Jeep Wrangler 4xe Forum banner
201 - 220 of 231 Posts
Ja, ik ben in PA
Wat hier waarschijnlijk gebeurt, is dat je erg korte afstanden in combinatie met het erg koude weer ervoor hebben gezorgd dat je nog niet eens bent begonnen om dingen warm te laten worden. Je pompt brandstof in de motor bij elke start en begint het nooit te verbranden. Het algoritme gebruikt een vermenigvuldiger op basis van temperatuur en andere omstandigheden op basis van tijd om de brandstofverdunningsniveaus te berekenen.

Kortom, je krijgt een flinke boete bij een koude start, en dan, naarmate de motor opwarmt en je tijd op temperatuur doorbrengt, "werk" je die boete "af". Je werkt er niets van af vanwege hoe kort je rit is. Er is waarschijnlijk iets in het algoritme dat overdreven conservatief is met hoeveel straf het oplegt en je komt er gewoon nooit overheen.

Doe je de rit van en naar je werk meerdere keren per dag? Gebruik je de afstandsbediening om de motor op te warmen of iets in die richting?

Wat hier waarschijnlijk gebeurt, is dat je erg korte afstanden in combinatie met het erg koude weer ervoor hebben gezorgd dat je nooit echt warm bent geworden. Je pompt brandstof in de motor bij elke start en begint deze nooit te verbranden. Het algoritme gebruikt een vermenigvuldiger op basis van temperatuur en andere omstandigheden op basis van tijd om de brandstofverdunningsniveaus te berekenen.

Kortom, je krijgt een flinke straf bij een koude start, en naarmate de motor opwarmt en je tijd op temperatuur doorbrengt, "werk" je die straf "af". Je werkt er niets van af omdat je rit zo kort is. Er zit waarschijnlijk iets in het algoritme dat overdreven conservatief is met hoeveel straf het oplegt en je komt er gewoon nooit overheen.

Doe je de rit van en naar je werk meerdere keren per dag? Gebruik je de afstandsbediening om de motor op te warmen of iets in die richting?
Ik zou de afstandsbediening gebruiken om de Jeep op te warmen voordat ik naar mijn werk ga. Ik zit meestal 8 uur op mijn werk vast... Haha.

Mijn vraag is: zit ik echt zonder olie?
De enige manier om die vraag definitief te beantwoorden, is door een monster van uw olie op te sturen voor analyse om te zien wat het brandstofverdunningsniveau is.

Als het goed werkt, activeert stap 3 van FORM de oproep voor een olieverversing omdat het heeft berekend dat de brandstofniveaus in uw olie gevaarlijk hoge niveaus bereiken en andere mitigatiestrategieën niet werken. Dus ofwel de manier waarop u het gebruikt, veroorzaakt daadwerkelijk een zeer snelle brandstofopbouw (wat bij zeer korte ritten in de koude zonder dat de olie ooit heet wordt, zeker die kant op gaat) of het algoritme berekent verkeerd omdat u in een rare randvoorwaarde valt. De enige manier om het zeker te weten, is door een olieanalyse te doen en te kijken of de werkelijke brandstofniveaus in de olie een kritiek niveau hebben bereikt.

De enige manier om die vraag definitief te beantwoorden, is door een monster van uw olie op te sturen voor analyse om te zien wat het brandstofverdunningsniveau is.

Als het goed werkt, activeert stap 3 van FORM de oproep voor een olieverversing omdat het heeft berekend dat de brandstofniveaus in uw olie gevaarlijk hoge niveaus bereiken en andere mitigatiestrategieën niet werken. Dus ofwel de manier waarop u het gebruikt, veroorzaakt daadwerkelijk een zeer snelle brandstofopbouw (wat zeer korte ritten in de kou zonder dat de olie ooit heet wordt, zeker die kant op gaat), of het algoritme berekent verkeerd omdat u in een rare randvoorwaarde terechtkomt. De enige manier om het zeker te weten, is door een olieanalyse te doen en te kijken of de werkelijke brandstofniveaus in de olie een kritiek niveau hebben bereikt.
Bedankt voor alle informatie, u bent een grote hulp geweest. Ik zal dit met mijn dealer moeten bespreken en kijken wat we kunnen doen. Het is iets meer dan 2 maanden oud.

