Jeep Wrangler 4xe Forum banner
21 - 40 of 98 Posts
wie op aarde kan maandenlang alleen in elektrische modus rijden lol.
De meeste mensen niet in de winter of in meer gematigde klimaten, zolang hun dagelijkse rijden minimaal gasverbruik vereist. FORM voor olieverwatering is zeer seizoensgebonden/regionaal. Je zult zien dat FORM-vragen over een maand of twee stilvallen en dan in de zomer weer een paar beginnen op te duiken.

Ik hoop dat ik in die lagere telling ben opgenomen, lol. We hadden de ideale use case moeten zijn voor de Jeep EV, die zich voornamelijk beperkt tot lokaal stadsrijden van 5-10 mijl per keer. Maar nu, al meer dan een maand, slaat onze ICE bijna bij elke rit aan. Meer dan gefrustreerd erover, maar niet genoeg om een groot rumoer te veroorzaken bij onze dealer, die misschien geen idee heeft waar we over klagen. Ik zal echter wel een van de grillhoezen voor de volgende winter hebben.

Gegarandeerd heeft u onderdeelnummer 68443445AC nodig, elektrische koelvloeistof-/batterijverwarming. Dit is een enorm probleem, onze jeep doet dit al 2 maanden, het nieuwe onderdeel is niet op voorraad en we hebben vandaag weer een vertraging van een week of langer gekregen. Mijn vrouw rijdt nu in een zeer inefficiënt voertuig dat af en toe de ICE op de snelweg in hybride modus uitschakelt voor ongeveer 5 minuten. We hebben hem speciaal gekocht voor de korte ritjes, nu nutteloos. Ik heb net een deal gesloten om dit stuk rommel dit weekend in te ruilen voor een Mercedes GLS 43. We hebben 5 jeeps gehad, we gaan nu even een pauze nemen.

Gegarandeerd heb je onderdeel # 68443445AC nodig, elektrische koelvloeistof/accuverwarming. Dit is een enorm probleem, onze jeep doet dit al 2 maanden, het nieuwe onderdeel is backorder en we hebben er vandaag weer een vertraging op gekregen van een week of langer. Mijn vrouw rijdt nu in een zeer inefficiënt voertuig dat af en toe de ICE uitschakelt op de snelweg in de hybride modus gedurende ongeveer 5 minuten. We hebben het speciaal gekocht voor de korte ritjes, nu nutteloos. Ik heb net een deal gesloten om dit stuk rommel dit weekend in te ruilen voor een Mercedes GLS 43. We hebben 5 jeeps gehad, we gaan nu een pauze nemen.
Nee, onze boodschap geeft niet de fout aan die over het algemeen die reparatie vereist. Onze Jeep moet waarschijnlijk gewoon de motorolie langer laten opwarmen. We krijgen geen berichten over verwarming of koeling.

Nee, onze boodschap geeft niet de fout aan die over het algemeen die reparatie vereist. Onze Jeep moet waarschijnlijk gewoon de motorolie langer laten opwarmen. We krijgen geen berichten over verwarming of koeling.
Als je een formulierbericht krijgt, vervangt dit het bericht over de verwarming van de cabine.

Gelukkig is de echo heel gemakkelijk diagnostisch te testen om zeker te zijn.

Weet iemand waarom dit bericht verschijnt? De dealer zei dat de motor de brandstof moet laten circuleren, maar het verschijnt de laatste tijd elke dag.
Er is een onderdeel voor het verwarmingselement dat net is uitgebracht. Als je het probleem blijft houden, ga dan naar je lokale dealer en vraag ernaar. Ik heb de mijne net laten repareren en het was geweldig. Zelfs bij koud weer krijg ik geen melding meer over de verwarming of koeling in de cabine.

Als je een formulierbericht krijgt, vervangt dit het bericht over de cabineverwarming.

Gelukkig is de ech heel gemakkelijk diagnostisch te testen om er zeker van te zijn.
FORMULIER eindelijk vandaag gewist. Nam de Jeep mee op een langere rondreis en hield hem op de snelweg in de 4e-5e versnelling totdat het bericht was gewist. Werkt weer zoals het hoort. Geen reparaties nodig (nog).

