Jeep Wrangler 4xe Forum banner

Have you had a transmission leak on your 4Xe?

• Yes

Votes: 21 32%
  • No

Votes: 43 65%
  • Transmission replaced?

Votes: 5 7.6%
  • Fixed

Votes: 1 1.5%
  • Back to the shop?

Votes: 4 6.1%
  • Failed more than twice?

Votes: 5 7.6%
  • Grand Cherokee

Votes: 14 21%
  • Wrangler

Votes: 16 24%
  • Burning smell? Fluid spraying on exhaust..

Votes: 9 14%

Kijken hoe wijdverspreid de 4Xe transmissielekkage is

9.4K views 37 replies 9 participants last post by  Yawnie'sPapa  
#1 ·
Deze peiling opzetten.

#3 ·
2023 JLU Rubicon 4xe. De eerste keer dat de carterpakking is vervangen. Nu, ongeveer honderd mijl later, lekt het weer. Staat op het punt een tweede afspraak te maken. Achterkant van de transmissie carterpan - weet niet zeker of het van hoger komt, maar het lijkt uit de carterpakking en het gebied van de carterbouten te komen, voor zover ik kan zien.
Dus zet me twee keer op dezelfde Jeep, de tweede keer nog niet gerepareerd.

#7 ·
Net op de mijne gehoord - ze zeiden dat het past bij de STAR-zaak die iedereen anders heeft genoemd. Ze zeiden dat ze verwachten dat de zaak maandag actief zal zijn.
Nog een opmerking
Heeft iemand af en toe een lichte trilling opgemerkt op de snelweg tussen 55 en 65 in de hoogste versnelling? Dit zou er mee te maken kunnen hebben. Misschien de oorzaak van de storing????

#9 ·
Ik ben hier een tijdje geleden ook een draadje over begonnen. Heb net mijn Jeep teruggekregen nadat de transmissie is vervangen en… hij lekt alweer. Mijn beste hoop is dat dit gewoon wat overtollige vloeistof is van de installatie of iets dergelijks, maar zo niet, dan is het de derde keer dat ik hem voor de transmissie naar de garage breng.

#10 ·
Ik ben hier ook een tijdje geleden een draad over begonnen. Heb net mijn Jeep teruggekregen nadat de transmissie is vervangen en… hij lekt alweer. Ik hoop dat het gewoon wat overtollige vloeistof is van de installatie of iets dergelijks, maar zo niet, dan breng ik hem voor de derde keer naar de garage voor de transmissie.
Zit het helemaal over de dwarsbalk van de bodemplaat, zoals op de foto's die ik van de mijne heb gestuurd?

Hoe lang heeft hij gewacht op de transmissie?

#13 ·
Nog steeds geen nieuws sinds 28/6 - alleen dat ze proberen een STAR-zaak te openen.
Deze string bijwerken

Samenvatting....

Onze 2023 Overland 4Xe ging op 5/6 naar binnen voor de terugroepactie van de stuurstang. Geen probleem met de as.
Op dat moment werd hij onderhouden en werd ontdekt dat de transmissie lekte.
Op 5/6 opende ik een Jeep Cares-zaak.
Het werk was voltooid en het werd ons op 15/6 teruggegeven.

Op 28/6 lekte hij weer en werd hij naar de dealer gesleept.
Jeep Cares gebeld op 28/6 - De zaak # werd op 28/6 verlengd.

Ik heb sindsdien niets meer gehoord van Jeep Cares, dus ik heb ze vandaag (10/7) gebeld.
Nu vertellen ze me dat mijn zaak in geschil is - wat dat ook mag betekenen.
Toen zeiden ze dat ze niets kunnen doen, aangezien de Jeep in de BuyBack-afdeling zit.
Ik heb nooit om een terugkoop gevraagd - ik wil gewoon dat de auto op tijd wordt gerepareerd.

Wat Stellantis betreft - de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet.

