Jeep Wrangler 4xe Forum banner
501 - 520 of 536 Posts
unless the lack of ICE use also factors into the oil life?
Zdecydowanie tak. Dostajesz całą tę zabawną benzynę gromadzącą się w środku, rozcieńczającą rzeczy itp. Dodaj do tego krótkie cykle bez rozgrzewania, które są dużym obciążeniem dla oleju, a otrzymasz znacznie krótszą żywotność oleju.

Dla porównania, Toyota ma interwał wymiany oleju co 10 000 mil w swoich normalnych silnikach i interwał wymiany oleju co 5 000 mil w swoich hybrydach typu plug-in.

Pamiętaj, że Jeep mówi, aby wymieniać olej, gdy wskaźnik oleju to sygnalizuje, ale nie przekraczać 10 000 mil. To nie znaczy, że przejedzie 10 000 mil.
 
Zdecydowanie tak. Dostajesz całe to zabawne paliwo, które się tam gromadzi, rozcieńczając rzeczy itp. Dodaj do tego krótkie cykle pracy bez rozgrzewania, co powoduje duże obciążenie oleju, a otrzymasz znacznie krótszą żywotność oleju.

Dla porównania, Toyota ma interwał wymiany oleju co 10 000 mil w swoich normalnych silnikach i interwał wymiany oleju co 5 000 mil w swoich hybrydach typu plug-in.

Pamiętaj, że Jeep mówi, aby wymieniać olej, gdy wskaźnik oleju to sygnalizuje, ale nie przekraczać 10 000 mil. To nie znaczy, że przejedzie 10 000 mil.
Myślałem, że skoro FORM włącza się dość regularnie, to pozwoli to na nieco dłuższy cykl wymiany oleju (co miałem na myśli mówiąc "double dip"), ale jeśli tak to działa, to chyba tak jest. Biorąc pod uwagę, że nasz będzie miał w przyszłym miesiącu rok, prawdopodobnie będziemy potrzebować wymiany tylko raz w roku w odniesieniu do przebiegu :D
 
Używamy naszego 4xe w trybie elektrycznym przez około 90% czasu, a ponieważ benzyna stoi przez dłuższy czas, nasz przełącza się w tryb FORM i po prostu przejeżdżam około 1/4 baku. Następnie udało mi się wyjść z trybu FORM, po prostu uzupełniając benzynę.....
Używamy ~60% energii elektrycznej w naszym 4xe. Jeśli używasz go w 90% czasu w trybie elektrycznym, dobrze jest utrzymywać zbiornik paliwa napełniony tylko do 1/4, aby móc szybciej wymieniać paliwo w razie potrzeby. Paliwo zaczyna się psuć w ciągu ~3 miesięcy (załóżmy, że tankujesz raz na miesiąc lub dwa?) i może gromadzić się w silniku, a także powodować straty wydajności/efektywności, im dłużej pozostaje stare paliwo.

Jeśli pełny zbiornik zajmuje na przykład 2 miesiące, aby w pełni się zużyć, to moim zdaniem zbyt długo. Wiek benzyny zaczyna się, gdy opuszcza rafinerię, a nie wtedy, gdy tankujemy. Kiedy tankujemy na stacji benzynowej, benzyna może mieć już miesiąc lub więcej na niektórych stacjach. Programowanie FORM jest dobre dla silników PHEV, aby promować trwałość silnika spalinowego. Jeśli możemy znaleźć regularne okazje, w których silnik pracuje nieprzerwanie przez solidne 20 minut podczas podróży/sprawunków, zrobimy przysługę silnikowi i naszym portfelom w dłuższej perspektywie.
 
Właśnie zrobiłem to samo - oprócz nowego grzejnika HV, dealer wymienił olej, ale zapomniał zresetować monitor. Nic wielkiego, zresetowałem go i - mój 4xE znowu jest hybrydą!
 
Znowu wróciłem, nie było mnie przez około 4 dni po wymianie oleju…. A teraz wróciłem do FORMY, nie jestem pewien, jak olej mógł się tak zanieczyścić w ciągu 4 dni…. Ale jestem tylko głupią osobą, która dała się wrobić w „hybrydowego” jeepa…. Mój jeep spędza w tej chwili więcej czasu zaparkowany na podjeździe niż na drodze.
 
