Jeep Wrangler 4xe Forum banner
61 - 80 of 231 Posts
Het lijkt erop dat Stellantis de boel gewoon voor zich uitschuift, omdat ze uiteindelijk weten dat al deze batterijen vervangen moeten worden, zelfs de batterijen die ze eerder hebben vervangen voor de B9A- en 04B-terugroepacties, en er is ook een zeer goede kans dat ze niet eens weten of de nieuwere die geen deel uitmaken van deze 95B-terugroepactie, extra problemen hebben. Ze moeten stoppen met het maken van 4xes, punt uit, Stellantis wacht waarschijnlijk af of de geldstroom in januari wordt stopgezet. Meer dan 100.000 voertuigen zijn getroffen, wat een paar miljard dollar gaat kosten, en ze hebben niet eens de capaciteit om te beginnen met het vervangen van deze batterijen, wat gebeurt er dan als ze de vervangingen later nog eens moeten vervangen. Het is heel duidelijk dat Stellantis zich niet bekommert om klanten en achter de schermen probeert uit te zoeken hoe dit fiasco hen niet failliet zal maken, ze zouden zeker geen overheidssteun moeten krijgen. Ik ben eigenlijk op het punt gekomen dat ik zeg: geef me gewoon de wederverkoopwaarde, zodat ik een verdomde Tesla kan kopen.
Ik ben er vrij zeker van dat Jeep SUV's maakt, geen batterijen. Ik heb mijn 2022 Rubicon 4xe al 18 maanden en ik ben er erg blij mee. Dit zijn nieuwe auto's met nieuwe technologie. Als je geen problemen wilt, koop dan gewoon de beproefde en echte ICE-krachtcentrales!

Ik ben er vrij zeker van dat Jeep SUV's maakt, geen batterijen. Ik heb mijn 2022 Rubicon 4xe al 18 maanden en ik ben er erg blij mee. Dit zijn nieuwe auto's met nieuwe technologie. Als je geen problemen wilt, koop dan gewoon de beproefde en echte ICE-aandrijvingen!
Nou, daar heb je het, één man is "erg tevreden", dus iedereen anders STFU! :p

De garantie loopt via Stellantis/Jeep, zij dragen de financiële last, ongeacht de fabrikant van de afzonderlijke componenten🤷‍♂️

Vanmorgen, toen ik de serviceafdeling belde waar ik mijn 2024 Wrangler leasde voor een eerdere afspraak dan 3 januari 2025 voor de terugroepactie, had ik geluk. De serviceafdeling was nog niet open, en ik vroeg met wie ik sprak. Kortom, hij was een van de twee hoofdtechnici daar. Hij doorliep de hele procedure van wat hij moet doen. Vandaag haalde hij een van hun eigen teruggeroepen Wranglers eruit en testte de procedure. Ik belde toen terug toen de serviceafdeling openging en me werd verteld dat als alles vandaag met de procedure klopt, ze de 6 mensen op hun lijst zullen bellen om een nieuwe afspraak te maken.

Nou, ik heb een afspraak met mijn dealer voor aanstaande maandag. Ik sprak met de servicemanager en hij klonk alsof hij de procedure had bekeken en veel vertrouwen had in zijn technicus die het proces zou uitvoeren. Maar nogmaals, ik zou verwachten dat bijna elke SM op die manier over zijn servicecenter zou spreken. Misschien zouden sommigen zeggen dat ze zich niet klaar voelen om dit aan te pakken en je aanraden om een SC te zoeken die meer ervaring heeft met het hybride systeem

Ik vraag me af hoeveel valse mislukkingen ze zullen krijgen als de technici niet alle stappen correct uitvoeren?
Ik heb de mijne net laten doen en alles is in orde. Zo opgelucht deed het met een olieverversing, bandenwissel en kostte niet veel tijd. Alles goed, hoop hetzelfde voor alle anderen

Ik heb de mijne net laten doen en alles is in orde. Zo opgelucht, het gedaan met een olieverversing, bandenwissel en het kostte niet veel tijd. Alles goed, hoop hetzelfde voor iedereen
Het probleem is dat het alleen aangeeft dat de scheidingstekens op dit moment geen probleem zijn, maar hoe zit het als de garantie van het voertuig is verlopen?

Dit is de vraag die ik graag beantwoord zou willen hebben. Zijn ze op zoek naar een klein aantal batterijen die zijn geassembleerd met defecte scheiders, of testen ze de degradatie van de scheiders in alle batterijen? Als het de eerste is, dan is het een relatief eenvoudige oplossing om die batterijen te vervangen. Als het een probleem is met de afbraak, dan wordt er in de update getest op een geslaagd/niet-geslaagd-conditie op het moment van de procedure, en zo ja, zal het de toestand van de scheiders blijven controleren en een code geven als ze in de toekomst degraderen tot een punt waarop het batterijpakket vervangen moet worden? Dat laatste zal ons allemaal veel meer zorgen baren.