Een positief aspect is dat mijn Jeep bij de dealer is voor een terugroepactie en een olieverversing. Ik heb net een e-mail ontvangen met de melding "Opladen onderbroken", dus ze moeten wel iets doen.

Kortom, ik ga heen en weer naar mijn werk, en dat is minder dan 5 minuten.
Deze video helpt om het probleem uit te leggen waar we allemaal mee te maken hebben met benzineruns met een lage kilometerstand.

Ik heb een defecte ECH, wat betekent dat ik precies zo rijd als jij rijdt, ik rijd meestal met de handmatige versnellingspook om de temperatuur op te drijven, ga volgende week naar de dealer voor het ECH-probleem, dus hopelijk kan ik deze korte benzineruns snel stoppen.

Het lijkt erop dat Stellantis de boel gewoon uitstelt omdat ze uiteindelijk weten dat al deze batterijen vervangen moeten worden, zelfs de batterijen die ze eerder hebben vervangen voor de B9A- en 04B-terugroepacties, en er is ook een zeer goede kans dat ze niet eens weten of de nieuwere die geen deel uitmaken van deze 95B-terugroepactie, extra problemen hebben.

Ze zouden moeten stoppen met het maken van 4xes, punt uit, Stellantis wacht waarschijnlijk af of de geldkraan in januari wordt stopgezet.

Meer dan 100.000 voertuigen zijn getroffen, wat een paar miljard dollar gaat kosten, en ze hebben niet eens de capaciteit om te beginnen met het vervangen van deze batterijen, wat gebeurt er dan als ze de vervangingen later nog eens moeten vervangen.

Het is heel duidelijk dat Stellantis niet om klanten geeft en achter de schermen probeert uit te zoeken hoe dit fiasco hen niet failliet zal maken, ze zouden zeker geen overheidssteun moeten krijgen.

Ik ben in principe op het punt dat ik gewoon de wederverkoopwaarde wil, zodat ik een verdomde Tesla kan kopen.
Dus, ik heb mijn 22 GC 4xe afgeleverd voor de laatste 3-4 terugroepacties, olieverversing, etc. afgeleverd met 14.758 mijl. Alles was "Gefixed". 😂 💩 Ik haal hem gisteren op. Bij 17.760 mijl ging het controlelampje van de motor weer branden. Ga hem volgende week terugbrengen.

Ik wil gewoon al mijn geld terug dat ik heb betaald! Ga proberen dit POS via de Lemon Law te claimen als dat mogelijk is! Dit is het slechtste voertuig dat ik ooit heb gehad! Ik zweer het bij God en ik heb er heel wat gehad.

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk zijn wij dit jaar niet het vuurwerk!

Is het ook behoorlijk koud waar je bent?
Ik heb mijn 95B-service op 18/12 laten doen en het is gelukt???? Gisteren, 1 januari, strandde ik op een veerboot in Port Aransas, Texas. $400 aan sleepkosten later haalde de Wrangler mijn oprit. De dealer heeft nu de HV-batterij als defect gediagnosticeerd. De laatste duurde een maand.
Ik had een dashboard-indicatorlampje dat ik nergens in Jeep Lit of online kan vinden. Zie de Jeep met de rode lijnen erop?
Ik sta nu bijna een uur in de wacht bij de Jeep-klantenservice om te informeren naar de vergoeding van de sleepkosten en een leenauto. Opmerkingen of advies?
Image

Corporate vertelde me dat het probleem met de branden te maken had met het opladen en het dagenlang aangesloten laten. Iets met de software die niet correct detecteert en ervoor zorgt dat het systeem, neem ik aan, de batterijen voorbij het stoppunt overlaadt. Dit is waarschijnlijk de reden waarom ze aanbevelen om het niet op te laden, aangezien ze proberen het uit te zoeken. Ik vroeg specifiek of het Regen-systeem de batterijen in brand zou zetten en ze zei nee, het was te weinig vermogen om dit probleem te veroorzaken.

We hebben ook een Tesla en ze raden eigenlijk aan om hem aangesloten te laten. Dus we deden hetzelfde met de Jeep. Bovendien duurt het maar een paar minuten om maximaal op te laden, dus ik wed dat de meeste mensen hem niet gewoon loskoppelen als hij vol is, maar hem aangesloten laten. Misschien niet dagenlang, maar toch. Verontrustend en irritant.