Znowu tu jestem, nie było mnie przez około 4 dni po wymianie oleju…. A teraz wróciłem do FORMY, nie jestem pewien, jak olej mógłby się tak zanieczyścić w ciągu 4 dni…. Ale jestem tylko głupią osobą, która dała się wrobić w „hybrydowego” jeepa…. Mój jeep spędza więcej czasu zaparkowany na podjeździe niż na drodze w tym momencie.
Tak, nie jestem pewien, o co chodzi. Coś musi być nie tak. Czy dealer mógłby ponownie wgrać oprogramowanie do komputera??
 
Mój wszedł do FORM kilka dni temu po raz pierwszy, miałem wtedy niecałe 8000 mil. Jest tu zimno, ale w tym roku nie szalenie zimno, kilkanaście stopni poniżej zera, zwykle parkuję na podjeździe podłączony i zwykle uruchamiam zdalnie. ICE zwykle odpala przy około -2 do -3 stopni Celsjusza. Jeśli nie jest za zimno, nawet jeśli ICE działa, zwykle mogę przełączyć go w tryb elektryczny, gdy tylko go "uruchomię". Zrobiłem kilka wycieczek i wymieniłem olej w styczniu.

Wracając do informacji FORM, wszedłem do FORM rano, kiedy przyszedłem do pracy, przejechałem 16 kilometrów do domu, prędkości 40-72 km/h, temperatura wynosiła około 0 stopni Celsjusza, silnik i olej nie były jeszcze w pełni rozgrzane, kiedy wróciłem do domu.....wjechałem do garażu, temperatura w garażu wynosiła około 10 stopni Celsjusza, drzwi otwarte oczywiście, temperatury na biegu jałowym tak naprawdę nie rosły wystarczająco wysoko. Położyłem koc transportowy na grillu i pilnowałem go, osiągnąłem temperaturę silnika między 98-103 stopni Celsjusza, a temperaturę oleju 97-100 stopni Celsjusza. Byłem w domu i usłyszałem, jak Jeep się wyłącza......osiągnął 30-minutowe wyłączenie......

Uruchomiłem go ponownie i kilka razy co 10 minut przełączałem w D/N/R......po prawie dokładnie 30 minutach wyczyścił FORM i ICE się wyłączył. Temperatura oleju przez cały czas wynosiła powyżej 97 stopni Celsjusza do około 100 stopni Celsjusza.

Wygląda na to, że jeśli FORM nie zostanie wyczyszczony, czas spędzony na próbie jego usunięcia zostanie zresetowany po wyłączeniu lub wyłączeniu Jeepa i trzeba będzie zacząć od nowa, aby uzyskać 30 minut. Wygląda więc na to, że nie można doprowadzić temperatury oleju do 96 stopni Celsjusza + przez 10 minut przez 3 dni z rzędu, aby wyczyścić FORM.

Stwierdziłem, że jeśli jadę nawet z prędkością autostradową, temperatura płynu chłodzącego i oleju pozostaje zbyt niska, aby wyczyścić FORM w chłodniejszą zimową pogodę.

Może to komuś pomoże.
 
Jeśli temperatura otoczenia jest niska i dostajesz EMU, to niekoniecznie forma, sprawdź to

Jeśli akumulator HV jest wystarczająco zimny, tryb Electric only nie zadziała i to nie jest FORM.



Mieszkam tam, gdzie jest bardzo zimno i wydaje się, że pojazd będzie utrzymywał akumulator w temperaturze około 0°C.
 
Witajcie,
Dobra wiadomość: Mój 4xe w końcu znów zachowuje się jak hybryda. Zła wiadomość: Nie wiemy dlaczego.

Ok, aby podsumować mój problem: Otrzymałem aktualizację oprogramowania 21.10.2021 i od tego czasu mój 4Xe utknął w FORM - Nic nie rozwiązało problemu - zobacz szczegółowe testy powyżej...

