Jeep Wrangler 4xe Forum banner

Tryb odświeżania paliwa i oleju

1 reading
135K views 535 replies 86 participants last post by  Mllcb42  
#1 ·
Więc, w weekend po raz pierwszy zatankowałem gaz do mojej Sahary. Udało mi się przejechać nieco ponad 800 km (~500 mil) na pierwszym baku, przy zużyciu około 8,8 l/100 km i wciąż spada. Jestem z tego jak na razie całkiem zadowolony.
Natknąłem się jednak na ten problem - od kiedy w sobotę zatankowałem "premium" gaz, mój Jeep przechodzi bezpośrednio w "Tryb odświeżania paliwa i oleju" po uruchomieniu. Co do cholery?? Teraz będzie działał tylko na gazie.
Zastanawiam się, czy ktoś jeszcze tego doświadczył?
Instrukcja sugeruje dodanie co najmniej 4 galonów gazu, aby się z tego wydostać ( "jeśli" tryb został włączony z powodu starego gazu).
W przeciwnym razie wyłączy się po zapaleniu się kontrolki paliwa po spaleniu obecnego baku gazu.
Jeśli został uruchomiony z powodu smarowania silnika, powinien wyłączyć się po 20 minutach ciągłej pracy silnika.
Próbowałem włożyć korek wlewu paliwa, przełączać wszystkie tryby jazdy, ale to w zasadzie wszystko... co jeszcze można zrobić?
Dziś wieczorem dodam trochę więcej gazu (po prostu nie miałem czasu, żeby spalić ćwierć baku lub coś w tym stylu).
Pierwsza myśl to możliwe złe paliwo? To znaczy, myślę, że to możliwe, ale no weź... czy to będzie takie wrażliwe?
Dam znać później wieczorem po dodaniu większej ilości gazu.
 
#2 ·
Czy zrobił to po dodaniu paliwa premium? To interesujące. Mieliśmy kilka dyskusji w grupie fanów Wranglera 4XE na temat paliwa premium. Instrukcja obsługi tylko dla benzyny mówi, że można używać benzyny o niskiej lub wysokiej liczbie oktanowej. Ale dodatek 4XE sugeruje użycie tylko 87 i zastanawialiśmy się nad tym. Zastanawiamy się, czy paliwo premium powoduje problemy z jakimś czujnikiem lub czymś w tym rodzaju.
 
#5 ·
Interesujące... Myślę, że ma to więcej wspólnego z utrzymaniem świeżego paliwa i krążeniem oleju silnikowego niż z rodzajem paliwa (tj. premium vs. zwykłe). Ponieważ 4xe jest nastawiony na jazdę elektryczną, podczas krótkich podróży można znaleźć się w sytuacji, gdy silnik benzynowy prawie nigdy nie pracuje, co dotyczy mojego przypadku użycia. Benzyna i olej mają okres przydatności do spożycia (benzyna natychmiastowa vs. olej po użyciu), a większość obszarów ma różne mieszanki paliw w zależności od pory roku i temperatury otoczenia. Nie zdziwiłbym się, gdyby istniał algorytm 4xe, który śledzi zużycie silnika benzynowego i tryb "odświeżania paliwa i oleju", aby spalić stare paliwo, aby zapobiec problemom związanym ze starym paliwem i olejem. Próbuję zachęcić mojego 4xe do przejechania pierwszego baku benzyny i stwierdziłem, że przesunięcie dźwigni zmiany biegów w tryb "manualny sportowy" to jedyny sposób na utrzymanie silnika w ruchu w celu spalenia mojej benzyny. Kiedy opróżnię zbiornik, dodam Stabil do pełnego baku paliwa premium lub benzyny morskiej bez etanolu, a następnie pozwolę 4xe podążać za swoim regularnym programowaniem.
 
#7 ·
Być może ten gaz nie był tak wysokiej jakości, jak powinien być? Słyszałem wiele historii o wodzie w paliwie ze stacji.

