Jeep Wrangler 4xe Forum banner
81 - 100 of 174 Posts
We kochten een 2023 Wrangler 4xe op 23-3-2023 met slechts 16 mijl. Volledig 71.000 dollar betaald. De volgende dag ging het motorlampje branden en de motor bewoog niet met slechts 110 mijl. Het dashboard vroeg om naar een versnelling te schakelen, ook al stond hij in de versnelling. We belden de dealer om hulp, aangezien we alleen naar huis waren gereden, en ze zeiden dat we hem gewoon naar de lokale dealer moesten brengen en dat er geen restitutie mogelijk was. In feite wilden ze er niets mee te maken hebben. De vroegste afspraak was op 28-3 bij de lokale dealer. Ze belden op 6-4-23 om het voertuig op te halen. De jeep sloeg 5 keer af op de weg. We brachten hem terug en hij staat er nog steeds op 21-4-23. Er wordt niet eens aan de jeep gewerkt omdat de dealer het niet kan uitzoeken. We hebben een zaak geopend bij de klantenservice van Jeep en ze zijn helemaal geen hulp. Hoewel de productie nergens perfect is, is één ding zeker: de klantenservice van Jeep is JUNK! Ze zijn gescript en bellen, e-mailen of volgen niet op. De wet op citroenauto's is nog niet van toepassing en is een langdurig proces. Ik hoop dat dit degenen helpt die twijfelen over het kopen van een Jeep. STERLING HEIGHTS DODGE JEEP IN Michigan was de dealer, KOOP DAAR NIET. Ik heb video's op aanvraag.

Succes mijn vriend. Mijn probleem was anders, maar ik heb maandag mijn Jeep 4xe teruggegeven. Het was een lang proces, maar het is gelukt. Zodra de dealer het voertuig meer dan 30 dagen heeft gehad, opent u een zaak via FCA. Corporate was veel communicatiever toen ze erachter kwamen dat ze in arbitrage zaten. We hebben de arbitrage niet geannuleerd, ook al hebben ze het ons gevraagd. Annuleer het niet. Het zet ze onder druk om dingen gedaan te krijgen. We hebben dit zelf gedaan en zonder advocaat. Ontdekte dat er verborgen advocaatkosten waren die ons schikkingsgeld aantasten.

