Jeep Wrangler 4xe Forum banner
21 - 40 of 98 Posts
Kto u licha może jeździć tylko w trybie elektrycznym przez wiele miesięcy lol.
Większość ludzi nie zimą lub w bardziej umiarkowanym klimacie, o ile ich codzienna jazda wymaga minimalnego zużycia gazu. FORM dla rozcieńczania oleju jest bardzo sezonowy/regionalny. Zauważysz, że pytania FORM ucichną za miesiąc lub dwa, a potem kilka zacznie pojawiać się latem.
 
Mam nadzieję, że jestem uwzględniony w tej niższej liczbie lol. Powinniśmy być idealnym przypadkiem użycia dla Jeepa EV, trzymając się głównie lokalnej jazdy miejskiej 5-10 mil na raz. Ale teraz, od ponad miesiąca, nasz silnik spalinowy włącza się prawie przy każdej jeździe. Bardzo mnie to frustruje, ale nie na tyle, żeby robić wielki raban u naszego dealera, który i tak może nie mieć pojęcia, na co narzekamy. Będę jednak miał jedną z osłon na grill na następną zimę.
 
Gwarantujemy, że potrzebujesz części nr 68443445AC, elektrycznego podgrzewacza płynu chłodzącego/akumulatora. To ogromny problem, nasz jeep robi to od 2 miesięcy, nowa część jest niedostępna i dzisiaj dostaliśmy kolejne opóźnienie o tydzień lub dłużej. Moja żona jeździ teraz bardzo nieefektywnym pojazdem, który od czasu do czasu wyłącza silnik spalinowy (ICE) na autostradzie w trybie hybrydowym na około 5 minut. Kupiliśmy go specjalnie z myślą o krótkich trasach, teraz jest bezużyteczny. Właśnie zawarłem umowę na wymianę tego złomu na Mercedesa GLS 43 w ten weekend. Mieliśmy 5 jeepów, teraz zrobimy sobie przerwę.
 
Gwarantuję, że potrzebujesz części nr 68443445AC, elektrycznego podgrzewacza płynu chłodzącego/akumulatora. To ogromny problem, nasz jeep robi to od 2 miesięcy, nowa część jest niedostępna i dzisiaj dostaliśmy kolejne opóźnienie o tydzień lub dłużej. Moja żona jeździ teraz bardzo nieefektywnym pojazdem, który od czasu do czasu wyłącza silnik spalinowy (ICE) na autostradzie w trybie hybrydowym na około 5 minut. Kupiliśmy go specjalnie do krótkich wycieczek, teraz bezużyteczny. Właśnie zawarłem umowę na wymianę tego złomu na Mercedesa GLS 43 w ten weekend. Mieliśmy 5 jeepów, teraz zrobimy sobie przerwę.
Nie, nasza wiadomość nie wskazuje na błąd, który generalnie wymaga tej naprawy. Nasz Jeep prawdopodobnie potrzebuje tylko, aby olej silnikowy rozgrzał się dłużej. Nie otrzymujemy żadnych komunikatów o ogrzewaniu ani chłodzeniu.
 
Nie, nasza wiadomość nie wskazuje na błąd, który generalnie wymaga tej poprawki. Nasz Jeep prawdopodobnie po prostu musi pozwolić, aby olej silnikowy rozgrzewał się dłużej. Nie otrzymujemy żadnych komunikatów o ogrzewaniu ani chłodzeniu.
Jeśli otrzymujesz wiadomość formularza, zastąpi ona wiadomość o ogrzewaniu kabiny.

Na szczęście echo jest naprawdę łatwe do przetestowania diagnostycznego, aby się upewnić.
 
Czy ktoś wie, dlaczego pojawia się ten komunikat? Dealer powiedział, że silnik musi przepuścić paliwo, ale ostatnio pojawia się codziennie.
Właśnie pojawiła się część do elementu grzejnego. Jeśli nadal będziesz mieć ten problem, udaj się do lokalnego dealera i zapytaj o to. Właśnie naprawiłem swój i było niesamowite. Nawet w chłodne dni nie otrzymuję już powiadomień o ogrzewaniu lub chłodzeniu kabiny.
 
Jeśli otrzymujesz wiadomość z formularza, zastąpi ona wiadomość o ogrzewaniu kabiny.

Na szczęście ech jest naprawdę łatwy do przetestowania diagnostycznego, żeby się upewnić.
FORMULARZ w końcu wyczyszczony dzisiaj. Wziąłem Jeepa na dłuższą wycieczkę i trzymałem go na 4-5 biegu na autostradzie, aż wiadomość zniknęła. Działa tak jak powinno. Żadne naprawy nie są (jeszcze) potrzebne.
 
