Jeep Wrangler 4xe Forum banner

Jeep Grand Cherokee & Wrangler PHEV Terugroepactie - Brandgevaar

59K views 461 replies 97 participants last post by  Overland4XE  
#1 ·
Jeep heeft opnieuw een terugroepactie aangekondigd voor zijn PHEV-voertuigen, de Jeep Grand Cherokee en Wrangler modeljaren 2022-2024. Meerdere nieuwsmedia hebben de informatie gepubliceerd, hoewel Stellantis de eigenaren niet op de hoogte heeft gebracht. Er is een ernstig brandgevaar, zo ernstig dat Jeep eigenaren adviseert, om de NHTSA te citeren: "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren totdat hun voertuig is gerepareerd. Bovendien mogen eigenaren hun niet-gerepareerde voertuigen niet opladen, omdat het risico op brand groter is in een opgeladen batterij en het risico op brand kleiner is wanneer de batterij leeg is." Details zijn te vinden door te zoeken naar de NHTSA-campagnummers: 24V-720 en 24E-080. De link is: Jeep Wrangler, Grand Cherokee Terugroepactie voor Brandgevaar | NHTSA Het is tijd voor een kleine tirade. Ja, PHEV's en BHEV's staan in de kinderschoenen van hun ontwikkeling, maar veel terugroepacties van de Grand Cherokee 4xe in de afgelopen jaren zijn gewoon slordig ontwerp, vakmanschap, enz. Ik heb al 35 jaar Jeeps, te beginnen met een Cherokee, en heb nog nooit zulke problemen meegemaakt als deze nieuwe Jeeps. Ik heb alle problemen met fabricagefouten/terugroepacties van mijn oude Cherokee, Grand Cherokees opgeteld en ze waren minder dan de nieuwe Grand Cherokee 4xe. De eerste Grand Cherokee 4xe werd teruggekocht na een olielek in de transmissiebehuizing als gevolg van porositeit. De dealer is geweldig geweest met alle terugroepacties en Stellantis beloofde de Max-garantie over te zetten van het teruggekochte voertuig naar het nieuwe model. Ze weigerden de garantie over te zetten toen we de nieuwe Grand Cherokee 4xe ontvingen. Stellantis verplaatste zijn klantenservice naar het buitenland en is lang niet zo effectief als de onshore-groep. Jeep, via Stellantis, herdefinieert zichzelf snel als de producent van onveilige, onbetrouwbare Jeeps, met een afschuwelijke klantenservice buiten de dealers, ondanks dat ze proberen op te klimmen in de SUV-markt met de Wagoneers. De Mopar-website waarmee u via het VIN naar terugroepacties kunt zoeken, werkt niet en stuurt u terug naar de databasequerypagina wanneer u uw VIN-nummer invoert. Ik heb de NHTSA-site gebruikt, via VIN, om te zoeken naar de terugroepinformatie, die blijkbaar niet is gepubliceerd voor bepaalde voertuigen. Dit zijn niet zomaar eenvoudige terugroepacties; dit zijn terugroepacties die ongelukken kunnen veroorzaken (NHTSA 24V-132; terugroepactie voor klembout) en een brandgevaar dat het voertuig en alles wat in de buurt geparkeerd staat, kan vernietigen. Het verzoek "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren" is absurd voor de meesten, tenzij u in een gebied in de woestijn woont waar geen brandbare stoffen in de buurt zijn. De terugroepactie voor de klembout was bijna net zo'n absurd verzoek, waarbij werd opgemerkt dat u de controle over het voertuig tijdens het rijden zou kunnen verliezen. In wezen hebben eigenaren van deze voertuigen een onbestuurlijke, glanzende schroothoop. Hé, @JeepCares! Ten eerste moet Jeep de website repareren zodat eigenaren kunnen zoeken naar terugroepacties. We hebben drie verschillende computers met twee verschillende besturingssystemen en 4 verschillende browsers gebruikt om toegang te krijgen tot de terugroepgegevens op de Mopar-site; geen van hen werkte. Ten tweede, gezien het mogelijke risico voor eigendommen en mensenlevens, kan een melding in de app misschien iemands leven of eigendom redden, totdat de volledige terugroepinformatie is gedefinieerd. Ten derde zou Stellantis misschien opslagplaatsen moeten bouwen zonder brandbaar materiaal in de buurt voor de eigenaren om hun voertuigen op te slaan en te betalen voor de huur van een vergelijkbaar voertuig.
 