Również różnica w instrukcjach mnie zainteresowała. 87 wydawało się być zalecane, ale potem napisano również, że 91 lub wyższe jest korzystne dla 2.0, szczególnie w gorącym klimacie, w oryginalnej instrukcji.

Może po prostu silnik nie musi tak ciężko pracować z hybrydowym układem, więc inżynierowie uznali, że nie warto w tym układzie napędowym? Chociaż, czy timing ECU nie jest większy na niskim/średnim zakresie przy wyższej liczbie oktanowej?
 
#9 ·
W tym systemie jest wspaniała inżynieria. Znam kilka osób, które miały zły gaz, do tego stopnia, że doszło do uszkodzenia silnika. Miałem współpracownika, którego BMW X5 było w warsztacie przez cały miesiąc po zatankowaniu złego paliwa. Może oprogramowanie coś wykryło?
 
#10 ·
Witajcie wszyscy.

Rozumiemy, dlaczego ta wiadomość może być niepokojąca, ale pojazd działa zgodnie z przeznaczeniem.

Dla wyjaśnienia, tryb "Odświeżanie paliwa i oleju" to funkcja, która monitoruje rozcieńczanie oleju i przestarzałe paliwo w czasie. Za każdym razem, gdy silnik się uruchamia, paliwo, które nie zostało spalone, może gromadzić się w oleju; w hybrydach zatrzymania i uruchomienia silnika są częstsze, a paliwo może gromadzić się w oleju szybciej. To powiedziawszy, funkcja "Odświeżanie paliwa i oleju" zmusza silnik do odświeżania, a tym samym unika gromadzenia się i promuje rozpraszanie paliwa w oleju.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie w instrukcji "Hybrid Supplement" oraz na powiązanej stronie poniżej.

Jeśli ktoś z Was ma dalsze pytania lub wątpliwości, zalecamy najpierw zapoznanie się z instrukcją obsługi, a następnie rozmowę z dealerem serwisowym/sprzedającym.

Dzięki!
Jeep Cares


441

442
 
#30 ·
Co jeśli nie przejedziesz więcej niż 20 mil potrzebnych do odświeżenia oleju? Mój utknął w tym trybie od czterech dni i nie widać, żeby miał się skończyć, a to niszczy moje zużycie paliwa.
Witajcie,

Rozumiemy, dlaczego ta wiadomość może być niepokojąca, ale pojazd działa zgodnie z przeznaczeniem.

Dla jasności, tryb "Odświeżanie paliwa i oleju" to funkcja, która monitoruje rozcieńczanie oleju i zestarzałe paliwo w czasie. Za każdym razem, gdy silnik się uruchamia, paliwo, które nie jest spalane, może gromadzić się w oleju; w hybrydach zatrzymania i uruchomienia silnika są częstsze, a paliwo może gromadzić się w oleju szybciej. To powiedziawszy, funkcja "Odświeżanie paliwa i oleju" zmusza silnik do odświeżania, a tym samym unika gromadzenia się i promuje rozpraszanie paliwa w oleju.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w instrukcji "Hybrid Supplement" oraz na towarzyszącej jej stronie poniżej.

Jeśli macie Państwo dalsze pytania lub wątpliwości, zalecamy najpierw zapoznanie się z instrukcją obsługi, a następnie rozmowę z dealerem serwisowym/sprzedającym.

Dzięki!
Jeep Cares


View attachment 441
View attachment 442
 
#12 ·
Cześć wszystkim, mój jest w trybie odświeżania od około 5 dni, mimo że uruchomiłem silnik na ponad 20 minut w trybie stop and go kilka dni temu. Mogę go uruchomić elektrycznie, ale gdy tylko silnik włączy się z jakiegokolwiek powodu (zazwyczaj zbyt szybkie przyspieszanie), przechodzi w tryb odświeżania. Moja normalna trasa do pracy zajmuje tylko około 15 minut, jeżdżę hybrydowo, ale pozostaje głównie w trybie elektrycznym (80/20). Może muszę wybrać się na dłuższą przejażdżkę.
 
