Jeep Wrangler 4xe Forum banner
61 - 80 of 174 Posts
Als je nog geen leenauto of huurauto hebt, vergoedt Jeep de dealer voor een huurauto. Ik heb een 2023 Rubicon 4XE gekocht. Het enige probleem dat ik heb gehad, is menselijke fouten. Gaat niet in de drive met de deur open en de veiligheidsgordel niet om. En het probleem met opladen met de meegeleverde Jeep-lader van niveau één. Ze hebben het probleem verholpen met een software-update en de meest recente terugroepactie uitgevoerd.

We kochten een 2023 Wrangler 4xe op 23/3/2023 met slechts 16 mijl. Betaalde 71k volledig. De volgende dag ging het motorlampje branden en de motor bewoog niet met slechts 110 mijl. Dashboard vroeg om over te schakelen naar de versnelling, ook al stond hij in de versnelling. We belden de dealer voor hulp, aangezien we alleen naar huis reden en ze zeiden dat we hem gewoon naar de lokale dealer moesten brengen en dat er geen restitutie mogelijk was. In feite wilden ze er niets mee te maken hebben. De vroegste afspraak was 28/3 bij de lokale dealer. Ze belden op 6/4/23 om het voertuig op te halen. De jeep sloeg 5x op de weg af. We brachten hem terug en hij staat er nog steeds op 21/4/23. De jeep wordt niet eens gerepareerd omdat de dealer het niet kan uitzoeken. We hebben een zaak geopend bij de klantenservice van Jeep en ze helpen helemaal niet. Hoewel de productie nergens perfect is, is één ding zeker: de klantenservice van Jeep is JUNK! Ze zijn gescript en bellen, e-mailen of volgen niet op. De wet op citroenen is nog niet beschikbaar en is een langdurig proces. Ik hoop dat dit degenen helpt die twijfelen over het kopen van een Jeep. STERLING HEIGHTS DODGE JEEP IN Michigan was de dealer, KOOP DAAR NIET. Ik heb video's op aanvraag.
Ik kan me GEEN ENKEL voertuig herinneren dat de afgelopen twintig jaar is gekocht en niet kwam zonder een flinke lading spijt. 2005 Cummins Ram 2500… schakelkabel sloot herhaaldelijk af. 2008 Lexus 470, verschillende mislukkingen van meer dan $ 5000 gedekt door de garantie, maar maakte me genoeg zorgen om te ruilen voordat de garantie verliep. Ram Ecodiesel? Gedwongen terugkoop op basis van de wet op citroenen voor een Jeep Gladiator met vele terugzendingen naar de dealer. Nu Grand Cherokee 4xe die geen storingen heeft gehad, maar veel onverwachte geluiden heeft gemaakt die me zorgen baren. De dagen van een kogelvrij voertuig met betrouwbaarheid lijken voorbij te zijn.

Het is niet specifiek voor mij. De auto heeft 200 mijl en er is een terugroepactie voor 4xe's. Het is een waarschuwing voor de koper, want als je wegrijdt, ben je verantwoordelijk voor het probleem. De jeep is een hooggebergte met softtop en extra's. De sticker is 69k. Ik heb 71k contant betaald na kortingen en belastingen. Sorry dat je er anders over denkt.
Al mijn terugroepacties zijn voltooid en er is niets mis met de onze na 10000 mijl.
Het spijt me van je ervaring, maar dat kan met elke auto gebeuren. Mijn buurman heeft net
Het is niet specifiek voor mij. De auto heeft 200 mijl en er is een terugroepactie voor 4xe's. Het is een waarschuwing voor de koper, want als je wegrijdt, ben je verantwoordelijk voor het probleem. De jeep is een hooggebergte met softtop en extra's. De sticker is 69k. Ik heb 71k contant betaald na kortingen en belastingen. Sorry dat je er anders over denkt.
Het spijt me dat dit je is overkomen, maar het heeft niets te maken met terugroepacties, want dit is iets dat elke autofabrikant zal hebben. De mijne is in orde, terugroepacties voltooid en 10.000 later heb ik geen problemen gehad. Mijn buurman heeft net een 23 BMW gekocht voor 163k en werd een week later uit zijn garage gesleept vanwege een elektrisch probleem.