#2 ·
Ik heb gisteren mijn VIN gecontroleerd op de NHTSA-website. Het toonde de terugroepactie voor mijn VIN niet. Vanmorgen gecontroleerd en het is opgenomen. Er was dus enige vertraging bij het invoeren van VIN's in hun systeem. Ik zal de batterij vandaag leeg laten lopen en buiten parkeren tot het is gerepareerd.
 
#13 ·
Ik heb gisteren mijn VIN gecontroleerd met de NHTSA-website. Het toonde de terugroepactie niet voor mijn VIN. Vanmorgen gecontroleerd en het is opgenomen. Er was dus enige vertraging bij het invoeren van VIN's in hun systeem. Ik zal de batterij vandaag leeg laten lopen en buiten parkeren tot het is gerepareerd.
Waar heb je het gecontroleerd? Ik vond online een link die mijn vin niet vermeldt, maar ook geen 2024 Grand Cherokee 4*e vermeldt.
 
#3 ·
Het is een ernstig brandgevaar, zo ernstig dat Jeep eigenaren adviseert, om de NHTSA te citeren: "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren totdat hun voertuig is gerepareerd."
Dit is standaardtaal voor alle terugroepacties met brandgevaar. Het is geen indicator van de ernst van het risico.
Ten tweede, gezien het mogelijke risico voor eigendom en mensenlevens, zou een melding in de app misschien iemands leven of eigendom kunnen redden, totdat de volledige terugroepinformatie is gedefinieerd.
De terugroepwaarschuwing staat vanochtend in de Jeep-app.
 
#6 ·
Ik heb gebeld en een oplossing zal pas over weken beschikbaar zijn. Maar zoals ik in de andere thread al zei, het is absoluut iets dat moet worden opgelost, maar niet per se een risico dat niet kan worden beheerd of beperkt. Het risico is laag: 1% van 154.000 is getroffen, volgens de NHTSA-kennisgeving. Het risico manifesteerde zich in een extreem laag aantal voertuigen (13 in 154.000 voertuigen). En als je berichten hoort dat één enkele dealer 3 van dergelijke gebeurtenissen heeft meegemaakt, en je leest er daadwerkelijk over en probeert te begrijpen wat de waarschijnlijke oorzaak is... dan houdt het me niet wakker.
 
#8 ·
Any idea why we should park outside even with the battery depleted?
Telkens wanneer er een risico op brand is, hoe klein ook, is de terugroepinstructie om weg van gebouwen te parkeren.
 
#9 ·
Nog niets in mijn Jeep-app... duimen!

Hoe dan ook, mijn garage staat vol met rommel, dus ik parkeer hem toch al op de oprit...

Moet hem gewoon wat verder van het huis parkeren! :p

Van wat ik heb gelezen, lijkt het erop dat hete/hogere temperaturen eerder batterijbranden kunnen veroorzaken? Hopelijk zullen batterijen, als je in het PNW of in koelere klimaten bent, niet zo gemakkelijk kortsluiten...
 
#37 ·
Mijn 2022 Wrangler staat op de lijst. Hij verschijnt nog niet in de Jeep-app (voor mij). Ik twijfel of ik het risico wil nemen en door wil gaan met opladen...
Ik zou het advies van Clutch Auto Deal in hun bericht en de terugroepactie van FCA opvolgen en hem niet opladen en buiten parkeren, hoe klein het risico ook is.
 