#13 ·
AKTUALIZACJA: Jechałem samochodem do domu z pracy, około 20 minut, i wciąż otrzymywałem odświeżanie paliwa i oleju. Zirytowany zadzwoniłem do Jeepa i oczywiście nie wiedzieli, jak długo potrwa resetowanie i kazali mi go przywieźć. Pomyślałem, że cały serwis zrobi tylko dłuższą jazdę jako test. WIĘC trzymałem go na biegu jałowym na podjeździe przez około 15 minut, a następnie jechałem około 30 minut, żeby załatwić sprawę. W drodze do domu w końcu przełączył się na elektryczny przy niskiej prędkości. Nacisnąłem przycisk elektryczny, aby potwierdzić i wygląda na to, że problem został rozwiązany. Wydaje się to nadmierną ilością czasu i wysiłku, aby usunąć odświeżanie. Myślę, że morał z tej historii jest taki, że jeśli otrzymasz powiadomienie, jedź samochodem przez ponad 30 minut za jednym razem, aby je usunąć.
 
#14 · (Edited)
Dostaliśmy tę wiadomość wczoraj, zaczęło się, błysnęło, natychmiast uruchomiło ICE (mimo że był w trybie hybrydowym), hahaha, pomyślałem: "Co do cholery to za hałas?" :D

Żona zabrała małego G do dentysty, krótka wycieczka, może 8-9 mil, i powiedziała, że tuż przed dotarciem na miejsce ICE się wyłączył, z powrotem do wspaniałej samej baterii. Dzisiaj, ponieważ istniała groźba deszczu (zostawiamy dach otwarty przez 98% czasu ...), wzięła Teslę, a ja wyskoczyłem do sklepu spożywczego po kilka zapasów (pomyślałem, że mogę zrobić 3,5-milową podróż w obie strony między deszczem, zrobiłem to!), pozostałem włączony przez cały czas.

Oto rzecz: nie jeździliśmy nim zbyt wiele, a w ciągu ostatnich 10-11 dni czy coś w tym stylu stał (podróżowaliśmy innym samochodem), i to ten sam bak benzyny, który mamy w nim od około 2 miesięcy (jest w około 3/4).

Myślę, że muszę pomyśleć o częstszym używaniu go, benzyna stojąca w baku przez tygodnie, może jakiś stabilizator[?]
 
#32 ·
OK, pomyślałem, że podbiję ten wątek.

Moje poprzednie spotkanie z tą wiadomością sprzed dwóch miesięcy:

Dostaliśmy tę wiadomość wczoraj, uruchomił się, zaświecił, natychmiast uruchomił ICE (mimo że był w trybie hybrydowym), hahaha, pomyślałem sobie: "WTF, co to za hałas?" :D

Żona zabrała małego G do dentysty, krótka podróż, może 8-9 mil, i powiedziała, że tuż przed dotarciem na miejsce ICE się wyłączył, powrót do wspaniałej tylko baterii. Dzisiaj, ponieważ istniało zagrożenie deszczem (zostawiamy dach zdjęty przez 98% czasu ...), zabrała Teslę, a ja wyskoczyłem do sklepu spożywczego po kilka zapasów (pomyślałem, że mogę zrobić 3-1/2 milową podróż w obie strony między deszczem, udało mi się!), pozostałem włączony przez cały czas.

Chodzi o to: nie jeździliśmy nim zbyt wiele, i stał przez ostatnie 10-11 dni lub tak (podróżowaliśmy innym samochodem), i to jest ten sam zbiornik paliwa, który mamy w nim od około 2 miesięcy (jest w około 3/4).