We kochten een 2023 Wrangler 4xe op 23/3/2023 met slechts 16 mijl. Betaalde 71k volledig. De volgende dag ging het motorlampje branden en de motor bewoog niet met slechts 110 mijl. Dashboard vroeg om naar de versnelling te schakelen, ook al stond hij in de versnelling. We belden de dealer om hulp, aangezien we alleen naar huis reden en ze zeiden dat we het gewoon naar de lokale dealer moesten brengen en dat er geen restitutie mogelijk was. In feite wilden ze er niets mee te maken hebben. De vroegste afspraak was 28/3 met de lokale dealer. Ze belden op 6/4/23 om het voertuig op te halen. De jeep sloeg 5x uit op de weg. We brachten hem terug en hij staat er nog steeds op 21/4/23. Er wordt niet eens aan de jeep gewerkt omdat de dealer het niet kan uitzoeken. We hebben een zaak geopend bij de klantenservice van Jeep en ze zijn helemaal geen hulp. Hoewel de productie nergens perfect is, is één ding zeker: de klantenservice van Jeeps is JUNK! Ze zijn gescript en bellen, e-mailen of volgen niet op. De wet op citroenen is nog niet beschikbaar en is een langdurig proces. Ik hoop dat dit degenen helpt die op het punt staan een Jeep te kopen. STERLING HEIGHTS DODGE JEEP IN Michigan was de dealer, KOOP DAAR NIET. Ik heb video's op aanvraag.
We voelen met je mee! We zijn net klaar met onze citroenwetstrijd van onze 4xe en het duurde 8 maanden om af te ronden. We hadden de auto maar 3 van die maanden. Gelukkig zijn we van dat stuk stront afgekomen en hebben we een betrouwbaarder voertuig gevonden.

Ja, iedereen heeft terugroepacties. Het probleem dat sommigen, zoals ik, hebben, is dat ze tijdens het rijden uitvallen. Het is niet alleen een terugroepactie, het is ook een veiligheidskwestie. Ze hebben het al meer dan 3 weken en geen oplossing.
De onze viel uit na slechts drie weken en 1.500 mijl. Heb je de “rode doodsschildpad” gekregen? Ze hebben de onze drie keer in de werkplaats gehad, in totaal 5 maanden. Heeft ons zeker gekwalificeerd voor de citroenwet!

De terugroepactie met betrekking tot shutdowns is niet van toepassing op de 23s. De terugroepactie die van toepassing is op de 23s, 23a, is een update van de FORM-software. U kunt uw vin invoeren en zien welke specifieke terugroepacties van toepassing kunnen zijn op uw voertuig.

Nogmaals, ik ontken niet dat u problemen ondervindt, maar ik informeer u er alleen over dat de problemen die u beschrijft geen verband houden met terugroepacties met betrekking tot uw voertuig.
Eens. Dit klinkt als een kwaliteitscontroleprobleem van de fabriek, geen terugroepactie. Het spijt me zeer voor uw pech, maar helaas lijkt dat het geval te zijn. Pech, niet gerelateerd aan de terugroepacties of bekende problemen zoals de dealer die vergeet zekeringen te plaatsen na ontvangst van het voertuig (ik neem aan dat ze dat al hebben gecontroleerd) of ECH-problemen die alleen van invloed zijn op het verwarmingssysteem en het vermogen van de voertuigen om op batterij te rijden wanneer de buitentemperaturen dalen. Dat (afgezien van de terugroepacties voor de koelvloeistoflekkage en de software-update voor het verlies van aandrijfkracht) zijn de enige twee veelvoorkomende problemen die ik ken.