#15 ·
Jeep heeft opnieuw een terugroepactie aangekondigd voor zijn PHEV-voertuigen, de Jeep Grand Cherokee en Wrangler modeljaren 2022-2024. Meerdere nieuwsmedia hebben de informatie gepubliceerd, hoewel Stellantis de eigenaren niet op de hoogte heeft gebracht. Er is een ernstig brandgevaar, zo ernstig dat Jeep eigenaren adviseert, om de NHTSA te citeren: "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren totdat hun voertuig is gerepareerd. Bovendien mogen eigenaren niet-gerepareerde voertuigen niet opladen, omdat het risico op brand groter is in een opgeladen batterij en het risico op brand wordt verminderd wanneer de batterij leeg is." Details zijn te vinden door te zoeken naar de NHTSA-campagnummers: 24V-720 en 24E-080. De link is: Jeep Wrangler, Grand Cherokee Terugroepactie voor Brandgevaar | NHTSA
Het is tijd voor een kleine tirade. Ja, PHEV's en BHEV's staan in de kinderschoenen, maar veel terugroepacties van de Grand Cherokee 4xe in de afgelopen jaren zijn gewoon slordig ontwerp, vakmanschap, enz. Ik heb al 35 jaar Jeeps, te beginnen met een Cherokee, en heb nog nooit zulke problemen meegemaakt als deze nieuwe Jeeps. Ik heb alle problemen met fabricagefouten/terugroepacties van mijn oude Cherokee, Grand Cherokee opgeteld en ze waren minder dan de nieuwe Grand Cherokee 4xe. De eerste Grand Cherokee 4xe werd teruggekocht na een olielek in de transmissiebehuizing als gevolg van poreusheid. De dealer is geweldig geweest met alle terugroepacties en Stellantis beloofde de Max-garantie over te zetten van het teruggekochte voertuig naar het nieuwe model. Ze weigerden de garantie over te zetten toen we de nieuwe Grand Cherokee 4xe ontvingen. Stellantis verplaatste zijn klantenservice naar het buitenland en is lang niet zo effectief als de onshore-groep. Jeep, via Stellantis, herdefinieert zichzelf snel als de producent van onveilige, onbetrouwbare Jeeps, met een afschuwelijke klantenservice buiten de dealers, ondanks dat ze proberen op te klimmen in de SUV-markt met de Wagoneers. De Mopar-website waarmee u via de VIN naar terugroepacties kunt zoeken, werkt niet en stuurt u terug naar de databasequerypagina wanneer u uw VIN-nummer invoert. Ik heb de NHTSA-site gebruikt, via VIN, om te zoeken naar de terugroepinformatie, die blijkbaar niet voor bepaalde voertuigen is gepubliceerd. Dit zijn niet zomaar eenvoudige terugroepacties; dit zijn terugroepacties die ongelukken kunnen veroorzaken (NHTSA 24V-132; terugroepactie voor de klembout) en een brandgevaar dat het voertuig en alles wat in de buurt geparkeerd staat, kan vernietigen. Het verzoek "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren" is absurd voor de meesten, tenzij je in een woestijngebied woont waar geen brandbare stoffen in de buurt zijn. De terugroepactie voor de klembout was bijna een even absurd verzoek, aangezien je de controle over het voertuig tijdens het rijden zou kunnen verliezen. In wezen hebben eigenaren van deze voertuigen een onbestuurbaar, glanzend, schroot. Hé, @JeepCares! Ten eerste moet Jeep de website repareren zodat eigenaren kunnen zoeken naar terugroepacties. We hebben drie verschillende computers met twee verschillende besturingssystemen en 4 verschillende browsers gebruikt om toegang te krijgen tot de terugroepgegevens op de Mopar-site; geen van hen werkte. Ten tweede, gezien het mogelijke risico voor eigendommen en mensenlevens, kan een melding in de app iemands leven of eigendom redden totdat de volledige terugroepinformatie is gedefinieerd. Ten derde zou Stellantis mogelijk opslagplaatsen moeten bouwen zonder brandbaar materiaal in de buurt voor de eigenaren om hun voertuigen op te slaan en de huur van een vergelijkbaar voertuig te betalen.
UPDATE over mijn 2023 GC 4xe: De Mopar-site heeft nog steeds een probleem met het opzoeken van de informatie voor mijn 4xe. Op basis van de opmerkingen hieronder heb ik de NHTSA-site gecontroleerd en mijn voertuig is een van de voertuigen die op de terugro calling staat. Nu zal ik extra benzinekosten maken en het risico lopen op brand in mijn oprit. Ik vraag me af hoe accuraat het percentage van de getroffen voertuigen is, tenzij Jeep ze allemaal controleert. Na contact met de terugroepgroep bij Jeep (800-853-1403) hadden ze geen oplossing voor het parkeren van een potentieel brandgevaar in een niet-brandbare omgeving. Ons gebied heeft al een maand te maken met droogte. De oplossing moet zijn dat Jeep de dealers betaalt om een gebied te vinden waar deze voertuigen kunnen worden geparkeerd zonder potentiële gevolgschade, mochten ze vlam vatten. Na een gesprek met de Jeep-vertegenwoordiger zeiden ze, zoals veel media hebben gemeld, dat ze een software-flash zullen uitvoeren en, indien nodig, de batterijen zullen vervangen. Helaas is de software-flash volgens de vertegenwoordiger nog niet klaar voor distributie. Het is tragisch om te weten dat een voertuig dat geweldig is geweest voor lange reizen, goedkoop is om in de stad te rijden en een aanhanger met landschapsapparatuur kan trekken, in de wacht staat. Ik zie nog steeds geen terugroepbericht in de app en het is ook niet zichtbaar op de startpagina van Jeep.com; maar ze plaatsen wel de 2024 IIHS Top Safety Pick-prijs. Het risico is laag, maar het gevaar zit aan de hoge kant van de schaal. Misschien kan Jeep Cares wat inzicht geven in de duur van de oplossing. Bedankt aan de hele Jeep-familie voor de input.
 