De dealer gebeld en ze vertelden me dat ze eraan werken om de transmissielekkage aan de techniek te melden, zodat een vervanging kan worden besteld.
Ze weten niets over een terugkoop.

Ter info - Als je een af en toe brandende geur hebt, heb je hoogstwaarschijnlijk het 4Xe-transmissieprobleem....

#16 ·
Ik belde om een afspraak te maken voor onze JLU vandaag - kan het pas op 23 augustus krijgen, dus zal een maand lang niets weten. Duurt zo lang om er zelfs maar in te komen om ernaar te laten kijken. Ik heb vandaag een stuk karton eronder gelegd om de vloeistof van de garagevloer te houden.
Ik zou een zaak openen bij Jeep Cares. Deze transmissielekkage is uit de hand gelopen.

#21 ·
Heeft iemand een specifiek zaaknummer, een STAR-zaakreferentie of -nummer? Ik heb het gevoel dat ik al deze info over een maand moet verzamelen. Hier is het huidige verhaal -

Gisteren, 22 augustus, onze JLU Rubicon 4xe bij de dealer afgeleverd.
Vandaag, de 23e, belden ze en zeiden dat ze hem helemaal hadden gewassen, gisteren grondig hadden schoongemaakt en ermee hadden gereden - en gereden - en gereden en uiteindelijk, na een lange rit waarbij hij heet werd (niet moeilijk als het buiten 100 graden is), begon hij weer te lekken. Ik merkte hetzelfde -
Korte ritten = geen lek;
lange rit = lek.

Ze zeiden dat ze dit keer een carterpan en pakking zouden bestellen en zowel de pan als de pakking zouden vervangen.
Vorige keer hebben ze alleen de pakking vervangen. Oorspronkelijk zeiden ze pan, maar ik denk dat hij 'carterpanpakking' bedoelde, niet 'pan EN pakking'.

Ik vertelde hen dat het ofwel dit oplost - of dat ze de volgende keer contact opnemen met STAR en over een nieuwe transmissie praten.

Ze gebruikten elke methode die ze konden bedenken om te zoeken naar scheuren, poreuze gietstukken, duidelijke problemen, en zeiden dat het zeker niet van bovenaf komt - de vloeistof is beperkt tot de verbinding tussen de pan en de transmissiebehuizing.

Ik ben geneigd het ermee eens te zijn, want toen ik mijn vingers en zelfs een witte papieren handdoek op plekken boven de panflens op de behuizing aanbracht, kwam het droog terug. Vloeistof zit altijd alleen op de flens of eronder.
Dus hopelijk krijgen we hem morgen terug - gerepareerd. Maar - niet hoopvol.

Dus als hij weer lekt, zoek ik naar nummers, voorbeelden, STAR-zaken of wat dan ook, zodat ik gewapend naar binnen kan gaan en hen kan laten stoppen met veel keer simpele dingen te proberen, in de hoop, zoals een visser, dat ze deze keer met hetzelfde aas in hetzelfde meer een vis vangen.

#22 ·
Ze hebben de pan op de onze vervangen. Het lekte nog steeds. Het moet een soort bewerkingsprobleem zijn. Ze laten je hetzelfde proces doorlopen als wij. Nu, 10 weken later, zijn ze van plan om de transmissievervanging deze week af te ronden. U moet een zaak openen bij Jeep Cares en eisen dat u wordt doorverwezen naar de afdeling klantenbinding. Ze zouden u hiervoor moeten compenseren. We zijn op het punt aangekomen dat we ofwel compensatie accepteren of dat ze het terugkopen.

#23 ·
Ze hebben de carterpan van de onze vervangen. Het lekte nog steeds. Het moet een soort bewerkingsprobleem zijn. Ze laten je hetzelfde proces doorlopen als wij.
Nu, 10 weken later, zijn ze van plan om de transmissievervanging deze week af te ronden.