FORM został w końcu dzisiaj usunięty. Zabralem Jeepa na dłuższą wycieczkę i trzymałem go na autostradzie na 4-5 biegu, aż wiadomość zniknęła. Działa tak jak powinno. Żadne naprawy nie są potrzebne (jeszcze).
Czy wiadomość zniknęła podczas jazdy, czy dopiero po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu? Zastanawiałem się nad tym. U mnie zniknęła dopiero po zrobieniu wielu głupich jazd, aby rozgrzać olej, a potem kilka cykli kluczy później wiadomość zniknęła.
 
Czy wiadomość zniknęła podczas jazdy, czy dopiero po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu? Zastanawiałem się nad tym. U mnie zniknęła dopiero po zrobieniu wielu bzdurnych jazd, aby rozgrzać olej, a kilka cykli kluczyków później wiadomość zniknęła.
Zniknęła podczas jazdy. Kiedy to zauważyłem, mogłem przełączyć z powrotem na tryb elektryczny, a silnik spalinowy wyłączył się tak, jak powinien.
 
Aktywowałem formę dopiero niedawno, po 3700 milach, ale mój Jeep pokonuje około 25 mil do pracy i z powrotem, ale zauważyłem, że zdarzyło się to przy temperaturach w okolicach kilkunastu stopni, a po wystarczającej jeździe silnikiem benzynowym na wielu trasach, forma dobiegła końca i tryb elektryczny był znów dostępny.
 
Mam nadzieję, że jestem uwzględniony w tej niższej liczbie, lol. Powinniśmy byli być idealnym przypadkiem użycia dla Jeepa EV, trzymając się głównie lokalnej jazdy miejskiej 5-10 mil na raz. Ale teraz, od ponad miesiąca, nasz ICE włącza się w prawie każdej jeździe. Bardzo mnie to frustruje, ale nie na tyle, żeby robić wielki raban u naszego dealera, który może w ogóle nie mieć pojęcia, na co się skarżymy. Mimo to będę miał jedną z osłon grilla na następną zimę.
Zdecydowanie o tym wiedzą.
Próbowałem rozmawiać z kimś w Stellentis, ale nie odbierają telefonów. Mówią, że nie można rozmawiać z nikim związanym z produkcją pojazdu w tej sprawie. Odsyłają do dealera Jeepa. Mówią wprost, że sprzedają im to, a potem to ich problem. Oczywiście tak nie jest, ale łatwiej jest odłączyć cię od telefonu i mieć nadzieję, że nie wniesiesz pozwu ani nie będziesz o tym wystarczająco dużo mówić, żeby musieli naprawić problem. Zasadniczo ktoś w Stellentis uważa, że powinno być teraz dopuszczalne prowadzenie samochodu tylko w trybie elektrycznym (główny powód zakupu samochodu) w „wystarczająco ciepłą pogodę”. To ważna rzecz, której albo nie należy ujawniać podczas sprzedaży, albo nie naprawiać po tym, jak problem zostanie zrealizowany przez producenta.
Oto znany problem:
Numer sprawy: S2208000020 REV. A

Data wydania:
Sierpień 2022 r.

Objaw/Problem z pojazdem: Tryb elektryczny tymczasowo niedostępny, komunikat w klastrze Wyświetlany pojazd w trybie odświeżania oleju paliwowego (FORM)

Skarga klienta/obserwacja technika: Właściciel skarży się, że pojazd nie przechodzi w tryb pojazdu elektrycznego (EV). Technik zaobserwował brak kodów błędów diagnostycznych (DTC) i komunikat dla FORM podczas początkowego uruchamiania przez 5 sekund, a pojazd nie wchodzi w tryb EV podczas cykli testowych jazdy.
Dyskusja:

Wybory operatora, które mogą hamować tryb elektryczny - i co z tym zrobić
Skrzynia biegów w trybie zmiany ręcznej - Przełącz na Drive, aby użyć trybu elektrycznego.
Mocno wciśnięty pedał przyspieszenia, wymagający dużego zapotrzebowania na moc - Poza ograniczeniami elektrycznego układu napędowego spowoduje to uruchomienie silnika, umożliwiając układowi napędowemu wytworzenie pełnej połączonej mocy dostępnej w trybie hybrydowym.
Ciągła praca z dużą prędkością w trybie elektrycznym - Użycie silnika jest bardziej wydajne przy dużych prędkościach niż napęd elektryczny.
Skrzynia rozdzielcza i wybór trybu jazdy - Tryb eSave prawie zawsze uruchamia silnik. Tryb hybrydowy, w trybie 4WD Low, również uruchomi silnik.
Zasięg elektryczny jest wyczerpany - Musisz naładować, aby korzystać z trybu elektrycznego, lub możesz normalnie kontynuować w trybie hybrydowym.