#16 ·
Mijn 2023 Rubicon 4xe staat sinds vanochtend op de lijst.
Ik moest mijn reis naar een off-road avontuur annuleren.

Op dit moment weet ik alleen dat dit een zeldzame gebeurtenis is en dat een oplossing nog niet volledig bekend is. Weten we van scenario's die dit vuur mogelijk zouden kunnen veroorzaken, zodat we enkele veiligheidsmaatregelen kennen? Zoals iemand in een ander forum vermeldde, zou een onjuiste/defecte oplader/opladen kunnen hebben bijgedragen.
Ik weet niet zeker of mijn vraag duidelijk is, maar alles wat ik wilde weten is of er "bekende" voorzorgsmaatregelen of "mentale opluchtingen" zijn die ik kan krijgen, behalve niet opladen en buiten parkeren.

Ik zou het niet prettig vinden om hiermee te rijden totdat ik meer weet of de terugroepactie is uitgevoerd. Het risico voor mijn gezin en hond is het niet waard.

Jeep zou een gallon benzine moeten vergoeden van al onze benzinebonnen totdat we de oplossing hebben. Krijgt iemand een huurauto of leenauto van Jeep?
 
#17 ·
Ik zou hier niet in rijden totdat ik meer weet of de terugroepactie is uitgevoerd. Het risico voor mijn gezin en hond is het niet waard.
Even om de zaken in perspectief te plaatsen: we hebben het over een uitvalpercentage van ongeveer 0,005% van de voertuigen die vlam hebben gevat, versus de voertuigen die onder de terugroepactie vallen (13 van de ongeveer 200.000). U loopt een veel groter risico op letsel voor uw gezin door simpelweg te rijden.
 
#27 ·
Ik belde de Jeep-terugroepactielijn en dit is wat ze zeiden:

Niet aan te raden om volledig op te laden. Volledig opgeladen batterij is kwetsbaarder totdat de terugroepactie is uitgevoerd.
De modus Alleen benzine moet goed zijn. Mild hybride opladen (tijdens het rijden) 'zou' het probleem niet moeten veroorzaken.
Hebben ze je verteld wanneer de reparatie beschikbaar zal zijn?
 