Deze auto is rommel. Eens met de eerste post. Ik besloot deze auto te proberen omdat ik van Jeeps hou. Super enthousiast en deze 2022 Rubicon 4xe is net van de dealer geweest! Altijd een probleem, van software-updates tot niet stoppen, weinig vermogen en het ergste van alles, plotseling stoppen tijdens het rijden op de snelweg, ja, je hoort het goed. Een complete ramp. Op de snelweg, gewoon gestopt met vol gas en volledig elektrisch. Minder dan 14.000 mijl erop en er geen moment van genoten. Jeep zou zich waarschijnlijk moeten houden aan waar ze aan gewend zijn. Ik doe deze auto de komende weken weg, want het is een aansprakelijkheid voor gezinnen. Het begon goed en toen pats, begint het allemaal te slaan. Succes! o_O

Ik overwoog een paar verschillende EV's te leasen om de $ 7.500 te vangen, maar hun money factors zijn nu belachelijk en maken het voordeel van de $ 7.500 teniet als ze tot het einde van de looptijd worden aangehouden.
Ik ontdek uit veel berichten dat de belastingvoordelen van $ 7500 een zeer dure functie is die 100% afschrijving bij de deur beloont. De realiteit van 4Xe-wederverkoop zal meer dan de illusie van gekocht vermogen aan de voorkant absorberen.

Ik denk niet dat ik ooit een nieuwe auto heb gekocht die op een gegeven moment geen paar terugroepacties had
Dankzij uitgebreid onderzoek van mijn kant; het kopen van wat ik van plan ben te houden, zodat ik toekomstige middelen voor andere dingen kan gebruiken; nooit zo'n haast hebben om iets te kopen dat iemand mij wil verkopen in plaats van precies wat ik wil kopen; het vermijden van markten die in het voordeel van de verkoper zijn; altijd scepsis toepassen als eerste benadering voordat ik onderhandelingen aanga; erkennen dat gespaard contant geld uit inkomsten waardevoller is dan krediet op basis van toekomstig optimisme; Ik heb me nog nooit in een positie bevonden waarin ik kostbare tijd moest verspillen aan het omgaan met terugroepacties van defecte producten als gevolg van het negeren van bovenstaande benchmarks. Het accepteren van vroegtijdige, ongeteste, onbetwiste technologie als een standaard die moet worden getolereerd, verwacht en erger nog, tegen een offerprijs moet worden gekocht, is louter waanzin.

het is nooit leuk om iets te kopen en het werkt niet zoals je zou verwachten, vooral niet voor $ 71.000.
De reden dat ik contant heb betaald, is omdat ik met de hoge rentetarieven mijn zuurverdiende geld niet wil weggeven.
Nu moet je aan die redenering toevoegen dat er genoeg early adopters zijn die bereid zijn hun ervaringen door te geven, zodat je de meest intelligente beslissing kunt nemen om te voorkomen wat je meemaakt. Wees nooit gehaast om het volgende glimmende ding te kopen. Laat anderen met meer geld het voor je doen. Als je goed onderzoek had gedaan, had je ontdekt dat er drie conglomeraten geleden een superieur 4Xe Wrangler-prototype werd tentoongesteld in 2008 als rechtvaardiging en stimulans om de overheid te bewegen Daimler/Chrysler te redden. De Stallantis 4Xe, die inferieur is ondanks 13 jaar vertraging, had alarmbellen moeten doen afgaan dat er iets niet klopt. Voeg daarbij schetsmatige overheidsstimulansen die het geld van andere mensen (toekomstige belastingbetalers) gebruiken om een ​​kostbare agenda te promoten. Leer van de realiteit om je heen in plaats van te leren van wishful thinking en de overheid die je snoep aanbiedt om in hun rit te stappen.