Miałem samochód w salonie w celu rozwiązania problemu - żadnych błędów, żadnych problemów po ich stronie. O ile mogą stwierdzić, pojazd zachowuje się zgodnie z przeznaczeniem. Zadzwonili do mnie i powiedzieli, że wszystko jest w porządku, żadnych błędów...

Ok, dobrze, poprosiłem ich o zresetowanie żywotności oleju - ponieważ tego nie zrobili, kiedy zmienili olej. Odbieram samochód i samochód znów zachowuje się jak hybryda.

Zastanawiałem się, czy ktoś, kto ma ten sam problem - utknął w FORM - może po prostu zresetować żywotność oleju i zobaczyć, czy to rozwiązało problemy.

Mam nadzieję, że to pomoże...
Mój jeep utknął w FORM na 4 miesiące. Salon nie miał dla mnie odpowiedzi, więc zadzwoniłem do Jeepa. Ku mojemu zaskoczeniu oni również nie mieli dla mnie odpowiedzi. Zresetowałem żywotność oleju i to usunęło go z FORM. Jeśli posiadanie pojazdu, który zużywa energię elektryczną tylko przez 6 miesięcy w roku, jest definicją hybrydy Jeepa, to mają jeszcze długa drogę do przebycia. Jak dotąd ten 4xe był śmieciem, pomijając ulgę podatkową.
 
Mój jeep utknął w trybie FORM na 4 miesiące. Dealer nie miał dla mnie żadnych odpowiedzi, więc zadzwoniłem do Jeepa. Ku mojemu zaskoczeniu, oni również nie mieli dla mnie żadnych odpowiedzi. Zresetowałem żywotność oleju i to go wyłączyło z trybu FORM. Jeśli posiadanie pojazdu, który tylko 6 miesięcy w roku korzysta z napędu elektrycznego, jest definicją hybrydy według Jeepa, to mają jeszcze długą drogę do przebycia. Jak dotąd ten 4xe był śmieciem, pomijając ulgę podatkową.
 
Witajcie wszyscy. Chcemy ponownie skontaktować się i dostarczyć tutaj dalszych informacji, ponieważ widzimy, że wciąż trwają rozmowy na temat FORM. Nasi inżynierowie wewnętrzni opracowali następujące szczegóły i zachęcamy wszystkich do zapoznania się z nimi. Dołączyliśmy również link do zaktualizowanej instrukcji obsługi, która odzwierciedla zmiany w sekcji oznaczonej jako „Tryb odświeżania paliwa i oleju”.

Dzięki, Jeep Cares

Dalsze informacje na temat działania trybu odświeżania paliwa i oleju (FORM) w Wranglerze 4xe

Co to jest FORM?

Niektórzy klienci komentowali powtarzające się lub przedłużone incydenty trybu odświeżania paliwa i oleju (FORM) w sezonie zimowym. Jeśli po raz pierwszy słyszysz o FORM, zapoznaj się najpierw z informacjami zawartymi w instrukcji obsługi: https://msmownerassets.z13.web.core...publications/en-us/Jeep/2021/Wrangler_4xe/P125757_21_JL_H_SU_EN_USC_DIGITAL.pdf

Celem tej wiadomości jest lepsze zakomunikowanie, jak działa część FORM dotycząca rozcieńczania oleju, dlaczego niektórzy ludzie widzą ją często, a inni nie, oraz jak przywrócić tryb jazdy elektrycznej. Nie będziemy tutaj omawiać przestarzałego paliwa ani części FORM dotyczących konserwacji świec zapłonowych, ponieważ są one bardziej proste i niezależne od pory roku.

Co dzieje się w silniku?