Myślę, że muszę pomyśleć o częstszym używaniu go, benzyna stojąca w zbiorniku przez tygodnie, może jakiś stabilizator[?]
A potem rozwiązałem to później w tym tygodniu:

O, aktualizacja mojego statusu :)

Więc wciąż działał tylko ICE, ale moje przejazdy ograniczały się do sklepu spożywczego i z powrotem, około 3 mil w obie strony :D Więc kilka dni temu pojechałem nim do stacji Gate ~8 mil na północ od nas, nigdy nie przełączył się w tryb bateryjny, zatrzymałem się, zatankowałem go do pełna 89, około 1/2 zbiornika, kiedy go ponownie włączyłem - poof - normalny stan pracy, bez ICE, tylko bateria, można było przełączać się między różnymi trybami, ICE włączył się z przesunięciem D>M i wyłączył zgodnie z oczekiwaniami.

Więc nie jestem pewien, co było faktycznym wyzwalaczem: kolejne 16 mil, trochę ciężka lewa stopa, otwarcie drzwi paliwa, zauważalna zmiana w ilości paliwa, ale działa tak, jak kiedyś.

Ponownie, uruchomił się, a potem stał z około 1/2 zbiornika, nie jeżdżony przez około 2 tygodnie.
I znowu się to dzieje w ciągu ostatnich 7-10 dni, jeździłem nim trochę więcej, zjechałem do 3/4 zbiornika, jeszcze go nie zatankowałem.

Myślę, że ten system jest trochę zbyt agresywny, powinien to robić stopniowo, jak przy każdym uruchomieniu, uruchomić silnik na 4-5 minut, a następnie pozwolić działać normalnym trybom. Ponadto wydaje się, że istnieje jakiś inny rodzaj logiki dla tego trybu, który nie jest wskazany - z instrukcji:

Jeśli pojazd przejdzie w tryb odświeżania paliwa i oleju, z powodu paliwa, które znajdowało się w zbiorniku paliwa przez długi czas (staje się nieświeże paliwo), silnik będzie pracował zawsze, gdy pojazd jest w ruchu (brak tylko elektrycznego działania), aż do aktywacji ostrzeżenia o niskim poziomie paliwa. Możliwe jest również wcześniejsze wyjście z trybu odświeżania paliwa i oleju, dodając co najmniej cztery galony nowego paliwa do zbiornika paliwa pojazdu.
Więc jeśli to jest timer zużycia paliwa, musisz zużyć całe paliwo lub zjechać tak nisko, aby móc dodać co najmniej 4 galony. Ale może być wyzwalany przez smarowanie silnika olejem, ponownie zgodnie z instrukcją:

Jeśli pojazd przejdzie w tryb odświeżania paliwa i oleju w celu utrzymania smarowania silnika, dodanie paliwa nie spowoduje wcześniejszego wyjścia z trybu. Jeśli pojazd przejdzie w tryb odświeżania paliwa i oleju w celu utrzymania właściwości smarowania silnika, silnik może pracować przez okres do 20 minut po pełnym rozgrzaniu, gdy pojazd jest w ruchu (brak tylko elektrycznego działania). Jeśli pojazd zostanie wyłączony przed spełnieniem warunków wyjścia z trybu odświeżania, silnik może pracować przez dodatkowy czas podczas kolejnych podróży.
Zakładam, że skoro jechaliśmy nim nieprzerwanie przez 30+ minut drugiego dnia (pojechaliśmy do Apple Store :)), 35 mil w każdą stronę, to ten 20-minutowy przełącznik zostałby uruchomiony, więc musi to być logika timera zużycia paliwa.

A jeśli tak jest, to włącza się za wcześnie, nie wykonuje żadnej realnej analizy, tylko jakiś rodzaj "zużyłeś 1 galon w 3 tygodnie, twoje paliwo jest złe" wyzwalacz. Chciałbym znać rzeczywiste wartości, tj. ile paliwa musi być zużyte w jakim okresie, pozwoliłoby mi to zaplanować tylko zużycie benzyny, aby temu zapobiec, ale oznacza to również, że mamy trochę "wymuszone" dodatkowe koszty, ponieważ moglibyśmy łatwo jeździć na baterii przez 99% czasu.

