Jeep Wrangler 4xe Forum banner

4xe Startexamenprocedure

23K views 43 replies 7 participants last post by  Yawnie'sPapa  
#1 ·
Ik ben een vreselijke monteur, dus ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe.

Symptomen: klassieke 12V-batterijdood. Mijn JGC 4xe startte niet. Het instrumentenpaneel rolde door foutcodes voordat alles zwart werd.

Stappen die ik heb geprobeerd om te starten met een 1000 ampère Super Start:
  • Sluit de pluskabel aan op de positieve externe aansluiting van de batterij. Sluit de minkabel aan op de aardingspaal.
  • Zet de Super Start aan. De auto begint onmiddellijk te piepen, de ventilatoren draaien, het dashboard staat aan
  • Stap in de auto, voet op de rem en druk op de startknop. Geen echte verandering. (Wachten tot mijn Super Start is opgeladen, dus het volgende is uit mijn geheugen.)
    • IIRC de berichten gaan in de trant van 'auto kan niet worden gestart met de motorkap open'
  • Na ~5 minuten is de Super Start ontladen. Eenmaal losgekoppeld, zijn de schermen weer zwart.
Doe ik het verkeerd, of is mijn 12V echt kapot?

#2 ·
Waarschijnlijk is de batterij leeg. Het is belangrijk om te onthouden dat je probeert de 12V-batterij op te laden zodat de spanning hoog genoeg is om de HV-batterijcontacten te sluiten, en niet genoeg ampère om een startmotor te laten draaien. Als de 12V leeg is, trekt deze de spanning omlaag van alles waarmee je probeert op te laden en komt er eigenlijk nooit.

#3 ·
Waarschijnlijk is de batterij leeg. Het is de moeite waard om te onthouden dat wat je probeert te doen, is de 12v opladen zodat de spanning hoog genoeg is om de hv-batterijcontacten te sluiten, niet genoeg ampères om een startmotor te laten draaien. Als de 12v leeg is, trekt deze de spanning omlaag van wat je probeert op te laden en komt er eigenlijk nooit.