Otwarta maska (lub usterka przełącznika maski) - Ma to na celu zapobieganie nieoczekiwanemu uruchomieniu silnika przy otwartej masce.
Ochrona termiczna, która może hamować tryb elektryczny - i dlaczego
Silnik, skrzynia biegów lub pasek rozrusznika zbyt zimne - Niektóre systemy wymagają rozgrzania, aby działały prawidłowo, jeśli temperatura zewnętrzna jest niższa niż 32 °F (15 °F w trybie napędu elektrycznego).
Ograniczenia pojemności elektrycznego ogrzewania kabiny (lub usterka elektrycznego ogrzewania kabiny) - W przeciwieństwie do pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami (BEV), PHEV Wrangler może ogrzewać kabinę wydajniej ciepłem silnika, gdy temperatura zewnętrzna jest niższa niż 15 °F.
Bateria HV, silniki lub styczniki przegrzane - Jest to tymczasowa funkcja ochrony sprzętu. Wydajność pojazdu zostanie wznowiona po ustaniu ochrony. Jeśli działaniu pojazdu towarzyszy lampka kontrolna usterki (MIL).
Ochrona komponentów, która może hamować tryb elektryczny - i co z tym zrobić
Napięcie podnapięciowe akumulatora HV - Ciągła praca EV z dużą prędkością, szczególnie z kołami i oponami z rynku wtórnego, może to wywołać.
Inne usterki elektrycznego układu napędowego wskazane przez wymagany serwis MIL. Tryb odświeżania paliwa i oleju





TRYB ODŚWIEŻANIA PALIWA I OLEJU Ponieważ możliwe jest eksploatowanie tego pojazdu przez dłuższy czas bez uruchamiania silnika benzynowego, paliwo w zbiorniku może się zestarzeć i/lub właściwości smarne oleju silnikowego mogą ulec zmniejszeniu, ponieważ silnik pojazdu nie pracuje w normalnych temperaturach pracy silnika.

Aby zapobiec uszkodzeniu silnika i/lub układu paliwowego z powodu nieświeżego paliwa lub smarowania, pojazd ten jest wyposażony w tryb odświeżania oleju paliwowego (FORM). Pojazd automatycznie przejdzie w tryb odświeżania oleju paliwowego, aby zminimalizować te warunki. Podczas pracy w tym trybie silnik benzynowy musi pracować w normalnych temperaturach roboczych, bez napędu EV (tylko praca elektryczna jest zablokowana). Komunikat przypomnienia zostanie wyświetlony w klastrze podczas początkowego uruchamiania, gdy aktywny jest tryb odświeżania paliwa I oleju . Pojazd automatycznie opuści tryb odświeżania oleju paliwowego, gdy warunki zostaną spełnione przez odpowiedni czas pracy do 2 godzin.
Jeśli pojazd przejdzie w tryb odświeżania oleju paliwowego z powodu nieświeżego paliwa, silnik będzie pracował w tym trybie, bez pracy EV, aż do osiągnięcia ostrzeżenia o niskim poziomie paliwa . Jeśli chcesz, możesz opuścić tryb odświeżania tylko paliwa , dodając do pojazdu co najmniej cztery galony nowego paliwa.

UWAGA: Jeśli pojazd przejdzie w tryb odświeżania paliwa i oleju w celu utrzymania smarowania silnika, dodanie paliwa nie spowoduje wcześniejszego opuszczenia trybu. Jeśli pojazd przejdzie w tryb odświeżania oleju paliwowego ze względu na wymagania dotyczące smarowania, silnik musi pracować w maksymalnych temperaturach roboczych, aż do osiągnięcia skumulowanych czasów pracy silnika od 20 minut do 2 godzin. Można to najlepiej osiągnąć, uruchamiając silnik z prędkością autostradową powyżej 50 mil na godzinę przez dłuższy czas. Jeśli pojazd zostanie wyłączony bez odpowiedniego skumulowanego czasu pracy silnika, silnik będzie pracował bez wchodzenia w tryb EV podczas kolejnych podróży.