Discussion starter · #85 ·
Ik vermijd het om betrouwbare of onbetrouwbare voertuigen te verwarren met merken. Voorbeelden: Pinto-Ford; Vega-Chevrolet. De merken zijn succesvol, terwijl die voertuigen als mislukkingen worden erkend. De 4Xe, gezien zijn korte productiegeschiedenis, wat hij in 2008 als prototype had en zijn gesubsidieerde prijsstelling, begint zich te ontpoppen als een de facto mislukking; bovendien een veel minder smakelijke mislukking in vergelijking met de bovenstaande voorbeelden. Mensen die $10.000 uitgeven aan een mislukking worden als gelukkiger beschouwd dan mensen die $70.000 uitgeven aan iets dat de geclaimde en verwachte voordelen van het bezit van een extravagant voertuig, gehuld in pseudo-economie en publieke agenda's, niet waarmaakt. Als het zo'n wonder is, waarom dan de incentives met het geld van anderen? Niemand kan betogen dat incentives bedoeld zijn om iets te promoten dat anders niet voor de volle prijs zou worden verkocht. Waarom biedt Jeep de incentives niet aan? Men zou moeten overwegen dat de incentives van de publieke sector alleen dienen om de huidige winsten voor Jeep te verhogen, waardoor de noodzaak om iets van betere waarde te bouwen, zoals het 4Xe-prototype van 2008, wordt uitgesteld. De begrijpelijkerwijs gefrustreerde getuigenis van een toenemend aantal early adopters die zo'n complex voertuig vertrouwden, voorspelt niet veel goeds voor de vooruitzichten van het rijden met 4Xes een paar honderdduizend economische kilometers. Voorbeeld: Ik reed hard met een XJ van $16.000, 285.000 mijl voordat hij werd gestolen. Geen terugroepacties, geen grote reparaties, tenzij ik ze veroorzaakte; hij bracht me altijd thuis en reparaties en aanpassingen waren eenvoudig en betaalbaar. Ik was nooit van plan hem weg te doen, vooral niet na het testen van een nieuwe JLR van $50.000. Dat is mijn maatstaf. Ga je gang, lach erom. Ik heb er geen moeite mee dat iemand gedwongen wordt zijn aankoop te verdedigen en wens toekomstig succes bij het vermijden van rondhangen in reparatiewerkplaatsen. De bedoeling van degenen die hier posten en problemen hebben met hun aankopen, is om de oplossing te bespoedigen of op zijn minst anderen te waarschuwen in de hoop Jeep te stimuleren de betrouwbare terreinwagens te produceren die ze zouden moeten produceren. De ongelukkigen die hier posten, zouden bedankt moeten worden door degenen die overwegen gebruik te maken van de PHEV-belastingvoordelen en zichzelf volledig bewust moeten zijn van de risico's die anderen hebben genomen. Mijn doel: empathie. Dankbaarheid wordt vaak verward met gehoon, alleen door degenen die beginnen te twijfelen aan hun eigen beslissingen.
Dit is verreweg de beste reactie geweest met informatieve waarheden! Mijn hoop met het forum was om bewustwording te creëren en te hopen dat iemand van Corporate deze zaak zou zien. Gekocht op 23/3, 100 mijl van de dealer naar huis gereden en nog steeds geen voertuig. Hier is de reactie van de dealer van gisteren: op dit moment hadden ze een aantal bedradingsconnectoren gecontroleerd en die waren in orde en bepaalden als een speculatieve reparatie dat de conditie niet opnieuw kon optreden, maar vanwege uw video's heeft ons dat naar de shifter gebracht. Toen ik met de dealer sprak, vroeg ik of de shifter als defect was getest, zijn antwoord, nee! SMH.

Discussion starter · #86 ·
Succes mijn vriend. Mijn probleem was anders, maar ik heb mijn Jeep 4xe maandag teruggegeven. Het was een lang proces, maar het is gelukt. Zodra de dealer het voertuig meer dan 30 dagen heeft gehad, opent u een zaak via FCA. Corporate was veel communicatiever toen ze erachter kwamen dat ze in arbitrage zaten. We hebben de arbitrage niet geannuleerd, ook al hebben ze ons dat gevraagd. Annuleer het niet. Het zet ze onder druk om dingen gedaan te krijgen. We hebben dit zelf gedaan en zonder advocaat. Ontdekt dat er een aantal verborgen advocaatkosten waren die ons schikkingsgeld opaten.
Bedankt voor de reactie. Wat bedoel je met arbitrage annuleren? Mijn huidige status is 3 dagen verwijderd van de dealer 30 dagen, en een open zaak met klantenservice. Wat moet ik nu doen? Hoe lang duurde het proces na uw 30 dagen bij de dealer? Wat was het probleem en hoeveel kilometers? Bedankt voor je aanmoediging!!

