Jeep Wrangler 4xe Forum banner

Geen 12V-contactdoos met contact in de laadruimte

3.8K views 7 replies 5 participants last post by  Deho73  
#1 ·
Mijn 22 JGC Trailhawk 4xe heeft de 12V-aansluiting in de laadruimte zo ingesteld dat deze altijd aan staat (d.w.z. hij heeft het batterijsymbool omdat hij rechtstreeks op de batterij is aangesloten). Ik zou liever willen dat hij alleen aan staat als het voertuig draait, en volgens de handleiding hoef je alleen maar de zekering van F44B naar F44A te verplaatsen (het paneel bevindt zich net onder de 12V-aansluiting). Dat heb ik dus gedaan en het resultaat is dat er op geen enkel moment 12V-stroom is. Het lijkt erop dat Jeep de contactzijde van die zekering niet heeft bedraad. Heeft iemand hier een andere ervaring mee of weet iemand een oplossing? Ik vermoed dat ik niet veel geluk zal hebben om de serviceafdeling te vragen dit te "repareren"...

#2 ·
Zoek een andere zekering met dezelfde AMP's als 44B en voeg deze toe aan 44A, d.w.z. ... vul beide sleuven en kijk of dat je probleem oplost. Ik weet niet zeker of het werkt, maar het is het proberen waard.

#3 ·
Bedankt voor het idee. Maar, en misschien weet je dit en heb ik het verkeerd begrepen, deze F44 zekeringhouder heeft 3 sleuven (linker A sleuf, middelste sleuf en rechter B sleuf), niet 2 zoals een normale zekeringhouder. Je kunt niet echt zowel F44A als F44B vullen. De middelste sleuf gaat naar de 12 volt aansluiting. De linkersleuf (A) is de contactgeschakelde voeding. De rechtersleuf (B) is de batterijvoeding (altijd aan). Af fabriek zit de 20 amp zekering in het midden en de rechter B sleuf (F44B) waardoor je altijd stroom hebt voor de achterste 12 volt aansluiting (en dit werkt wel, wat betekent dat de zekering goed is). Maar als je de zekering verplaatst naar de linker A sleuf en de middelste sleuf (F44A), zou je alleen stroom moeten krijgen naar de aansluiting als het contact aan staat. Maar ik krijg geen stroom. Dus ik concludeer dat de contactgeschakelde batterijvoeding (sleuf A) ofwel niet is aangesloten of defect is.

#4 ·
Als je in de sleuf kijkt, kun je de koperen verbindingen aan de accuzijde en in het midden (naar de stekker) zien, maar aan de ontstekingszijde is er niets. Het lijkt erop dat ze niet de moeite hebben genomen om die verbinding te maken. Ik heb f45 (verwarmde achterstoel rechts) afgetapt om alleen contactstroom naar de zekering f44 te brengen. Ik voed alleen een dashcam, dus ik maak me geen zorgen over overbelasting.

#5 ·
Als je in de sleuf kijkt, kun je de koperen verbindingen aan de batterijkant en in het midden (naar de stekker) zien, maar er is niets aan de kant van de ontsteking. Het lijkt erop dat ze niet de moeite hebben genomen om die verbinding te maken. Ik heb f45 (verwarmde stoel rechtsachter) afgetapt om alleen contactstroom naar de zekering f44 te brengen. Ik voed alleen een dashcam, dus ik maak me geen zorgen over overbelasting.
Geweldige oplossing! Bedankt!

#7 ·
Hetzelfde probleem met mijn 2023 Summit Reserve 4xe: de F44 A die de stekker met ontsteking zou moeten voeden, is niet bedraad! Ik dacht dat het een specificiteit was van sommige exportmodellen, maar als ik je lees, zie ik dat het meer een pandemie is!