UWAGA: Częste krótkie podróże bez (maksymalnych temperatur pracy silnika) zwykle uruchamiają tryb odświeżania oleju na bazie smarowania. Jeśli czas pracy silnika nie zostanie osiągnięty pomiędzy interwałami wymiany oleju, zalecaną opcją jest wymiana oleju silnikowego i zresetowanie przypomnienia o serwisie.

NIE RESETUJ WSKAŹNIKA OLEJU BEZ WYMIANY OLEJU DLA TEGO STANU.
 
Zauważyłem, że tryb elektryczny nie był wczoraj dostępny i domyślnie działał tylko tryb hybrydowy z silnikiem benzynowym zaraz po zatankowaniu pełnego baku benzyny. Zbiornik był wcześniej prawie pusty z ostrzeżeniem o niskim poziomie paliwa, ale działał bez zarzutu tylko w trybie elektrycznym. Mieszkam w San Diego, a temperatury w ciągu dnia zimą wynoszą zazwyczaj ponad 60 stopni. Jeżdżę również autostradą przez co najmniej 20 minut raz w tygodniu lub częściej, więc silnik benzynowy działa regularnie. Ten problem wystąpił zaraz po zatankowaniu benzyny i nadal nie mogę korzystać z trybu elektrycznego dzisiaj. Czy ktoś spotkał się z tym problemem zaraz po zatankowaniu benzyny?
 
Zauważyłem, że tryb elektryczny nie był wczoraj dostępny i domyślnie działał tylko w trybie hybrydowym z silnikiem benzynowym zaraz po zatankowaniu pełnego baku benzyny. Zbiornik był wcześniej prawie pusty z ostrzeżeniem o niskim poziomie paliwa, ale działał bez zarzutu tylko w trybie elektrycznym. Mieszkam w San Diego, a temperatury w ciągu dnia zimą wynoszą zazwyczaj ponad 60 stopni. Jeżdżę również autostradą przez co najmniej 20 minut raz lub więcej razy w tygodniu, więc silnik benzynowy działa rutynowo. Ten problem wystąpił zaraz po zatankowaniu i nadal nie mogę korzystać z trybu elektrycznego dzisiaj. Czy ktoś spotkał się z tym problemem zaraz po zatankowaniu benzyny?
Najprawdopodobniej czysto przypadkowe
 
No cóż, dzisiaj mija dokładnie rok od dnia dostawy i od ponad tygodnia w czyśćcu FORM z 10-galonowym tankowaniem kilka dni temu, i jazda manualna na autostradzie, podnosząc temperaturę oleju do 210 stopni wielokrotnie i wciąż nie rozwiązując problemu z garażu o temperaturze 60 stopni. Wydaje się również, że nie działa w trybie hybrydowym, ponieważ 10-milowa podróż do pracy wciąż pokazuje baterię na poziomie 98%.
 
Cóż, dzisiaj mija dokładnie 1 rok od dnia dostawy i od ponad tygodnia w czyśćcu FORM z 10-galonowym tankowaniem kilka dni temu i jazdą manualną na autostradzie, doprowadzając temperaturę oleju do 210 stopni wielokrotnie i wciąż nie rozwiązując problemu z garażu o temperaturze 60 stopni. Wydaje się również, że nie działa w trybie hybrydowym, ponieważ 10-milowa podróż do pracy wciąż pokazuje, że bateria ma 98%.
W moim przypadku musiałem doprowadzić olej do temperatury i utrzymać ją przez około godzinę, aby wyjść z FORM. To nie jest kumulatywne, więc 10 10-minutowych podróży tego nie zrobi. Potrzebujesz długiej jazdy w temperaturze, aby to usunąć, jeśli jest to ta sama forma FORM, którą miałem.
 
Mój 2021 4xe "Tryb elektryczny niedostępny, ogrzewanie lub chłodzenie kabiny" pojawia się kilka dni temu i nie mogę uzyskać dostępu do trybu elektrycznego, a hybryda jest najwyraźniej cała nieelektryczna. Jak mogę to naprawić? Dealer mówi, że mogę umówić się za 3 miesiące, ale chcę to rozwiązać wcześniej. Doceniam wszelkie rady.
Zabrałem swój dzisiaj, dealer może to zresetować, aby ponownie działało, nie pozwól im wcisnąć ci kitu, zajęło 5 minut, aby zresetować mój, znowu działa w trybie elektrycznym... w stanie Nowy Jork....
 
Zabrałem swój dzisiaj, dealer może go zresetować, aby znów działał, nie pozwól im cię oszukać, zajęło mi 5 minut, aby zresetować mój, znów działa w trybie elektrycznym...
Po trwałym zablokowaniu ech nie ma możliwości zresetowania go.