Hahaha, nie jestem pewien, czy tylko głośno narzekam, szukam odpowiedzi, czy co, ale czuję się lepiej :D
 
#15 ·
Dodałem stabilizator i dostawałem tę wiadomość przez około 4 dni z rzędu podczas krótkich przejazdów poniżej 20 mil. Po prostu spala moje paliwo SeaFoam i benzynę 93 oktanową, jakby była przeterminowana. Zużył 1/3 baku, zanim powiedziałem, pierdolę to, i wlałem 5 galonów benzyny 87 oktanowej. Ponad 4 galony mają zatrzymać odświeżanie paliwa i oleju. Zobaczymy następnym razem, czy będzie spalał tylko prąd. Nie ma sensu wlewać 93 oktanów, jeśli ma je po prostu spalić bez powodu. Będę używał dodatku od czasu do czasu.
 
#16 ·
Pamiętam, że widziałem gdzie indziej na wątku lub w jednym z filmów ekspertów, że funkcja spalania 'starego paliwa' opiera się na czasie i poziomie paliwa (tj. nie dodano wystarczającej ilości 'świeżego' paliwa). Nie ma inteligentnego czujnika, który faktycznie określa jakość paliwa - jest ono po prostu spalane, aby zapobiec wszystkim problemom wynikającym ze starego paliwa, niezależnie od dodatków i stabilizatorów. Nadal uważam, że dodanie stabilizatorów pomoże zapobiec rozdzielaniu się etanolu i uniknąć innych problemów wynikających ze starego paliwa.
 
#17 ·
@Hybrid3.0 Ach, tak, podejrzewam, że to dość prosty system. To znaczy, nasz włączył się po 10-11 dniach postoju, nie sądzę, żeby istniała jakakolwiek analiza inna niż X dni nieużywania + jakieś istniejące dane dotyczące przebiegu/czasu pracy/poziomu paliwa = tryb wyzwalania.
 
#19 ·
@JeepCares Dziękuję za wyjaśnienie dotyczące paliwa/oleju. Tego rodzaju interakcja i informacja zwrotna są pomocne. Jak również zamieszczenie dodatku hybrydowego, który wydaje się być niedostępny w aplikacji My Mopar. Dostępna jest tylko standardowa instrukcja obsługi Jeepa Wranglera 2021.

Mógłby Pan/Pani zdefiniować dla nas "dłuższe okresy czasu"? A przynajmniej podać przybliżoną wartość. Czy mówimy o dniach bez pracy silnika, czy o tygodniach lub miesiącach, aby stworzyć warunki dla nieświeżego paliwa. Dziękuję.
 
#21 ·
Och, aktualizacja mojego statusu :)

Więc wciąż działał tylko na ICE, ale moje przejazdy ograniczały się do sklepu spożywczego i z powrotem, około 3 mil w obie strony :D Więc kilka dni temu pojechałem nim do stacji Gate, około 8 mil na północ od nas, nigdy nie przełączył się w tryb bateryjny, zatrzymałem się, zatankowałem 89, około 1/2 baku, kiedy włączyłem go ponownie - poof - normalny stan pracy, bez ICE, tylko bateria, można było przełączać między różnymi trybami, ICE włączył się z przełączeniem D>M i wyłączył zgodnie z oczekiwaniami.

Więc nie jestem pewien, co było właściwym wyzwalaczem: kolejne 16 mil, ciężka lewa stopa, otwarcie klapki paliwa, zauważalna zmiana ilości gazu, ale działa tak, jak dawniej.

Ponownie, uruchomił się, a następnie stał z około 1/2 baku, nie jeżdżony przez około 2 tygodnie.
 
#22 ·
To - "znacząca zmiana w ilości gazu"

Tak, to właśnie zrozumiałem od Dana. Jego odniesienie do KISS polegało na tym, że nie ma wyrafinowanych czujników jakości paliwa, ale proste wskaźniki używane do uruchamiania i pracy silnika. Wie, ile paliwa jest w zbiorniku, wie, kiedy silnik był ostatnio uruchamiany i jak długo, i wie, kiedy więcej paliwa jest dodawane do zbiornika. Nawet 4 nowe galony mogą wystarczyć.