Dit is verreweg de beste reactie geweest met informatieve waarheden!
Bedankt. Ik hoop dat deze onaangenaamheid snel voor u eindigt. Het zal tijd, geduld en doorzettingsvermogen vergen. De koers die de 4Xe volgt, helpt niemand, en al helemaal niet het milieu, als de middelen die nodig zijn om alle defecten aan te pakken, worden afgewogen tegen alle opportunity costs. De juiste aanpak voor Jeep-elektrificatie had moeten zijn zoals de Prius full hybrid, zonder laders en alle infrastructuur die nodig is om een halfbakken concept te ondersteunen. PHEV's zijn een gebrekkige technologie die fabrikanten ertoe verleidt om opgeblazen, zwaarlijvige gevaarten te produceren die overheidssubsidies nodig hebben om mensen zover te krijgen ze te kopen. Een goed geëlektrificeerde Jeep, beperkt door de huidige (woordspeling bedoeld) technologie, had zo licht en zelfvoorzienend mogelijk moeten worden ontworpen, wat een Spartaanse aanpak vereist voor capabel, geëlektrificeerd 4-wielrijden, net als het Civilian Jeep-concept dat de nadruk legt op capaciteit boven RV-comfort. Off-roaden is niet voor iedereen weggelegd. De aard ervan is riskant, afgelegen, oncomfortabel en intensief qua middelen. Dus wat doen fabrikanten om aantrekkingskracht te creëren? Maak off-roaden als rijden in een camper en vermom de sport als iets dat meer met varen te maken heeft.

Over oude manieren van denken gesproken, het grootste probleem hierbij is de incompetentie van veel van de dealers. Velen van hen verzetten zich tegen de moderne kijk op zaken, net als die-hard gatekeepers, wat het omarmen van kennis over het product niet bevordert. Een groot aantal van de problemen die mensen met deze voertuigen tegenkomen, zijn triviale zaken die worden verergerd door dealers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Er is geen reden dat een stel willekeurige mensen op internet zonder toegang tot de daadwerkelijke Jeep-materialen een beter begrip zouden moeten hebben en problemen zouden moeten kunnen identificeren waar de dealer tegen een muur aanloopt.

Gatekeeping lijkt een ouderwetse manier van denken.
.... en 70 duizend is geen gatekeeping? Natuurlijk niet vanuit het perspectief van een welvarende elitist die nooit zijn eigen onderhoud en reparaties hoeft te doen en gewoon zal ruilen wanneer het hem uitkomt. Dus wij gewone mensen denken op de oude manieren van economie, eenvoud en avontuur verkregen door eenvoudige apparaten en toegankelijke middelen. Ik ben blij dat ik mijn plezier heb gehad binnen mijn mogelijkheden en zal binnenkort vertrekken in plaats van te moeten concurreren met het groeiende aantal elitaristen die op arrogante wijze mensen met gewone middelen verdringen. Mijn indruk is dat uw rijkdom te gemakkelijk wordt verdiend en daardoor als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Ik heb geen afgunst, alleen medelijden met uw tunnelvisie. Laat ze cake eten.

Discussion starter · #91 ·
Velen zouden betogen dat PHEV's voor de algemene stand van de technologie een superieur product bieden, dat de voordelen van elektrisch gebruik tijdens dagelijks gebruik mogelijk maakt zonder de enorme infrastructuur die nodig is om een volledig EV-platform te ondersteunen bij langere afstanden, en dat Jeep waarschijnlijk iets goed doet door het te implementeren in een lifestyle-voertuig, zoals blijkt uit de verkoop van de PHEV-aanbiedingen van elke andere fabrikant die in het land verkrijgbaar is.

Er worden hier twee richtingen besproken... een die de toegankelijkheid van het product voor het grote publiek aanzienlijk vergroot en een die het verder afschermt voor een nichegroep. Het afschermen lijkt een oude manier van denken.

Over oude manieren van denken gesproken, het grootste probleem in dit alles is de incompetentie van veel van de dealers. Velen van hen zijn net zo resistent tegen de moderne kijk op dingen als die-hard gatekeepers, wat het omarmen van kennis over het product niet bevordert. Een groot aantal van de problemen die mensen met deze voertuigen tegenkomen, zijn triviale zaken die worden verergerd door dealers die geen idee hebben wat ze doen. Er is geen reden dat een stel willekeurige mensen op internet zonder toegang tot de daadwerkelijke Jeep-materialen een beter begrip zouden moeten hebben en problemen zouden kunnen identificeren waar de dealer tegen een muur aanloopt.
Ja! Dat is het probleem. De monteurs van de dealers hebben op dit moment onvoldoende training.