Je kunt vaak een grotere korting krijgen door niet contant te betalen dan je contant zou kunnen betalen om deze reden.
Helaas is dit waar. Je moet het spel spelen om de verkoper te lokken met zijn incentives voor het opzetten van een lening om de beste bodemprijs voor je te krijgen. De onderhandelde prijs is pas de bodemprijs als je de lening daadwerkelijk aflost. Zorg er absoluut voor dat er duidelijk staat geschreven dat uw vervroegde aflossing zonder boetes wordt bereikt. Dealers en crediteuren hebben dit door en de taal in recente leningcontracten maakt het moeilijker om deze hoek te gebruiken. De echte bodemprijs is dat er nog steeds een overvloed aan gretige kopers is die concurreren om een ​​door de fabrikant afgestemd product. Dit is een markt die het best wordt vermeden door degenen die moeten lenen in plaats van degenen die bereid zijn contant geld te riskeren op vroege technologie. Leer dat benzine in bewezen ICE Jeeps centen is in vergelijking met $ 71.000 en kostbare tijd die wordt besteed aan dealers in plaats van op de trails. Bovendien ga je duur betalen als de tijd komt om je gebruikte 4Xe te verkopen in een markt van potentiële kopers die aanvoelen dat het zijn charme heeft overschreden.

Ik kan me GEEN ENKEL voertuig herinneren dat in de afgelopen twintig jaar is gekocht en dat niet kwam zonder een flinke lading spijt.
Iets waar als je geladen auto's hebt gekocht. Ik kocht een twee jaar oude 2008 basis sport sedan Focus met 12.000 mijl voor tienduizend dollar voor de deur. Hij verbruikt 42 mpg bij 80 mph op de snelweg en 31 in de stad. Hij heeft een enorme kofferbak. Ik heb er 100.000 zorgeloze mijlen mee gereden en ben van plan hem nooit te laten gaan. Nu kun je geladen auto's en gimmicky elektronica niet vermijden. Moet wachten op marktcorrecties die pas verschijnen als al het gemakkelijk geleende geld niet meer rondspat.

Het spijt me van je ervaring, maar dat kan met elk voertuig gebeuren. Mijn buurman heeft net uitgegeven
Daar is het probleem. Joe Public accepteert gretig middelmatigheid en betaalt er gewillig en gul voor met gemakkelijk geleend geld van acht jaar.

Vroegtijdige, ongeteste, onbetwiste technologie accepteren als een standaard die getolereerd, verwacht en erger nog, tegen een offerprijs gekocht moet worden, is gewoon waanzin.
Alternatief had het geluk je net bevoordeeld en heeft het niets te maken met het accepteren van vroegtijdige, ongeteste, onbetwiste technologie. De meeste voertuigen waarvoor ik terugroepacties heb gehad, waren van betrouwbare merken, met voertuigen die niet in het eerste of tweede modeljaar zaten, op items die later aan de orde kwamen.

Ik heb ze gehad op meerdere Honda's, Hyundai's, Fords, Toyota's, etc.

Ga zelf een lening lezen met een intentie-tot-aankoopcontract en bespreek de voorwaarden van de aflossing met de schuldeiser. Doe je eigen onderzoek.
Ik lees vaak de voorwaarden van autoleningen en leasecontracten in de context van vervroegde aflossing en de boetes/uitdagingen waar je het over hebt, bestaan daar niet in.

Er zouden zeker een paar banken kunnen zijn die dergelijke taal toevoegen, maar ik heb ze niet gezien of iets dat wijst op een toename van dat gebeuren.