FORM eindelijk vandaag gewist. Nam de Jeep mee op een lange rondreis en hield hem op de snelweg in de 4e-5e versnelling totdat het bericht was gewist. Werkt weer zoals het hoort. Geen reparaties nodig (nog).
Is het bericht gewist terwijl u reed of pas nadat u stopte en opnieuw startte? Dat heb ik me afgevraagd. De mijne is pas gewist nadat ik een hoop onzin had gereden om de olie op te warmen, en een paar keer de sleutel had omgedraaid, waarna het bericht was gewist.

Verdween de melding terwijl je aan het rijden was of pas nadat je stopte en opnieuw startte? Dat heb ik me afgevraagd. De mijne verdween pas nadat ik een hoop onzin had gereden om de olie op te warmen, en een paar keer de sleutel had omgedraaid, verdween de melding.
Het verdween terwijl ik aan het rijden was. Toen ik het merkte, kon ik terugschakelen naar de elektrische modus en de ICE sloeg af zoals het hoorde.

Ik heb de vorm pas recent geactiveerd na 3700 mijl, maar mijn Jeep rijdt ongeveer 25 mijl naar mijn werk en terug, maar ik merkte dat dit gebeurde bij temperaturen rond de tien graden, en na voldoende rond te hebben gereden met de benzinemotor voor meerdere ritten, liep de vorm zijn cursus en was de elektrische modus weer beschikbaar.

Ik hoop dat ik in die lagere telling ben opgenomen, lol. We hadden de ideale use case moeten zijn voor de Jeep EV, die zich voornamelijk richt op lokaal rijden in de stad, 5-10 mijl per keer. Maar nu, al meer dan een maand, slaat onze ICE bij vrijwel elke rit aan. Meer dan gefrustreerd erover, maar niet genoeg om een groot rumoer te veroorzaken bij onze dealer, die misschien toch geen idee heeft waar we over klagen. Ik zal echter wel een van de grillhoezen voor de volgende winter hebben.
Ze weten er zeker van.
Ik heb geprobeerd met iemand bij Stellentis te spreken, maar ze nemen geen telefoontjes aan. Ze zeggen dat je niet met iemand kunt praten die betrokken is bij de productie van het voertuig over dit probleem. Ze verwijzen je terug naar de Jeep-dealer. Ze zeggen ronduit dat ze het aan hen verkopen, dan is het hun probleem. Dat is uiteraard niet het geval, maar het is makkelijker om je van de telefoon af te krijgen en te hopen dat je geen rechtszaak aanspant of er genoeg over praat zodat ze het probleem moeten oplossen. In wezen gelooft iemand bij Stellentis dat het nu acceptabel zou moeten zijn om je auto alleen in de elektrische modus (de belangrijkste reden waarom je je auto hebt gekocht) te besturen bij 'voldoende warm weer'. Dat is een belangrijke zaak om ofwel niet te onthullen bij de verkoop, ofwel niet te repareren nadat het probleem door een fabrikant is geconstateerd.
Hier is het bekende probleem:
Casenummer: S2208000020 REV. A

Publicatiedatum:
Augustus 2022

Symptoom/Voertuigprobleem: Elektrische modus tijdelijk niet beschikbaar, clusterbericht: Voertuig in brandstof-olie-verversingsmodus (FORM)

Klacht klant/waarneming technicus: Eigenaar klaagt dat het voertuig niet in de elektrische voertuigmodus (EV) gaat. Technicus observeerde geen diagnostische foutcodes (DTC's) en het bericht voor FORM tijdens de initiële opstart gedurende 5 seconden en het voertuig komt niet in de EV-modus tijdens testcycli.
Discussie:

Keuzes van de bestuurder die de elektrische modus kunnen belemmeren - en wat te doen
Transmissie in handmatige schakelmodus - Schakel naar Drive om de elektrische modus te gebruiken.
Sterk ingedrukte gaspedaalstand, hoge vermogensvraag - Buiten de grenzen van de elektrische aandrijflijn, waardoor de motor gaat draaien, waardoor de aandrijflijn zijn volledige gecombineerde vermogen kan produceren in de hybride modus.
Aanhoudende hoge snelheid in de elektrische modus - Het gebruik van de motor is efficiënter voor hoge snelheden dan elektrisch rijden.
Verdeelbak en selectie van de rijmodus - De eSave-modus laat de motor bijna altijd draaien. De hybride modus, in 4WD Low, laat de motor ook draaien.
Elektrische actieradius is uitgeput - U moet opladen om van de elektrische modus te genieten, of u kunt normaal doorgaan in hybride.