Je zou een zaak moeten openen bij Jeep Cares en eisen dat je wordt doorverwezen naar de afdeling klantenbinding. Ze zouden je hiervoor moeten compenseren. We zijn op het punt aangekomen dat we ofwel compensatie accepteren of dat ze het terugkopen.
Ik ga ze de carterpan laten doen en van daaruit verder gaan. Als het weer lekt, neem ik contact op met de klantenservice van Jeep (of JeepCares) en begin ik iets met hen VOORDAT ik contact opneem met de dealer.
Als dit het oplost, geweldig (maar ik wed dat het niet zo is)
Als het weer lekt - neem ik contact op met Jeep, op zoek naar STAR-gevallen, nummers, details en ga dan naar de dealer, gewapend met een heleboel feiten en cijfers.

#25 ·
30 augustus - ze zijn nog steeds met de onze bezig...... geen woord over wanneer we hem terugkrijgen. Geen woord van de dealer.
Is het ooit gerepareerd? Ik heb de mijne voor Thanksgiving afgeleverd vanwege een lekkage. Ze zeiden dat ze een nieuwe transmissiecarter en pakking hadden besteld, maar geen ETA van levering van onderdelen. Ik heb online gekeken en zie ze beschikbaar bij meerdere onderdelenleveranciers.

#28 ·
De onze krijgt weer een transmissie. Ik haat het om het woord "nieuw" te gebruiken, aangezien het vaak een gereviseerde eenheid is en niet vers van de boot uit Duitsland. Ik vraag me echt af hoeveel er "nieuw" hebben gekregen versus wat de industrienorm vaak is - gereviseerd.
Op 7 november binnengegaan voor dezelfde lekkage (na pakking, dan carter en pakking) en ze zeiden "het is residu van de vorige keer" en ik heb zelf een pakking opgeblazen.
Het laat op de 7e mee naar huis genomen en na "discussies" kwamen ze het op de 8e halen en het is er sindsdien. Ze namen eindelijk contact op met STAR (die moeilijk te bereiken was) en de regionale technische vertegenwoordiger en kregen toestemming om een transmissie ervoor "vrij te geven". De transmissie arriveerde afgelopen maandag en ze zijn er momenteel "mee bezig".

#31 ·
Heb net onze 2021 4xe binnengebracht voor dezelfde transmissielekkage. Mij werd verteld dat ze een nieuwe transmissiepan hebben besteld, omdat het origineel een fabricagefout had. Zou er morgen moeten zijn en gerepareerd worden. Zal dit bericht op de hoogte houden van de resultaten. Heeft pas 6.200 mijl op de teller…

#34 ·
Net onze 2021 4xe binnengebracht voor dezelfde transmissielekkage. Kreeg te horen dat ze een nieuw transmissiecarter hadden besteld, omdat het origineel een fabricagefout had. Zou er morgen moeten zijn en gerepareerd worden. Zal dit bericht op de hoogte houden van de resultaten. Heeft pas 6.200 mijl op de teller staan…
Wat is er uiteindelijk met de jouwe gebeurd?

#32 ·
Voor iedereen die deze lekkages heeft, moet de transmissie worden vervangen. De transmissiebehuizing is defect en poreus, waardoor vloeistof direct door het metaal kan lekken.

Het vervangen van de pakking lost het niet op, en we hebben vervangende transmissies gekregen die letterlijk lekte tijdens opslag en transport vanwege hetzelfde defect. Het is afwachten.

#36 ·
Voor iedereen die deze lekkages heeft, moeten allemaal de transmissie laten vervangen. De transmissiebehuizing is defect en poreus, waardoor vloeistof direct door het metaal lekt.
Ja, maar Jeep staat eerst op andere dingen. Je kunt niet zomaar met een lekkage binnenkomen en zeggen: "Ik wil dat mijn transmissie wordt vervangen". Zo werkt het niet. Ze zullen aandringen op een pakking, dan op de pan en pakking, en van daaruit verder gaan. Sommigen slaan misschien het pakking-gedeelte over en gaan rechtstreeks naar de pan en pakking. Ze willen geen transmissie van duizenden euro's vervangen als er nog steeds een kans is op een lekkende pakking.