Jeep heeft opnieuw een terugroepactie aangekondigd voor zijn PHEV-voertuigen, de Jeep Grand Cherokee en Wrangler modeljaren 2022-2024. Meerdere nieuwsmedia hebben de informatie gepubliceerd, hoewel Stellantis de eigenaren niet op de hoogte heeft gebracht. Er is een ernstig brandgevaar, zo ernstig dat Jeep eigenaren adviseert, om de NHTSA te citeren: "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren totdat hun voertuig is gerepareerd. Bovendien mogen eigenaren hun niet-gerepareerde voertuigen niet opladen, omdat het risico op brand groter is in een opgeladen batterij en het risico op brand kleiner is wanneer de batterij leeg is." Details zijn te vinden door te zoeken naar de NHTSA-campagnummers: 24V-720 en 24E-080. De link is: Jeep Wrangler, Grand Cherokee Terugroepactie voor Brandgevaar | NHTSA Het is tijd voor een kleine tirade. Ja, PHEV's en BHEV's staan in de kinderschoenen van hun ontwikkeling, maar veel terugroepacties van de Grand Cherokee 4xe in de afgelopen jaren zijn gewoon slordig ontwerp, vakmanschap, enz. Ik heb al 35 jaar Jeeps, te beginnen met een Cherokee, en heb nog nooit zulke problemen meegemaakt als deze nieuwe Jeeps. Ik heb alle problemen met fabricagefouten/terugroepacties van mijn oude Cherokee, Grand Cherokees opgeteld en ze waren minder dan de nieuwe Grand Cherokee 4xe. De eerste Grand Cherokee 4xe werd teruggekocht na een olielek in de transmissiebehuizing als gevolg van porositeit. De dealer is geweldig geweest met alle terugroepacties en Stellantis beloofde de Max-garantie over te zetten van het teruggekochte voertuig naar het nieuwe model. Ze weigerden de garantie over te zetten toen we de nieuwe Grand Cherokee 4xe ontvingen. Stellantis verplaatste zijn klantenservice naar het buitenland en is lang niet zo effectief als de onshore-groep. Jeep, via Stellantis, herdefinieert zichzelf snel als de producent van onveilige, onbetrouwbare Jeeps, met een afschuwelijke klantenservice buiten de dealers, ondanks dat ze proberen op te klimmen in de SUV-markt met de Wagoneers. De Mopar-website waarmee u via het VIN naar terugroepacties kunt zoeken, werkt niet en stuurt u terug naar de databasequerypagina wanneer u uw VIN-nummer invoert. Ik heb de NHTSA-site gebruikt, via VIN, om te zoeken naar de terugroepinformatie, die blijkbaar niet is gepubliceerd voor bepaalde voertuigen. Dit zijn niet zomaar eenvoudige terugroepacties; dit zijn terugroepacties die ongelukken kunnen veroorzaken (NHTSA 24V-132; terugroepactie voor klembout) en een brandgevaar dat het voertuig en alles wat in de buurt geparkeerd staat, kan vernietigen. Het verzoek "Eigenaren moeten hun voertuigen buiten en weg van gebouwen en andere voertuigen parkeren" is absurd voor de meesten, tenzij u in een gebied in de woestijn woont waar geen brandbare stoffen in de buurt zijn. De terugroepactie voor de klembout was bijna net zo'n absurd verzoek, waarbij werd opgemerkt dat u de controle over het voertuig tijdens het rijden zou kunnen verliezen. In wezen hebben eigenaren van deze voertuigen een onbestuurlijke, glanzende schroothoop. Hé, @JeepCares! Ten eerste moet Jeep de website repareren zodat eigenaren kunnen zoeken naar terugroepacties. We hebben drie verschillende computers met twee verschillende besturingssystemen en 4 verschillende browsers gebruikt om toegang te krijgen tot de terugroepgegevens op de Mopar-site; geen van hen werkte. Ten tweede, gezien het mogelijke risico voor eigendommen en mensenlevens, kan een melding in de app misschien iemands leven of eigendom redden, totdat de volledige terugroepinformatie is gedefinieerd. Ten derde zou Stellantis misschien opslagplaatsen moeten bouwen zonder brandbaar materiaal in de buurt voor de eigenaren om hun voertuigen op te slaan en te betalen voor de huur van een vergelijkbaar voertuig.