Ik kreeg ook de huurovereenkomst aangeboden plus $100 benzinekaarten zolang het duurt, maar heb nooit meer iets gehoord van degene die contact met ons zou moeten opnemen.
[/QUOTE]
Heeft iemand daadwerkelijk besteedbare benzinekaarten ontvangen? Ik ontving in november en december e-mails dat dergelijke kaarten waren goedgekeurd, maar geen vervolg-e-mails over hoe de kaarten te claimen. Ik vraag me af of mensen die het huuraanbod hebben aangenomen daadwerkelijk een vergoeding hebben ontvangen - Stellantis lijkt betalingen te beloven, maar ze niet daadwerkelijk te doen.

Hoeveel
Ik had mijn 95B-service op 18/12 en hij is geslaagd???? Gisteren, 1 januari, strandde ik op een veerboot in Port Aransas, Texas. $400 sleepkosten later haalde de Wrangler mijn oprit. De dealer heeft nu de HV-batterij als defect gediagnosticeerd. De laatste duurde een maand.
Ik had een dashboardlampje dat ik nergens in Jeep Lit of online kan vinden. Zie de Jeep met de rode lijnen erop?
Ik sta nu bijna een uur in de wacht bij de Jeep klantenservice om te informeren naar vergoeding van de sleepkosten en een leenauto. Opmerkingen of advies?
View attachment 14437
[/QU
Heeft iemand daadwerkelijk besteedbare benzinekaarten ontvangen? Ik heb in november en december e-mails ontvangen dat dergelijke kaarten waren goedgekeurd, maar geen vervolg-e-mails over hoe ik de kaarten kan claimen. Ik vraag me af of mensen die het huuraanbod hebben aangenomen daadwerkelijk een vergoeding hebben ontvangen - Stellantis lijkt betalingen te beloven, maar ze niet daadwerkelijk te doen.
Hoeveel mijlen is uw Jeep 4xe uitgevallen?
Mijn HV-batterij is uitgevallen bij ~16K mijl. Werd in mei 2024 vervangen door dezelfde HV-batterij (per onderdeelnummer).
Van wat ik heb verzameld, kan dit wel of niet een batterij zijn die verbeterde scheiders bevat (Samsung is eind 2023 van leverancier gewisseld voor de celscheiders?)

Helaas ben ik zoveel waarde in dit voertuig verloren terwijl het voor reparaties buiten gebruik was... particuliere verkoopwaarde van $35.000, ik ben zoveel meer verschuldigd dan dit, ik kan het niet over mijn hart krijgen om het je te vertellen.

Ik heb aanbiedingen voor contante compensatie onderzocht met FCA Stellantis, zowel met als zonder advocaat. Ik heb er een stand-by staan voor als het misgaat. Kreeg $9.500 contante compensatie aangeboden voor 9 maanden cumulatieve tijd in de werkplaats en uitval binnen het eerste jaar van eigendom. Aanbod met advocaat was $13.000, maar na aftrek van advocaatkosten waren beide ongeveer hetzelfde. Het aanbod met advocaat was via pre-litigation.

Jeep heeft dit proces extreem moeilijk en stressvol gemaakt en weigerde ronduit enige compensatie totdat we hen lieten zien dat we bereid waren te procederen en dat we alles documenteerden. Stellantis FCA Jeep is geen goed bedrijf om op te vertrouwen of zaken mee te doen.

Het meest essentiële waarschuwingslampje is nog nooit opgenomen in 4Xes. Dat is het check wallet-lampje.
Dat heb je goed begrepen. $35.000 verloren na verrekening van normale afschrijving en Jeep biedt slechts $9.500 aan compensatie na uitval van de hoogspanningsbatterij en 9 maanden cumulatieve tijd in de werkplaats... terwijl we betalingen moeten doen en de verzekering moeten dekken. Ik kon dit niet verkopen of inruilen zonder financieel een aanzienlijke klap te krijgen.
Gewoon vastzitten en erin rijden tot het sterft, de garantie verloopt of in vlammen opgaat.

Ik neem de tijd om deze ervaring te delen in de hoop dat ik kan bijdragen aan het afschrikken van iemand van onze ellende. Jeep is een slecht merk en Stellantis FCA is een bedrijf met slechte bedrijfsethiek om mee in zee te gaan. Koper gewaarschuwd.

201 - 220 of 231 Posts