Ik wil even inbrengen dat er vele vormen van empathie zijn. Ik denk dat velen van ons empathie hebben voor het feit dat de OP een slechte ervaring had - dat is balen. Ik zou zeggen dat je een beetje dikkere huid nodig hebt als je met getrokken wapens op een fanforum komt - het product afbranden in plaats van om advies te vragen. Ik zeg niet dat we allemaal perfect zijn, maar zoals ik mijn kinderen zeg, kan veel in het leven beter gaan als je de juiste aanpak kiest.

Mijn vrouw reed vandaag 18 mijl met haar JLU 4xe. Het duurde minder dan 2 uur om hem op te laden. Kostte iets meer dan $1,00
Fijn dat ze voor iets meer dan een dollar naar de stad en terug kan rijden.
Ik ben dol op de info in deze nieuwe oplader.
Daar komt nog bij dat je ook slijtage aan de motor hebt bespaard door er korte stukjes mee te rijden.

Daar komt nog bij dat je ook hebt bespaard op motorslijtage door korte ritten.
Als voormalig monteur van meerdere decennia, en op een bepaalde manier weer terug in het vak na mijn pensioen, is korte ritten maken met een benzinemotor naar mijn mening misbruik. Mensen klagen en steunen en steunen en klagen al jaren over dit of dat met hun motor en ik vraag - hoe vaak rijd je ermee, hoe ver als je ERMEE rijdt. Zovelen zeggen dat ze misschien 10 mijl per enkele reis pendelen, anderen zeggen "Ik rijd er een paar keer per week mee" en dan minder dan 20 mijl. Dat is niet goed. Zuren, slib, condensatie, dingen worden nooit warm. Jaren geleden veroorzaakte dat rotte uitlaatsystemen en veroorzaakte koolstofophoping, verstopte olie retourkanalen en in een paar gevallen waar ik aan werkte - olielekkage in de oliecarter omdat ze van binnenuit roestten.

Ik heb veel onderzoek gedaan naar de 4xe-lijn van Jeeps toen mijn vrouw zei dat ze een "paarse Jeep" wilde en het enige dat in paars verkrijgbaar was, was de Wrangler - en niets voldeed aan haar behoeften (Selec-Trac was een MUST voor haar) behalve de 4xe toen ik aan het kijken was. Ik ben een benzinemotor man vanaf het begin - maar............
Toen combineerde ik wat ik over deze Jeeps had gevonden met haar rijgedrag en vond het een goede match voor haar, zolang ze af en toe wat benzine gebruikt (en dat zal ze). Veel van haar ritten gaan naar de dichtstbijzijnde stad en terug, wat 9 - 10 mijl heen, 9 - 10 terug betekent, en perfect onder de ~20 mijl range voor een Wrangler valt. Haar andere ritten zullen variëren van 28 tot misschien 40 of 50 mijl. Nogmaals, dat zet ongeveer de helft van elke rit op elektrisch, de rest op benzine, waardoor haar benzineverbruik flink daalt.

Ik heb wat cijfers berekend over ons huidige elektriciteitstarief - ons verbruik is gesplitst omdat we volledig elektrisch zijn, dus we betalen één tarief voor maximaal 1.000 kWh en ongeveer de helft van dat tarief voor alles boven de 1.000.
Meestal betalen we ongeveer $0,0803/kWh
Ik zal dat nummer in de Emporia-software gooien, zodat het me in de toekomst precies kan vertellen wat elke lading kost en ik dan kan vinden wat elke rit haar kostte qua elektrisch gebruik.
De laatste lading voor haar rit gisteren laat zien dat het 12,8 kWh kostte
Dat keer 0,0803 geeft me 1,02784
Dat afronden op dollars en centen - het kostte haar $1,03 voor de "brandstof" voor die rit.
Ervan uitgaande dat ze 20 mpg kon halen met een JLU Rubicon en een 3.6, zou die rit van 18 mijl heen en terug ongeveer $3,45 aan benzine hebben gekost.
Een 3.6 aangedreven Grand Cherokee haalde haar ongeveer 24-25 mpg, dus zelfs haar 2021 GC Limited met 3.6 zou ongeveer $2,85 aan benzine hebben verbruikt om haar daar en terug te brengen.
Ja, de adviesprijs hiervan was 71, we krijgen de 7500 terug (ik zorg ervoor dat ik onze federale belastingaanslag voor dit jaar verhoog), dus de kosten liggen nog steeds VEEL boven wat een prachtig uitgeruste Grand Cherokee met veel meer veiligheid en functies zou hebben gekost - maar ze heeft haar paarse Jeep, het is een leuk voertuig.