Motorkap open (of een storing in de motorkapschakelaar) - Dit is om onverwachte starts van de motor met de motorkap open te voorkomen.
Thermische bescherming die de elektrische modus kan belemmeren - en waarom
Motor, transmissie of startriem van de motor te koud - Sommige systemen moeten opwarmen om goed te functioneren als de buitentemperatuur lager is dan 32 °F (15 °F in de elektrische aandrijfmodus).
Elektrische verwarmingscapaciteit van de cabine beperkt (of storing in de elektrische cabineverwarming) - In tegenstelling tot batterij-elektrische voertuigen (BEV's) kan de PHEV Wrangler de cabine efficiënter verwarmen met motorwarmte bij een buitentemperatuur van minder dan 15 °F.
HV-batterij, motoren of schakelaars oververhit - Dit is een tijdelijke hardwarebeschermingsfunctie. De prestaties van het voertuig worden hervat zodra bescherming niet langer nodig is. Als de prestaties van het voertuig gepaard gaan met een Malfunction Indicator Lamp (MIL).
Componentbescherming die de elektrische modus kan belemmeren - en wat te doen
HV-batterij onderspanning - Aanhoudend EV-gebruik bij hoge snelheid, vooral met aftermarket-wielen en -banden, kan dit veroorzaken.
Andere storingen in het elektrische aandrijvingssysteem, aangegeven door een MIL-service vereist. Brandstof- en olie-verversingsmodus

BRANDSTOF- EN OLIEVERVERSINGSMODUS Omdat het mogelijk is om dit voertuig gedurende langere perioden te gebruiken zonder de benzinemotor te laten draaien, kan de brandstof in de tank oud worden en/of kunnen de smerende eigenschappen van de motorolie afnemen omdat de motor van het voertuig niet werkt onder zijn normale bedrijfstemperaturen.

Om schade aan de motor en/of het brandstofsysteem door oude brandstof of smering te voorkomen, is dit voertuig uitgerust met een brandstof-olie-verversingsmodus (FORM). Het voertuig gaat automatisch in de brandstof-olie-verversingsmodus om deze omstandigheden te minimaliseren. Bij gebruik in deze modus moet de benzinemotor werken bij zijn normale bedrijfstemperaturen, geen EV-aandrijving (alleen elektrisch bedrijf is uitgeschakeld). Tijdens de initiële opstart wordt een herinneringsbericht in het cluster weergegeven wanneer de brandstof- EN olie-verversingsmodus actief is. Het voertuig verlaat automatisch de brandstof-olie-verversingsmodus wanneer aan de voorwaarden voor voldoende looptijd van maximaal 2 uur is voldaan.
Als het voertuig in de brandstof-olie-verversingsmodus komt vanwege oude brandstof, draait de motor tijdens deze modus, geen EV-werking totdat de waarschuwing voor een laag brandstofpeil is bereikt. Indien gewenst, is het mogelijk om de alleen-brandstof-verversingsmodus te verlaten door minimaal vier gallons nieuwe brandstof aan het voertuig toe te voegen.

OPMERKING: Als het voertuig in de brandstof- en olie-verversingsmodus komt om de motorsmering te behouden, verlaat het toevoegen van brandstof de modus niet eerder. Als het voertuig in de brandstof-olie-verversingsmodus komt vanwege smeervereisten, moet de motor werken bij maximale bedrijfstemperaturen totdat de cumulatieve motorlooptijden van 20 minuten tot 2 uur zijn bereikt. Dit kan het beste worden bereikt door de motor gedurende langere tijd op snelwegsnelheden van meer dan 50 mph te laten draaien. Als het voertuig wordt uitgeschakeld zonder de juiste cumulatieve motorlooptijd, draait de motor bij volgende ritten zonder in de EV-modus te komen.