Deze auto is rommel. Eens met de eerste post. Ik besloot deze auto te proberen omdat ik van Jeeps hou. Super enthousiast en deze 2022 Rubicon 4xe is net van de dealer geweest! Altijd een probleem, van software-updates tot niet stoppen, weinig vermogen en het ergste van alles, plotseling stoppen tijdens het rijden op de snelweg, ja, je hoort het goed. Een complete ramp. Op de snelweg, gewoon gestopt met vol gas en volledig elektrisch. Minder dan 14.000 mijl erop en er nog geen plezier van gehad. Jeep zou zich waarschijnlijk moeten houden aan waar ze aan gewend zijn. Ik ga deze auto de komende weken wegdoen, want het is een aansprakelijkheid voor gezinnen. Het begon goed en toen boem, begint het allemaal te slaan. Succes! o_O
Sorry voor al je problemen, dat moet frustrerend zijn. Ironisch genoeg heb ik er 14.000 mijl op zitten, maar ik heb er echt van genoten. Ik reis door het hele land, heb het ding op 13.000 voet gehad en overal in Telluride, in North Carolina op het strand, heb wat extreme off-road gereden in Rausch Creek in Pennsylvania… enz. Geen problemen en de 470 pond koppel maken dit ding tot een beest. Ik kan niet geloven wat ik met dit ding kan beklimmen. Nog nooit vermogensverlies gehad. Sterker nog, dit ding is eigenlijk snel als het nodig is. Ik hoop echt dat ik mezelf niet vervloek en problemen krijg. 🤞 Wat grappig is, is dat sommige mensen vergelijkbare problemen hebben als jij, vandaar de software-update, maar voor het grootste deel hadden de meeste mensen niet de problemen die jij hebt. De software-update lijkt bepaalde voertuigen te repareren, maar andere lijken het probleem helemaal niet te hebben. Het doet me bijna denken dat Jeep verschillende onderdelen in bepaalde voertuigen heeft gebruikt die meer temperamentvol waren. Uit zowel jouw beschrijvingen als die van de oorspronkelijke poster lijkt het er bijna op dat er meer aan de hand is dan alleen de terugroepacties. Dus ik ben het niet helemaal oneens met je beslissing, je moet doen wat je comfortabel maakt en aan de klank te horen gaat dat voertuig waarschijnlijk meer problemen opleveren. En de oorspronkelijke poster heeft helaas zeker een citroen in handen. Ik gooi het er echter gewoon uit dat de overgrote meerderheid van deze voertuigen niet zoveel problemen lijkt te hebben als jij en velen van ons houden er echt van, ondanks de paar kleine ongemakken van het verzorgen van een paar terugroepacties. De mijne had beide terugroepacties gehad, maar ik heb er nooit echte problemen mee gehad, behalve een kleine koelvloeistoflekkage waar ik niets van wist. Ik ben blij dat Jeep de terugroepactie heeft uitgevoerd en de slang en klem heeft vervangen, anders had ik het niet geweten. Hoe dan ook, ik wens je veel succes in de toekomst en ik hoop dat dit je niet helemaal van Jeep afkeert. De JL's zijn over het algemeen geweldig, ik geniet echt van het Jeep-leven.

Je hebt gewonnen. Ik hoop dat dit je helpt om je beter te voelen. Mijn punt was niet om te argumenteren en als iets niet van toepassing is, dan hoef je voor mij niet meer te reageren. Smh Ik denk dat je een betere monteur bent dan de dealer, waar Star en Mopar bij betrokken waren. Als het zo makkelijk was als je zegt, zou je misschien de baas van Mopar moeten zijn. Belachelijk
Hey Jess. Het spijt me echt te horen dat je deze ervaring hebt. Ik denk dat je naar dit forum bent gekomen om advies te krijgen en misschien een beetje steun. Ik lees een aantal van deze reacties en gruwel ervan. Ik heb geen antwoorden, maar ook ik ben in Michigan en heb een behoorlijk slechte ervaring gehad bij een andere dealer aan de westkant van de staat. Mijn Jeep is uit 2022, maar binnen een maand nadat ik hem had gekregen, had ik problemen met het afsluiten van systemen terwijl ik soms over de weg reed. Andere dingen stopten gewoon helemaal met werken. Mijn dealer geloofde/zorgde helemaal niet voor me. Voordat ik mijn 4xe had, had ik een 2013 10A Rubicon waar ik van HOU, maar de constante twijfel en aanhoudende problemen staken echt in mijn hart en vertrouwen in het merk. Uiteindelijk belde mijn partner (een blanke man die NIETS met de aankoop van het voertuig te maken had) de dealer en plotseling was het een echt probleem dat een beoordeling rechtvaardigde. …. Nu was ik echt pissig. Ik heb die Jeep zelf, volledig betaald, en mijn woord/video's/foto's betekenden niets voor deze mensen. Tenminste, ik heb bij de inspectie geleerd dat de problemen allemaal terug te voeren waren op een slechte accu onder de motorkap en rechtstreeks van de productielijn. Gelukkig was dat aspect snel opgelost. In de tussentijd was mijn vertrouwen in de dealer geschokt en die minachting, hoewel achter ons, kan niet ongedaan worden gemaakt. Ik schrijf alleen maar om te delen dat je deze ervaring niet zou moeten hebben. Je zou je aankoop, je gevoelens of de frustratie van je gezin niet hoeven te verdedigen. Ik wou dat ik betere antwoorden of zelfs oplossingen had. Ik hoop alleen dat je dit geregeld krijgt en de kans krijgt om van wat warm weer te genieten met niets anders dan de lucht boven je terwijl je de wegwerkzaamheden en kuilen in onze geweldige staat ontwijkt. -Jessica