Ik zag mijn ouders hun hele leven in armoede leven, geen nieuwe voertuigen kopen tot 2010 - en mama stierf 5 jaar later aan kanker, papa werd 3 jaar daarna gedood door een slapende jonge bestuurder.
Zoals John zegt, had Yoko gezegd -
"Oh jongen, als je dood bent
Je neemt niets met je mee behalve je ziel
Denk"

Bedankt voor de reactie. Wat bedoel je met arbitrage annuleren? Mijn huidige status is 3 dagen verwijderd van de dealer 30 dagen, en een open zaak met de klantenservice. Wat moet ik nu doen? Hoe lang duurde het proces na uw 30 dagen bij de dealer? Wat was het probleem en hoeveel mijlen. Bedankt voor je aanmoediging!!
We konden het bedrijf niet zover krijgen om met ons samen te werken totdat we een zaak tegen hen openden via onze staat. We zitten in Californië en hebben echt goede citroenwetten. Toen we eenmaal een zaak hadden geopend, begonnen ze met ons samen te werken en zeiden ze dat we de zaak konden annuleren. We vertelden hen dat we hem open zouden houden, voor het geval ze moeilijk bleven doen. Wat belangrijk is, is dat je alles documenteert, elk bezoek aan de dealer en al het andere dat je kunt indienen. We vermoedden dat de onze een citroen was na 300 mijl op het voertuig, dus we moesten hem steeds naar de dealer brengen en documenteren totdat we voorbij de 30 dagen en meerdere bezoeken aan de dealer waren. We moesten aantonen dat hij onbetrouwbaar en onveilig was en het geld dat ervoor was betaald niet waard was. In wezen moet je het uitzitten en alles blijven documenteren, maar als we eenmaal genoeg informatie hadden, gaat alles terug naar het moment waarop het probleem voor het eerst ontstond (in feite de eerste keer naar de dealer). Je moet in je staat nagaan of ze een arbitrageprogramma hebben om je te helpen. Het is gratis en ze waren erg behulpzaam in onze staat. We hebben geen advocaat gebruikt omdat degenen met wie we spraken verborgen kosten hadden, om nog maar te zwijgen van het feit dat de schikkingscheque naar hen zou worden gestuurd en de advocaat dan zijn deel zou nemen en de rest naar ons zou sturen. Dat maakte ons ongemakkelijk, aangezien we niet weten of we zelfs maar een willekeurige advocaat kunnen vertrouwen. We konden zo goed als elke cent terugkrijgen, behalve de verzekering die we betaalden in de maanden dat we hem hadden, en de kilometers die we reden voordat hij zijn eerste probleem had. We hebben met hen geschikt voordat de arbitragedatum, dus we hadden mogelijk het verzekeringsgeld teruggekregen als we naar arbitrage waren gegaan, maar we waren gewoon blij om van het voertuig af te zijn en ons geld terug te krijgen dat we hadden betaald. Oh en om je een tijdlijn te geven - ongeveer 4 maanden van het terrein rijden tot het terugbrengen naar de dealer.

81 - 100 of 174 Posts