#29 ·
We hebben onze GC pas 21 maanden. Het heeft 15 terugroepacties gehad - VIJFTIEN! We hebben al jaren Jeeps en hebben nog nooit zoveel problemen gehad. Dit is een schande en ik voel me opgelicht. Deze auto was duidelijk niet klaar voor productie. Het geheugen van de stoel werkt nog steeds niet elke keer en de UConnect is een grap, jammer dat de wet voor ondeugdelijke producten niet te veel terugroepacties dekt. Godzijdank is het een lease.
 
#34 ·
Nou. mijn 23 Rubicon VIN staat op de NHTSA terugro callinglijst. Heb mijn Jeep-app gecontroleerd en nog niets. Ging naar de MOPAR-site en dat is een grap. Terugroepingen gebeuren MAAR dit is GEEN kleine ergernis-terugroeping. Ik kan niet geloven dat we de officiële kennisgeving pas medio tot eind oktober krijgen en dan wie weet hoe lang we moeten wachten op de reparatie. Had nooit mijn 2015 Wrangler hiervoor moeten inruilen! NOOIT eerder problemen gehad met een Jeep.
 
#36 ·
Nou. mijn 23 Rubicon VIN staat op de NHTSA-terugroepingenlijst. Heb mijn Jeep-app gecontroleerd en nog niets. Ging naar de MOPAR-site en dat is een grap. Terugroepingen gebeuren MAAR dit is GEEN kleine overlastterugroeping. Ik kan niet geloven dat we de officiële kennisgeving pas medio tot eind oktober krijgen en dan wie weet hoe lang we moeten wachten op de reparatie. Had nooit mijn 2015 Wrangler hiervoor moeten inruilen! Nooit eerder problemen gehad met een Jeep.
Het spijt me te horen dat u bij de terugroepactie betrokken bent. Ik vraag me af hoe accuraat het aantal getroffen voertuigen is. De Jeep-vertegenwoordiger in het buitenland beloofde dat de afdeling terugroepingsspecialisten binnen 24 uur zou terugbellen met informatie; ze belden zelfs na 45 uur niet. Zoals ik beloofd had, heb ik contact opgenomen met de consumentenbeschermingsafdeling van onze procureur-generaal nadat ik 24 uur had gewacht op een terugbelverzoek. Ik nam opnieuw contact op met de Jeep-terugroepingsvertegenwoordigers en ze kon onthullen dat geen van de voertuigen die vlam vatten, werden bestuurd, als je FCA vertrouwt. Ze zei dat het geen "Stop Drive"-notatie in hun systeem heeft, wat dat ook waard is, hoewel de terugroepactie zegt dat het mogelijk kan gebeuren tijdens het rijden of geparkeerd. Ik neem geen risico's, want als ik er wel mee zou rijden, waar zou je dan kunnen parkeren zonder het gevaar van schade aan eigendommen of letsel? Ik heb ooit een plek gezien langs US route 95 buiten Boulder City, NV, die misschien een veilige plek is om te parkeren. De terugroepingsspecialistengroep zou binnen 24 uur na mijn laatste telefoontje moeten bellen. Als ze besluiten niet te bellen voor 6/10 (ze werken misschien niet in het weekend....), neem ik contact op met NHTSA om "weg van constructies of andere voertuigen" verder te definiëren. Heel erg bedankt voor je deelname! De Jeep-familie is een geweldige groep. Tenminste, de Jeep Cares-groep reageerde op een privébericht.
 
#42 ·
Mijn '23 Wrangler Sahara 4xe stond op de NHTSA-lijst. Heb een afspraak om hem maandagochtend bij de lokale Jeep-dealer af te leveren. Heb nog nooit problemen gehad met het voertuig, we zullen zien hoe lang hij daar staat.
Benieuwd wat ze op dit moment gaan doen? De mijne staat ook op de lijst volgens de Mopar-site, maar er staat ook dat onderdelen nog niet beschikbaar zijn.
 