Discussion starter · #76 ·
Hé Jess. Het spijt me echt te horen dat je dit meemaakt. Ik denk dat je naar dit forum bent gekomen om advies te krijgen, en misschien een beetje steun. Ik lees een aantal van deze reacties en gruwel ervan. Ik heb geen antwoorden, maar ook ik ben in Michigan en heb een behoorlijk waardeloze ervaring gehad bij een andere dealer aan de westkant van de staat. Mijn Jeep is uit 2022, maar binnen een maand nadat ik hem had gekregen, had ik problemen met systemen die uitvielen terwijl ik soms over de weg reed. Andere dingen stopten gewoon helemaal met werken. Mijn dealer geloofde/zorgde helemaal niet om mij. Voor mijn 4xe had ik een 2013 10A Rubicon waar ik VAN HOU, maar de constante twijfel en aanhoudende problemen staken echt in mijn hart en vertrouwen in het merk. Uiteindelijk belde mijn partner (een blanke man die NIETS met de aankoop van het voertuig te maken had) de dealer en plotseling was het een echt probleem dat een beoordeling rechtvaardigde. …. Nu was ik echt pissig. Ik heb die Jeep zelf betaald, volledig, en mijn woord/video's/foto's betekenden niets voor deze mensen. Tenminste, ik kwam er bij de inspectie achter dat de problemen allemaal terug te voeren waren op een slechte accu onder de motorkap en rechtstreeks van de productielijn. Gelukkig was dat aspect snel opgelost. In de tussentijd was mijn vertrouwen in de dealer geschokt en die minachting, hoewel achter ons, kan niet ongedaan worden gemaakt. Ik schrijf alleen maar om te delen dat je deze ervaring niet hoeft te hebben. Je hoeft je aankoop, je gevoelens of de frustratie van je gezin niet te verdedigen. Ik wou dat ik betere antwoorden of zelfs oplossingen had. Ik hoop alleen dat je dit geregeld krijgt en de kans krijgt om van wat warm weer te genieten met niets anders dan de lucht boven je terwijl je de wegwerkzaamheden en kuilen in onze geweldige staat ontwijkt. -Jessica
Bedankt, ik waardeer uw opmerkingen en overwegingen. Anderen lijken veel meningen te hebben die ons niet helpen. Fijne dag!