Rozcieńczanie oleju FORM istnieje po to, aby zmniejszyć możliwość uszkodzenia silnika spowodowanego zanieczyszczeniami rozcieńczonymi w oleju silnikowym. Zanieczyszczeniem, które budzi największe obawy, jest benzyna, ponieważ jest ona stale wtryskiwana bezpośrednio do komory spalania podczas pracy. Chociaż silnik 2,0-litrowy z turbodoładowaniem i 4 cylindrami w Wranglerze 4xe jest produkowany z precyzyjnymi tolerancjami, uszczelnienie pierścienia tłokowego do otworu cylindra różni się w zależności od temperatury pracy silnika. Uszczelnienie jest zoptymalizowane pod kątem normalnej temperatury pracy. To normalne, że pewna ilość benzyny przedostaje się przez pierścienie tłokowe, gdy silnik jest zimny. Gdy silnik się nagrzewa, pierścienie tłokowe rozszerzają się i uszczelniają mocniej. Benzyna odparowuje z gorącego oleju silnikowego, jest kierowana przez układ wentylacji skrzyni korbowej (PCV) i ostatecznie służy do wytwarzania mocy.

Czy Wrangler 4xe różni się od innych pojazdów?

Rozcieńczanie oleju występuje we wszystkich silnikach spalinowych. W konwencjonalnych pojazdach podróże o umiarkowanej długości wystarczają do rozwiązania problemu. Dlatego instrukcje obsługi pojazdów ICE zalecają częste wymiany oleju w pojazdach używanych do krótkich podróży. W pojazdach hybrydowych typu plug-in niektóre przypadki użycia prowadzą do wielu zimnych rozruchów silnika, ale niewielkiej lub żadnej pracy silnika w normalnej temperaturze. Jednym z przykładów jest klient, który używa swojego hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in (PHEV) tak samo jak pojazdu elektrycznego na baterie (BEV), z wyjątkiem 0–15 minut pracy silnika spalinowego podczas większości cykli jazdy. Ta krótka praca silnika może wystąpić podczas zdalnego uruchamiania w celu ogrzania kabiny lub krótkiej, szybkiej części w innym przypadku całkowicie elektrycznej podróży. Przy takim użytkowaniu, zwłaszcza gdy temperatura na zewnątrz jest niska, możliwe jest, że 100% czasu pracy silnika występuje, gdy silnik jest znacznie poniżej normalnej temperatury pracy. Benzyna rozcieńcza się w oleju za każdym razem, gdy silnik pracuje, ale nigdy nie odparowuje ponownie. Z czasem poziom zanieczyszczeń rośnie.

Nie zobaczysz funkcji takich jak FORM w BEV lub HEV, ponieważ nie podlegają one temu przypadkowi użycia. Ale w PHEV innych producentów zobaczysz ostrzeżenia takie jak „Tryb niskiego zużycia silnika”, „Utrzymywanie trybu hybrydowego w celu ochrony silnika” lub „Tryb konserwacji silnika”, które robią to samo, co FORM.

Jak pojazd „wie” o rozcieńczaniu? Co z tym robi?

Bezpośrednie zmierzenie proporcji benzyny rozcieńczonej w oleju pracującego silnika jest niepraktyczne. Przed wprowadzeniem Wranglera 4xe inżynierowie Stellantis zbudowali model, który dokładnie przewiduje tempo rozcieńczania i parowania wewnątrz silnika. Model ten działa przez cały czas w komputerach Wranglera i opiera się głównie na temperaturze oleju silnikowego, obciążeniu silnika i czasie pracy silnika. Dlatego ważne jest, aby nigdy nie resetować wskaźnika żywotności oleju, jeśli nie wymieniłeś oleju. Zrobienie tego wprowadziłoby duży błąd w modelowanym w porównaniu z rzeczywistym rozcieńczeniem i zwiększyłoby prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika. Właściciele Wranglera 4xe, którzy napotykają rozcieńczenie FORM, komentowali, że ich olej silnikowy pachnie benzyną. Wskazuje to, że model rozcieńczania poprawnie identyfikuje i łagodzi potencjalnie szkodliwą sytuację.

Rozcieńczanie FORM w Wranglerze 4xe zachowuje się inaczej, w zależności od modelowanego poziomu rozcieńczenia.

· Krok 0: Normalna praca: Poniżej dolnego progu, działanie pojazdu jest normalne.

· Krok 1: Umiarkowane rozcieńczenie paliwa: Pomiędzy dolnym i środkowym progiem, ciche uruchomienie pozwala na działanie elektryczne podczas jazdy do pierwszego uruchomienia silnika spalinowego. Następnie zobaczysz komunikat FORM, a silnik spalinowy będzie działał do momentu wyłączenia samochodu.