OPMERKING: Frequente korte ritten zonder (maximale bedrijfstemperaturen van de motor) veroorzaken meestal de op smering gebaseerde olie-verversingsmodus. Als de motorlooptijd niet wordt gehaald tussen de olieverversingsintervallen, is het vervangen van de motorolie en het resetten van de servicemelding de aanbevolen optie.

RESET DE OLIE-INDICATOR NIET ZONDER DE OLIE VOOR DEZE CONDITIE TE VERVANGEN.

Merkte dat de elektrische modus gisteren niet beschikbaar was en standaard alleen de hybride modus met benzinemotor, direct na het tanken met een volle tank benzine. De tank was eerder bijna leeg met een waarschuwing voor weinig brandstof, maar functioneerde prima in alleen elektrisch. Ik woon in San Diego en de temperaturen overdag zijn in de winter meestal 60 graden of meer. Ik rijd ook minstens één keer per week 20 minuten of langer op de snelweg, dus de benzinemotor draait regelmatig. Dit probleem gebeurde direct na het tanken en ik kan de elektrische modus vandaag nog steeds niet gebruiken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad direct na het tanken?

Merkte dat de elektrische modus gisteren niet beschikbaar was en standaard alleen op hybride stond met de benzinemotor direct na het tanken met een volle tank benzine. De tank was eerder bijna leeg met een waarschuwing voor weinig brandstof, maar functioneerde prima in alleen elektrisch. Ik woon in San Diego en de temperaturen overdag zijn in de winter meestal 60 graden plus. Ik rijd ook minstens 20 minuten per week of vaker op de snelweg, dus de benzinemotor draait regelmatig. Dit probleem deed zich voor direct na het tanken en ik kan de elektrische modus vandaag nog steeds niet gebruiken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad direct na het tanken?
Hoogstwaarschijnlijk puur toevallig

Welnu, het is vandaag precies 1 jaar geleden sinds de leveringsdag en in het FORM-vagevuur al meer dan een week met een tank van 10 gallon een paar dagen geleden, en handmatig op de snelweg rijden waarbij de olietemperatuur herhaaldelijk tot 210 wordt gebracht en het nog steeds niet oplost uit een garage van 60 graden. Lijkt ook niet in hybride te draaien, want de rit van 10 mijl naar het werk toont nog steeds de batterij op 98%.

Nou, het is vandaag precies 1 jaar geleden sinds de leveringsdag en in FORM-vagevuur al meer dan een week met een vulling van 10 gallon een paar dagen geleden, en handmatig op de snelweg rijden waarbij de olietemperatuur herhaaldelijk tot 210 wordt gebracht en het nog steeds niet oplost uit een garage van 60 graden. Lijkt ook niet in Hybrid te draaien omdat de rit van 10 mijl naar het werk de batterij nog steeds op 98% aangeeft.
In mijn geval moest ik de olie op temperatuur brengen en deze dan ongeveer een uur op temperatuur houden om uit FORM te komen. Het is niet cumulatief, dus 10 ritten van 10 minuten zullen het niet doen. Je hebt een lange rit op temperatuur nodig om het te wissen, als het dezelfde vorm van FORM is die ik had.

Mijn 2021 4xe "Elektrische modus niet beschikbaar, cabineverwarming of -koeling" bericht verschijnt een paar dagen geleden en ik kan de elektrische modus niet gebruiken en hybride is blijkbaar allemaal niet-elektrisch. Hoe kan ik dit oplossen? Dealer zegt dat ik over 3 maanden een afspraak kan krijgen, maar wil het eerder aanpakken. Waardeer alle adviezen.
Heb de mijne vandaag binnengebracht, de dealer kan het resetten zodat het weer werkt, laat ze je niet voor de gek houden, het duurde 5 minuten om de mijne te resetten, het draait weer in de elektrische modus... in de staat New York....

Heb de mijne vandaag ingeleverd, de dealer kan het resetten zodat het weer werkt. Laat je niet voor de gek houden, het duurde 5 minuten om de mijne te resetten, het draait weer in de elektrische modus...
Als de ech permanent is uitgeschakeld, is er geen reset mogelijk.