Hé Jess. Het spijt me echt te horen dat je dit meemaakt. Ik denk dat je naar dit forum bent gekomen om advies te krijgen en misschien een beetje steun. Ik lees een aantal van deze reacties en gruwel ervan. Ik heb geen antwoorden, maar ook ik ben in Michigan en heb een behoorlijk rottige ervaring gehad bij een andere dealer aan de westkant van de staat. Mijn Jeep is uit 2022, maar binnen een maand nadat ik hem had, had ik problemen met het afsluiten van systemen terwijl ik soms over de weg reed. Andere dingen stopten gewoon helemaal met werken. Mijn dealer geloofde/zorgde helemaal niet voor me. Voor mijn 4xe had ik een 2013 10A Rubicon waar ik VAN HOU, maar de constante twijfel en aanhoudende problemen staken echt in mijn hart en mijn vertrouwen in het merk. Uiteindelijk belde mijn partner (een blanke man die NIETS met de aankoop van het voertuig te maken had) de dealer en plotseling was het een echt probleem dat een beoordeling rechtvaardigde. …. Nu was ik echt pissig. Ik heb die Jeep zelf, volledig, betaald en mijn woord/video's/foto's betekenden helemaal niets voor deze mensen. Ik heb er tenminste bij de inspectie achter gekregen dat de problemen allemaal terug te voeren waren op een slechte accu onder de motorkap en rechtstreeks van de productielijn. Gelukkig was dat aspect snel opgelost. In de tussentijd was mijn vertrouwen in de dealer geschokt en die minachting, hoewel achter ons, kan niet ongedaan worden gemaakt. Ik schrijf alleen maar om te delen dat je deze ervaring niet zou moeten hebben. Je zou je aankoop, je gevoelens of de frustratie van je gezin niet hoeven te verdedigen. Ik wou dat ik betere antwoorden of zelfs oplossingen had. Ik hoop alleen dat je dit geregeld krijgt en de kans krijgt om van wat warm weer te genieten met niets anders dan de lucht boven je terwijl je de wegwerkzaamheden en kuilen in onze geweldige staat ontwijkt. -Jessica
Helemaal mee eens. Alleen omdat de meesten van ons geen grote problemen hebben, wil nog niet zeggen dat we zo ongevoelig moeten zijn voor degenen die dat wel hebben. Veel van de problemen kunnen gemakkelijk worden opgelost als mensen gewoon luisteren. Veel van de frustratie komt echt voort uit het feit dat dealers niet weten hoe ze deze voertuigen moeten onderhouden. Sterker nog, veel van de oorspronkelijke "dode" voertuigrapporten waren simpelweg te wijten aan het feit dat de dealer de instructies niet opvolgde en de zekeringen niet correct plaatste nadat het voertuig was ontvangen. Toen mensen de ECH-problemen begonnen te krijgen, werd hen verteld dat het normaal was, wat het niet is, en dan zijn er gewoon problemen zoals deze waarbij de dealer helemaal geen hulp lijkt te bieden. Ik heb het gevoel dat zoveel van deze problemen gemakkelijk gediagnosticeerd zouden kunnen worden als deze dealers het voertuig beter zouden begrijpen. Hoewel ik geen grote problemen heb gehad, ben ik eerlijk gezegd zelf gefrustreerd geweest door de dealers. Ik moet hen uitleggen hoe hun eigen voertuig werkt, zodat ik het daadwerkelijk correct kan laten repareren.

Helemaal mee eens. Alleen omdat de meesten van ons geen grote problemen hebben, wil nog niet zeggen dat we zo ongevoelig moeten zijn voor degenen die dat wel hebben. Veel van de problemen kunnen gemakkelijk worden opgelost als mensen gewoon luisteren. Veel van de frustratie komt echt voort uit het feit dat dealers niet weten hoe ze deze voertuigen moeten onderhouden. Sterker nog, veel van de oorspronkelijke "dode" voertuigrapporten waren simpelweg te wijten aan het feit dat de dealer de instructies niet opvolgde en de zekeringen niet correct plaatste nadat het voertuig was ontvangen. Toen mensen de ECH-problemen begonnen te krijgen, werd hen verteld dat het normaal was, wat niet zo is, en dan zijn er gewoon problemen zoals deze waarbij de dealer helemaal niet lijkt te helpen. Ik heb het gevoel dat zoveel van deze problemen gemakkelijk gediagnosticeerd zouden kunnen worden als deze dealers het voertuig beter zouden begrijpen. Hoewel ik geen grote problemen heb gehad, ben ik eerlijk gezegd zelf gefrustreerd geweest door de dealers. Ik moest hen uitleggen hoe hun eigen voertuigen werken, zodat ik ze daadwerkelijk correct kon laten repareren.
Om eerlijk te zijn tegenover mijn lokale dealer, was mijn laatste ervaring echter veel beter. Het duurde meer dan een jaar, maar tenminste de technicus met wie ik deze keer te maken had, begreep het voertuig vrij goed en loste het ECH-probleem op dat ik had. Veel van de schuld ligt bij Jeep zelf voor het op de markt brengen van deze voertuigen zonder hun dealers voldoende op te leiden.