Jego inne komentarze dotyczyły rozcieńczania oleju silnikowego paliwem. Zimne silniki pozwalają części paliwa przedostać się przez pierścienie i dostać się do oleju. Silnik musi pracować, aby rozgrzać olej, czasami do 60 minut, aby paliwo w oleju było wystarczająco gorące, aby odparować i zostać ponownie spalone przez PCV.
 
#23 ·
To - "znacząca zmiana w ilości gazu"

Tak, to właśnie zrozumiałem od Dana. Jego odniesienie do KISS polegało na tym, że nie ma wyrafinowanych czujników jakości paliwa, ale proste wskaźniki używane do uruchamiania i pracy silnika. Wie, ile paliwa jest w zbiorniku, wie, kiedy silnik był ostatnio uruchamiany i jak długo, i wie, kiedy więcej paliwa jest dodawane do zbiornika. Już 4 nowe galony mogą wystarczyć.

Jego inne komentarze dotyczyły rozcieńczania oleju silnikowego paliwem. Zimne silniki pozwalają na przedostawanie się paliwa przez pierścienie i dostawanie się do oleju. Silnik musi pracować, aby rozgrzać olej, czasami do 60 minut, aby paliwo w oleju rozgrzało się na tyle, aby odparować i zostać ponownie spalone przez PCV.
Doskonała informacja, dzięki. Nasz cykl użytkowania jest generalnie tak krótki, że będziemy musieli zacząć go częściej używać :D Pewnego dnia pojechałem do PetSmart, wziąłem Teslę, było wcześnie, chłodno, nie padało, powinienem był wziąć 4xe.
 
#27 ·
Świetne pytanie i naprawdę chciałbym znać na nie odpowiedź. Z tego, co zrozumiałem, 90 dni to czas, do którego odniósł się Dan w wywiadzie z @Wrangler4XEFan jako ogólny ramy czasowe dla potencjalnie nieświeżego paliwa lub gromadzenia się kondensacji wody w zbiorniku paliwa, które chcą przepuścić przez system. To moja interpretacja przedstawionych informacji, a nie wiedza z pierwszej ręki.

Moje pytanie brzmi: jeśli silnik spalinowy (ICE) wydaje się pracować dużo i nie ma powiadomienia o odświeżeniu paliwa i oleju, skąd wiemy, czy działa normalnie, czy też występuje nieprawidłowy problem, ale nie na tyle poważny, aby uruchomić MIL? Podobnie jak w poprzedniej rozmowie o tym, czy silnik spalinowy uruchamia się, jeśli temperatura płynu chłodzącego akumulator osiągnęła określony limit bezpieczeństwa, aby odciążyć układ akumulatora. Skąd mamy to wiedzieć i jak możemy się tego dowiedzieć?

Zakładam również, że system klimatyzacji prawdopodobnie również uruchamia silnik spalinowy. Odważyłbym się zgadnąć, że żądanie ogrzewania poza ustalonym progiem od aktualnej temperatury w kabinie może uruchomić silnik spalinowy oprócz grzałki elektrycznej, aby szybciej spełnić to żądanie. Wszystko to spekulacje, ale tak bym zrobił.

Podobnie jak Ty, stwierdzam, że mój silnik spalinowy często uruchamia się i pracuje bez żadnego widocznego powodu i bez żadnych powiadomień, nawet jeśli akumulator jest pełny, a pojazd jest najpierw ustawiony w tryb Run. Występuje również losowo przy stosunkowo niskich prędkościach i oczywiście zawsze w trybie hybrydowym. Czasami mogę wybrać tryb elektryczny i być może silnik spalinowy natychmiast lub ostatecznie się wyłączy, czasami wyświetla się komunikat „Niedostępny”?

@JeepCares
Jeśli dostępni są jacyś eksperci, którzy chcą rozwiązać niektóre z tych pytań, byłoby wspaniale!