Als het een foutmelding gaf bij een van de drie keren dat het is toegestaan voordat het permanent werd uitgeschakeld, is dat een ander verhaal.

Tenzij je in vorm was en niet in de cabineverwarming of -koeling, en ze het "gereset" hebben door de oliemonitor te resetten, maar dat is een heel ander probleem.

Eerste keer dat ik hier post, deels omdat ik enorm geniet van mijn eerste, maar mogelijk laatste Wrangler. Ik doe behoorlijk wat onderzoek voordat ik een voertuig koop/lease en mijn aanpak van de 4xe was niet anders. Ik vond de 4xe een geweldige optie voor mijn gebruikssituatie, aangezien we een groot voertuig hebben voor het vervoer van het gezin en het slepen, en de Wrangler is het leuke voertuig dat wordt gebruikt voor uitstapjes in de stad, die ooit volledig op batterijen plaatsvonden (buiten de wintermaanden). Het voertuig werd bijgewerkt toen ik het in augustus '21 bij de dealer ophaalde en was tot ongeveer een maand geleden niet meer terug geweest voor enige vorm van service, om de 'Verlies van aandrijfkracht'-terugroepactie te verhelpen. Vóór dat bezoek werkte het voertuig in de elektrische modus (of in de hybride modus alleen op batterijen) wanneer je dat zou verwachten, wat het grootste deel van de tijd in de lente, zomer en warmere herfstmaanden was. Die bedrijfservaring is precies wat ik verwachtte en we waren er dol op. Sinds mijn bezoek aan de dealer voor de terugroepactie/updates zit het voertuig 'vast' in de FORM-modus en laat het de ICE constant draaien tijdens elke rit. Vorige week lagen de temperaturen in mijn omgeving rond de 20 en 27 graden, dus ik haalde de top eraf en had de verwarming/koeling uit, wat ideale omstandigheden waren om in de batterijmodus te werken. Helaas kon het voertuig de FORM-modus niet automatisch of handmatig (met de Electric-knop op het dashboard) verlaten tijdens de rit, die meer dan een uur duurde met snelheden op de snelweg bij warme temperaturen, met verse brandstof en olie. In het verleden zou het voertuig bij temperaturen boven de 40-50 graden op de batterij werken en de ICE pas inschakelen als de batterij leeg was of onder 'zware' belasting (soms door airconditioning of verwarming, snelle acceleratie...etc.). Ik neem de tijd niet om dit te schrijven om me te luchten of te beweren dat ik ben misleid door de marketingafdeling van FCA/Stellantis, maar ik begrijp zeker het denkproces van degenen die betrokken zijn bij het indienen van de collectieve rechtszaak tegen hen. Ik besloot me vast te leggen op de Wrangler met de kennis van hoe hij toen werkte, niet nu. De elektrificatiemethode die oorspronkelijk in gebruik was, maakte dit PHEV uniek en een geweldige aanvulling voor velen die al van de Wrangler-reeks hielden. Waarschijnlijk een tl;dr-verhaal voor sommigen, maar ik hoop dat het wordt gezien door iemand die zich zorgen maakt over en verantwoordelijk is voor de levensduur van de 4xe-reeks. Ik kan niet zeggen dat ik een ander voertuig uit de 4xe-reeks zou kopen als de huidige bedrijfservaring zo blijft en ik geloof dat de interesse van anderen die op zoek zijn naar nieuwe en gebruikte voertuigen waarschijnlijk zal afnemen.

Ook lijken 12.000 mijl wat vroeg voor death wobble om te beginnen en dat is geleidelijk verslechterd naarmate we de 18.000 mijl naderden. Volgens de dealer zijn alle ophangingscomponenten gecontroleerd, dus we dealen ermee. Verplicht moeten stoppen aan de kant van de weg om het gewobbel glad te strijken voordat je weer in je voertuig van $ 65.000 kunt rijden, is een beetje een vervelende pil om te slikken.

Bedankt aan de makers, moderators en leden van dit forum. Er staat hier een schat aan goede en nuttige informatie!

21 - 40 of 98 Posts