Hallo allemaal,
Vandaag was zo eng. Ik reed vandaag met mijn beauty 2024 4XE naar mijn werk. Gestopt bij een rood stoplicht op een snelweg van 90 km/u en ze viel uit. De rij-indicator op het dashboard begon te knipperen ("D") en niets ging meer. In de parkeerstand gezet (terwijl het stoplicht nog rood was) "Transmissie service" verscheen op het dashboard, ik deed onmiddellijk de alarmlichten aan. Probeerden haar weer in de Drive te zetten, lukte niet; ze zat vast in de parkeerstand. Het licht sprong op groen... Ik kon het voertuig niet in de neutraalstand zetten om van de snelweg af te rollen!
Het stoplicht sprong 3 keer van groen naar rood terwijl ik de langzame rijstrook blokkeerde (zo gênant). Herinnerde me dat het een computer is en deed een harde shutdown (d.w.z. het voertuig volledig uitschakelen en 30 seconden wachten). Haar weer aangezet en kon zonder problemen wegrijden. Voertuig heeft 2k - dat is alles! Haar naar de dealer laten slepen en wacht op diagnose. Dit was zo'n puinhoop en ik was doodsbang dat ik geramd zou worden terwijl ik als een eend bij het stoplicht zat.