Jeśli wystąpił błąd w jednym z trzech dozwolonych przypadków przed trwałym zablokowaniem, to inna historia.


O ile nie byłeś w formie i nie ogrzewałeś ani nie chłodziłeś kabiny, a oni "zresetowali" go, resetując monitor oleju, ale to zupełnie inny problem.
 
Pierwszy raz publikuję tutaj, po części dlatego, że bardzo podoba mi się mój pierwszy, ale być może ostatni Wrangler. Przeprowadzam sporo badań przed zakupem/leasingiem pojazdu, a moje podejście do 4xe nie było inne. Uznałem, że 4xe to świetna opcja dla mojego przypadku użycia, ponieważ mamy duży pojazd do transportu rodziny i holowania, a Wrangler to fajny pojazd używany do wycieczek po mieście, które kiedyś odbywały się tylko na baterii (poza miesiącami zimowymi). Pojazd został zaktualizowany, kiedy odebrałem go od dealera w sierpniu '21 i nie wrócił do serwisu jakiegokolwiek rodzaju aż do około miesiąca temu, aby rozwiązać problem z wezwaniem do serwisu 'Utrata mocy napędowej'. Przed tą wizytą pojazd działał w trybie elektrycznym (lub tylko na baterii w trybie hybrydowym), kiedy można się tego spodziewać, co miało miejsce przez większość czasu wiosną, latem i w cieplejszych miesiącach jesiennych. To doświadczenie eksploatacyjne jest dokładnie tym, czego oczekiwałem i bardzo nam się podobało. Od mojej wizyty u dealera w celu wykonania prac/aktualizacji związanych z wezwaniem do serwisu, pojazd 'utknął' w trybie FORM, stale uruchamiając silnik spalinowy podczas każdej podróży. W zeszłym tygodniu temperatury w mojej okolicy wynosiły 20-27 stopni Celsjusza, więc zdjąłem dach i wyłączyłem ogrzewanie/chłodzenie, czyli idealne warunki do pracy w trybie tylko na baterii. Niestety, pojazd nie chciał wyjść z trybu FORM automatycznie ani ręcznie (za pomocą przycisku Electric na desce rozdzielczej) w żadnym momencie podróży, która trwała ponad godzinę przy prędkościach autostradowych w ciepłych temperaturach, ze świeżym paliwem i olejem. W przeszłości, jeśli temperatury przekraczały 40-50 stopni, pojazd działał na baterii i włączał silnik spalinowy tylko wtedy, gdy zasięg baterii był wyczerpany lub pod 'dużym' obciążeniem (czasami z powodu działania klimatyzacji lub ogrzewania, szybkiego przyspieszania...itp.). Nie poświęcam czasu na pisanie tego, aby się wyładować lub twierdzić, że zostałem oszukany przez dział marketingu FCA/Stellantis, ale z pewnością rozumiem proces myślowy osób zaangażowanych w złożenie pozwu zbiorowego przeciwko nim. Zdecydowałem się na Wranglera, rozumiejąc, jak działał wtedy, a nie teraz. Metoda elektryfikacji, która była pierwotnie w użyciu, była częścią tego, co sprawiło, że ten PHEV był wyjątkowy i świetnym dodatkiem dla wielu, którzy już kochali linię Wrangler. Prawdopodobnie historia tl;dr dla niektórych, ale mam nadzieję, że zostanie zauważona przez kogoś zaniepokojonego i odpowiedzialnego za długowieczność linii 4xe. Nie mogę powiedzieć, że kupiłbym inny pojazd z linii 4xe, jeśli obecne doświadczenie eksploatacyjne pozostanie takie, jakie jest, i wierzę, że zainteresowanie innych osób poszukujących nowych i używanych pojazdów prawdopodobnie osłabnie.

Ponadto 12 000 mil wydaje się trochę wcześnie, aby rozpocząć death wobble i to stopniowo się pogarszało, gdy zbliżaliśmy się do 18 000 mil. Według dealera wszystkie elementy zawieszenia zostały sprawdzone, więc musimy sobie z tym radzić. Konieczność zatrzymania się na poboczu drogi, aby wygładzić wobble, zanim będziesz mógł wrócić do prowadzenia swojego pojazdu za 65 000 $, to trochę irytująca pigułka do przełknięcia.

Dziękuję twórcom, moderatorom i członkom tego forum. Jest tu mnóstwo dobrych i pomocnych informacji!
 
21 - 40 of 98 Posts