Hier is de vraag die ik graag beantwoord zou willen zien. Zijn ze op zoek naar een klein aantal batterijen die zijn geassembleerd met defecte scheiders, of testen ze de degradatie van de scheiders in alle batterijen? Als het het eerste is, dan zal het een relatief eenvoudige oplossing zijn om die batterijen te vervangen. Als het een probleem van afbraak is, wordt er dan in de update getest op een geslaagd/niet-geslaagd conditie op het moment van de procedure, en zo ja, zal het dan de staat van de scheiders blijven monitoren en een code geven als ze in de toekomst degraderen tot een punt waarop het batterijpakket vervangen moet worden? Dat laatste zal ons allemaal veel meer zorgen baren.
Perfect. ☝

Hier is de vraag die ik graag beantwoord wil hebben. Zijn ze op zoek naar een klein aantal batterijen die zijn geassembleerd met defecte scheiders, of testen ze de degradatie van de scheiders in alle batterijen? Als het de eerste is, dan is het een relatief eenvoudige oplossing om die batterijen te vervangen. Als het een probleem is met de afbraak, test de update dan op een geslaagd/niet-geslaagd conditie op het moment van de procedure en zo ja, zal het dan de staat van de scheiders blijven monitoren en een code geven als ze in de toekomst degraderen tot een punt waarop het batterijpakket vervangen moet worden? Dat laatste zal ons allemaal veel meer zorgen baren.
Het moet de tweede zijn; de terugroepactie omvat het opladen tot 75%, het updaten van de software op verschillende modules en het uitvoeren van een reeks acceleratie/vertraging acties (met instructies die in realtime door de server van Stellantis worden uitgegeven).

Dat zou je niet doen als je alleen op zoek was naar specifieke batches hardware.

(Of het enige lopende monitoring toevoegt, is niet duidelijk, maar het zou zeker dom zijn als ze dat niet zouden doen.)

Als het voertuig faalt, houden ze het voertuig? Dat is gek.
Eens. Maar momenteel weten ze niet of uw Jeep een slechte batterij heeft, dus zeggen ze u voorzorgsmaatregelen te nemen. Zodra ze WETEN dat u een slechte batterij heeft, kunnen ze u het voertuig niet laten meenemen. Ik gok op juridische kwesties. Ik heb gehoord dat iemand een telefoontje kreeg van zijn SC en te horen kreeg dat hij een leenauto moest ophalen totdat een batterij klaar was. Ik ben er zeker van dat niet iedereen dit kan bieden, hopelijk kan de mijne het indien nodig. <- zegt hij met gekruiste vingers.
dbl

Eens. Maar momenteel weten ze niet of je Jeep een slechte accu heeft, dus zeggen ze dat je voorzorgsmaatregelen moet nemen. Zodra ze WETEN dat je een slechte accu hebt, kunnen ze je het voertuig niet laten meenemen. Ik gok op juridische kwesties. Ik heb gehoord dat iemand een telefoontje kreeg van zijn SC en te horen kreeg dat hij een leenauto moest ophalen totdat er een accu klaar was. Ik weet zeker dat niet iedereen dit kan bieden, hopelijk kan de mijne het wel als dat nodig is. <- zegt hij met gekruiste vingers.

dbl
Blijkbaar voorziet de garantie in een huurauto, wat een wassen neus lijkt te zijn, Jeep zegt dat je een huurauto krijgt, maar dan is er een disconnect als mensen om een huurauto vragen.

Geen van onze 4xe Wranglers (2021-2024) heeft problemen vertoond. Twee vallen onder de terugroepactie. Het is geen "Jeep-ding", het is een Samsung-ding, aangezien zij de batterijen hebben geproduceerd. Gezien dat, zit dezelfde batterijtechnologie in andere producten, dus ik veronderstel dat er elders nog meer problemen zullen opduiken. Als er een les te leren valt, dan is het voor onze leiders om niet te ver te gaan in het pushen (verplichten) van iets als de ultieme oplossing zonder serieuze analyse van de gevolgen, waardoor een geheel nieuwe reeks van 'problemen om op te lossen' ontstaat.

We houden van onze 4xe Wranglers. Eén ervan is al meer dan 3 jaar in gebruik en heeft ruim 100.000 mijl afgelegd, zonder meetbare degradatie van het bereik en had niets anders nodig dan standaard smeer- en filteronderhoud en een set banden (remmen nog als nieuw). Dus ik zeg dat mensen zich niet al te druk moeten maken.🤷‍♂️
Absoluut geen problemen met mijn 4xe uit 2021, en ik ben er erg blij mee. Mijn enige klacht is dat de navigatiekaartupdateprocedure onhandig is in vergelijking met mijn C43.

• Like
Reactions: SKY
Ik ben erg ontdaan, net als alle 4xe-eigenaren, mijn loyaliteit is al meer dan 30 of 40 jaar bij Jeep, ik heb in mijn leven veel "Jeep"-voertuigen gehad, ik word over een paar weken 72, ik bezit momenteel een Wrangler Sahara 4xe, die ik in 2021 heb besteld, ik heb hem gekocht bij aankomst in maart 2022. Ik was erg enthousiast om hem te zien, maar was erg teleurgesteld toen ik zag hoe de batterijen waren geplaatst en het gebrek aan ruimte toen de achterstoelen waren neergeklapt! Ik was nog meer teleurgesteld toen er geen geborduurd SAHARA-logo op mijn stoelen stond, noch een SAHARA op de carrosserie boven de Wrangler! Ik heb een hoop betaald voor deze Jeep & nu toont hij het prestigieuze nieuws niet! Nu wordt hij gewaardeerd als iets met een lage wederverkoopwaarde! Ik viel bijna van mijn stoel toen de waarde daalde met meer dan $20.000! Ik was woedend! Ik weet dat mijn DEALER, de eigenaar, zich erg slecht voelde, maar zijn handen waren gebonden, hij probeerde met me mee te voelen door de inruilwaarde te verhogen. Het was niet bevredigend voor mij, ik had nog steeds een onberispelijke, prachtige zwarte SAHARA, mijn voertuig was ongerept, zoals al mijn Jeep-inruilers! Ik krijg nog steeds vaak complimenten over hoe MOOI een Jeep het is!
Ik heb een gecertificeerde
Geweldig trollen - hulde!

61 - 80 of 231 Posts