· Krok 2: Większe rozcieńczenie paliwa: Pomiędzy środkowym i górnym progiem, działanie EV jest niedozwolone. Silnik spalinowy uruchomi się po włączeniu pojazdu i pozostanie włączony do momentu wyłączenia lub osiągnięcia dolnego progu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

· Krok 3: Większe rozcieńczenie paliwa: Powyżej górnego progu, działanie EV jest niedozwolone, a pojazd poinstruuje Cię, aby wykonać wymianę oleju.

W zależności od temperatury zewnętrznej i sposobu eksploatacji pojazdu, może on wspinać się lub schodzić po tej drabinie. Na podstawie dokładnego przeglądu informacji zwrotnych z działów serwisowych dealerów, bezpośrednio od klientów za pośrednictwem Jeep Wave oraz z postów w mediach społecznościowych tej zimy, Jeep uważa, że silniki niektórych klientów Wranglera 4xe rzadko rozgrzewają się w pełni do temperatury roboczej. Z tego powodu rozcieńczanie oleju utrzymuje się pomiędzy dolnym i środkowym progiem („Krok 1”) przez dłuższy czas w niektórych pojazdach eksploatowanych w zimnym klimacie. Doświadczenie użytkownika jest zatem podobne do częstego opuszczania i ponownego wchodzenia do rozcieńczenia FORM. Niektórzy klienci mogą również doświadczać dłuższych okresów w „Kroku 2”. Inżynieria Jeep i Jeep Wave nie są świadome żadnych przypadków, w których FORM działałby inaczej niż zaprojektowano, lub w których niezwiązany z tym problem sprzętowy pogarszałby czas trwania lub częstotliwość FORM.

Jak mogę odzyskać tryb elektryczny?

Przypadek użycia, który prowadzi do tego poziomu rozcieńczenia, może się różnić, ale droga do rozwiązania jest zawsze taka sama:

· Uruchom silnik i pozwól, aby olej silnikowy osiągnął normalną temperaturę roboczą. 169°F (76°C) to minimum, ale normalna temperatura robocza wynosi powyżej 194°F (90°C). Zwiększona prędkość i obciążenie najszybciej rozgrzeją olej silnikowy.

· Kontynuuj pracę silnika, aż FORM nie będzie już wyświetlany w Centrum wiadomości na zestawie wskaźników. W zależności od poziomu rozcieńczenia, temperatury oleju i temperatury zewnętrznej, może to potrwać od 20 minut do 2,5 godziny.

· W przypadku, gdy powyższe kroki nie są możliwe, wymień olej silnikowy i zresetuj wskaźnik żywotności oleju.

· Nigdy nie resetuj wskaźnika żywotności oleju bez wymiany oleju silnikowego.

Możliwe jest, że niektóre przypadki użycia prowadzą do dużego rozcieńczenia i niewystarczającego parowania, aby to zrekompensować. W takim przypadku FORM powróci, o ile pogoda pozostanie zimna. Jesteśmy głęboko przekonani, że te frustracje zostaną rozwiązane, gdy pogoda się ociepli.
 
Nie wiem jak u innych w niskich temperaturach, ale osiągnięcie 196 °F podczas jazdy jest dla mnie prawie niemożliwe. Przejechałem wiele mil z silnikiem spalinowym pracującym w 100% czasu i najwyższe temperatury, jakie widzę, to 183 do może 190 przez chwilę. Więc nie widzę innego sposobu niż praca na biegu jałowym, aby uzyskać czas i temperatury powyżej 196 °F. 🤷🏻‍♂️
 
· Uruchom silnik i pozwól, aby olej silnikowy osiągnął normalną temperaturę roboczą. 169°F (76°C) to minimum, ale normalna temperatura robocza wynosi powyżej 194°F (90°C). Zwiększona prędkość i obciążenie najszybciej rozgrzeją olej silnikowy.
Wygląda na to, że zacznie czyścić FORM powyżej 169°F, ale podejrzewam, że to kwestia temperatury w porównaniu do czasu, jak szybko wydostanie się z FORM. To znaczy, im gorętszy olej, tym szybciej FORM się wyczyści. Jeśli nie możesz doprowadzić oleju do temperatury powyżej 194°F, może być potrzebna długa jazda, aby wyczyścić FORM.