De meeste voertuigen waarvoor ik terugroepacties heb gehad, waren van betrouwbare merken,
Ik vermijd het om betrouwbare of onbetrouwbare voertuigen te verwarren met merken. Voorbeelden: Pinto-Ford; Vega-Chevrolet. De merken zijn succesvol, terwijl die voertuigen als mislukkingen worden erkend. De 4Xe, gezien zijn korte productiegeschiedenis, wat hij in 2008 als prototype had en zijn gesubsidieerde prijsstelling, begint zichzelf te ontpoppen als een de facto mislukking; bovendien een veel minder smakelijke mislukking in vergelijking met de bovenstaande voorbeelden. Mensen die $10.000 uitgeven aan een mislukking worden als gelukkiger beschouwd dan mensen die $70.000 uitgeven aan iets dat de geclaimde en verwachte voordelen van het bezit van een extravagant voertuig, gehuld in pseudo-economie en publieke agenda's, niet waarmaakt. Als het zo'n wonder is, waarom dan de incentives met het geld van anderen? Niemand kan betogen dat incentives bedoeld zijn om iets te promoten dat anders niet voor de volledige vraagprijs zou worden verkocht. Waarom biedt Jeep de incentives niet aan? Men zou moeten overwegen dat de incentives van de publieke sector alleen dienen om de huidige winsten voor Jeep te verhogen, waardoor de noodzaak om iets van betere waarde te bouwen, zoals de 4Xe-prototype van 2008, wordt uitgesteld. De begrijpelijkerwijs gefrustreerde getuigenis van een toenemend aantal early adopters die zo'n complex voertuig vertrouwden, voorspelt niets goeds voor de vooruitzichten om 4Xes een paar honderdduizend economische kilometers te laten rijden. Voorbeeld: Ik heb hard gereden met een XJ van $16.000, 285.000 mijl voordat hij werd gestolen. Geen terugroepacties, geen grote reparaties, tenzij ik ze veroorzaakt heb; hij bracht me altijd thuis en reparaties en modificaties waren eenvoudig en betaalbaar. Ik was nooit van plan hem weg te doen, vooral niet nadat ik een nieuwe JLR van $50.000 had getest. Dat is mijn maatstaf. Ga je gang, lach erom. Ik heb er geen moeite mee dat iemand gedwongen wordt zijn aankoop te verdedigen en wens toekomstig succes bij het vermijden van rondhangen in reparatiewerkplaatsen. De bedoeling van degenen die hier posten en problemen hebben met hun aankopen, is om de oplossing te bespoedigen of op zijn minst anderen te waarschuwen in de hoop Jeep te stimuleren de betrouwbare terreinwagens te produceren die ze zouden moeten produceren. De ongelukkigen die hier posten, zouden bedankt moeten worden door degenen die overwegen gebruik te maken van de PHEV-belastingvoordelen en zichzelf volledig bewust moeten zijn van de risico's die anderen hebben genomen. Mijn doel: empathie tonen. Dankbaarheid wordt vaak verward met leedvermaak, alleen door degenen die beginnen te twijfelen aan hun eigen beslissingen.

61 - 80 of 174 Posts