#41 ·
Waarom zijn zoveel mensen boos op JEEP (Stellantis) als het niet HUN product is, maar dat van een leverancier? Je weet niet wat je niet weet en Stellantis wist niet dat Samsung niet had geleerd van hun Note 7 / Galaxy S 7 drama uit 2016.
De OEM is 100% verantwoordelijk voor de kwaliteit van de onderdelen van hun leveranciers. Ze specificeren of keuren alle kwaliteitsmaatregelen bij de leveranciers goed en nemen uiteraard de beslissing of een onderdeel in hun auto's wordt gebruikt.
 
#46 ·
Ik denk dat mijn 2023 GC binnen de periode valt, maar tot nu toe hebben noch mijn Jeep-app noch Mopar.com me op de hoogte gebracht van eventuele batterij-terugroepacties. Betekent dit dus dat ik een kogel heb ontweken? Of zijn ze gewoon traag met de melding?
Een paar van ons moesten uitloggen en vervolgens weer inloggen in onze Jeep-app om het te laten verschijnen.

NHTSA vin search lijkt de meest accurate/eenvoudigste manier om te controleren.
 
#47 ·
Hoe dan ook, het is niet zo dat Jeep er al een oplossing voor heeft... dus ik maak me er niet al te veel zorgen over. Ik zal mijn Jeep zoals gewoonlijk blijven gebruiken... Ik parkeer hem meestal toch buiten op de oprit, omdat mijn garage vol spullen staat! :p Het belangrijkste dat ik nu anders doe, is dat ik mijn Jeep wat verder van het huis parkeer en er niets anders naast parkeer. Hopelijk gebeurt er niets ergs.
 
#49 ·
Ik ben een van degenen die het nieuws net voor een reis kreeg en in plaats daarvan een andere auto moest nemen. Maar eerlijk gezegd komt het niet door deze terugroepactie, maar omdat ik ook een lekkage uit het midden van de auto zie, waarover ik heb gepost, maar waarover ik geen informatie heb teruggekregen.
 
#51 ·
Nou, ik denk dat ik een van de gelukkigen ben. Mijn VIN staat op de NHTSA-terugroepingenlijst. Ik heb onlangs een '22 GC 4xe gekocht op 30 augustus. Binnen een paar weken begon ik een "Service Charging System" waarschuwing te krijgen en kan ik de batterijen sindsdien niet meer opladen via de stekker (ik had met succes opgeladen met de Level 1-oplader die bij de auto wordt geleverd en meerdere Level 2-opladers in mijn kantoorcomplex. Ik breng hem later vandaag naar de Jeep-dealer om hem te laten onderhouden (nadat ik 3 weken op deze afspraak heb moeten wachten) en ik zal vermelden dat mijn auto op de terugroepingenlijst staat. Ik zal terugkomen met de feedback of de oplossing van de dealer.
 
#52 ·
Nou, ik denk dat ik een van de gelukkigen ben. Mijn VIN staat op de NHTSA-terugroeping. Ik heb onlangs een '22 GC 4xe gekocht op 30 augustus. Binnen een paar weken kreeg ik een waarschuwing "Service Charging System" en kan ik de batterijen sindsdien niet meer opladen via de stekker (ik had met succes opgeladen met de Level 1-oplader die bij de auto wordt geleverd en meerdere Level 2-opladers in mijn kantoorcomplex. Ik breng hem vandaag naar de Jeep-dealer om hem te laten onderhouden (nadat ik 3 weken op deze afspraak heb moeten wachten) en ik zal vermelden dat mijn auto op de terugroepactielijst staat. Ik zal terugkomen met de feedback of oplossing van de dealer.
Ik heb mijn dealer gebeld om de reparatie in te plannen, maar ze hebben hem nog niet ontvangen. Ze vertelden me om een keer per week terug te bellen om te controleren of de reparatie er is. Wat een gedoe.