FWIW, udało mi się wyczyścić FORM w styczniu po półtorej godziny jazdy w temperaturach do 1°F. Przy prędkościach autostradowych i drogach lokalnych zajęło to może 40 minut, aby osiągnąć 195°F z zablokowaną kratką. Jazda pod górę do celu w ośrodku narciarskim podniosła temperaturę oleju powyżej 210°F.

Obecnie wróciłem do FORM, ale pogoda się ociepla. Na razie zamierzam trzymać kratkę zablokowaną i pilnować temperatur.
 
@JeepCares Dziękujemy za ponowne zaangażowanie w to forum i kontakt z klientami oraz dziękujemy za tę odpowiedź dotyczącą działania FORM i jego funkcji wieloetapowej. Prosimy o dalsze publikowanie tego rodzaju informacyjnych postów i aktualizacji, które wykraczają poza ograniczone informacje zawarte w instrukcji obsługi.

Proszę wziąć pod uwagę:
1) dodanie zimowej osłony chłodnicy Mopar jako zatwierdzonego akcesorium Jeepa dla 4xe.
a) rozważ dodanie osłony chłodnicy jako standardowego elementu w grupie Cold Weather Group.
2) podziel FORM na dwie oddzielne wiadomości FRM i ORM dla kierowcy.
Fuel Refresh Mode - należy dodać świeże paliwo.
Oil Refresh Mode - paliwo w oleju.
a) dodaj wskaźnik postępu dla tego trybu, który wskazuje kierowcy, jak długo pojazd będzie musiał jeszcze jechać, aby zaspokoić ORM (podobnie jak wskaźnik stanu regeneracji DPF w silniku Diesla).

Dziękuję.
 
Ta informacja jest świetna, ale nadal nie wyjaśnia, dlaczego mój jeep wrócił do trybu FORM zaraz po wymianie oleju. Olej został wymieniony (i zresetowano żywotność oleju) i przejechano 1 godzinę do domu, stał na podjeździe przez noc. Następnego ranka znowu w trybie FORM.
 
Ta informacja jest świetna, jednak nadal nie wyjaśnia, dlaczego mój jeep wrócił do trybu FORM tuż po wymianie oleju. Olej został wymieniony (i zresetowano żywotność oleju) i przejechano 1 godzinę do domu, stał na podjeździe przez noc. Następnego ranka znowu w trybie FORM.

Wygląda na to, że to większy problem niż sposób, w jaki pojazd jest eksploatowany.
Przeczytaj ten post


Wiele wartości, aby pojazd przeszedł w tryb FORM i jeśli tego nie monitorujesz, tak naprawdę nie wiesz
 
Nie jestem pewien, co masz na myśli. Jeśli przeczytasz powyższy post, stwierdzono w nim, że komputer oblicza stopień rozcieńczenia, a nie mierzy go. Jeśli wymienisz olej i zresetujesz żywotność oleju, powinno to rozwiązać problem i zresetować obliczenia. Uruchomiłem silnik na 180+ przez godzinę (zero ładowania akumulatora), aby wrócić do domu po wymianie oleju, stał przez 9 godzin przez noc. Następnego ranka z powrotem w FORM. Widziałem, jak olej kapał z jeepa u dealera, aby upewnić się, że faktycznie wymienili olej.

Dlaczego komputer miałby przewidywać zanieczyszczenie oleju po tak krótkim czasie? Można również założyć, że po tak krótkim czasie nie powinno dojść do dużego zanieczyszczenia oleju, zwłaszcza przy prawidłowej temperaturze roboczej.


Przeczytaj ten post


Wiele wartości, aby zmusić pojazd do przejścia w tryb FORM, a jeśli go nie monitorujesz, tak naprawdę nie wiesz
 
501 - 520 of 536 Posts